Skip to main content
Beantwoord

Spotify blijft actief als Online aankoop, graag stopzetten

• July 15, 2025
  • 12 reacties
  • 101 keer bekeken

Goedemorgen,

Het lukt maar niet om mijn Spotify Premium stop te zetten. Ik heb dit in februari al gedaan, waar ik ook een bevestiging van heb ontvangen. Sindsdien blijft het alsnog maandaelijks terugkomen op mijn factuur onder het kopje Online aankopen a €10,99.

Mijn probleem is exact hetzelfde als het probleem beschreven in dit topic: 

Ik heb inmiddels al zeker 10x gebeld met de klantenservice(!), maar wordt telkens van het kastje naar de muur verwezen. Laatst zelfs naar een KPN winkel gegaan, ook zij wijzen me af en verwijzen naar Spotify. Met Spotify heb ik inmiddels ook al meermaals contact gelgegd, maar zij blijven verwijzen naar KPN.

Als ik inlog bij Spotify staat daar ook aangegeven “Jouw abonnement is gekoppeld aan onze partner KPN/XS4ALL. Benader KPN/XS4ALL voor vragen over je abonnement. 

Ik ben inmiddels zo wanhopig dat ik mijn hele mobiele abonnement wil gaan opzeggen om hier vanaf te komen. Maar ik zie in andere topics dat er toch iets door KPN is gedaan om dit stop te zetten. Dus er is nog hoop :D

Graag mijn Premium abonnement / facturatie van online aankopen stopzetten. Alvast hartelijk bedankt!!

Met vriendelijk groet,
Tim

Beste antwoord door Alex van KPN

Goed nieuws, dit is nu per direct stopgezet. Ik heb dit ook met terugwerkende kracht gecorrigeerd vanaf 7 februari, dit zal op de eerstvolgende factuur in mindering worden gebracht. Je hoeft zelf niets meer te doen. 🙂

12 reacties

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • July 17, 2025

HI ​@TimConsten, allereerst welkom bij onze community. 

Dit is wel onnodig omslachtig en hoort niet zo. Het abonnement opzeggen is niet nodig, we gaan het regelen. Vind jij het goed als ik ook meekijken en waar nodig actie onderneem? Zou je je KPN profiel willen invullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan?

Ik hoor graag van je. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 18, 2025

@Alex van KPN Goedemorgen Alex. Dankjewel voor je reactie en dat je wil meekijken! Ja als je dit kunt stopzetten voor me, heel graag. Mijn KPN profiel had ik al gevuld met alle relevante gegevens. In afwachting van je reactie.

Mvg,
Tim

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • July 21, 2025

Dankjewel, hier heb ik genoeg aan. Ik maak hier werk van en laat het weten zodra dit in orde is gemaakt. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 22, 2025

@Alex van KPN OK super! Dankjewel alvast. Ik wacht in spanning af :)

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • Antwoord
  • July 22, 2025

Goed nieuws, dit is nu per direct stopgezet. Ik heb dit ook met terugwerkende kracht gecorrigeerd vanaf 7 februari, dit zal op de eerstvolgende factuur in mindering worden gebracht. Je hoeft zelf niets meer te doen. 🙂

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 23, 2025

@Alex van KPN Ohh geweldig! Super bedankt voor je moeite en de correctie met terugwerkende kracht. Ik kijk uit naar de volgende factuur. Fijne dag. Mvg Tim

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • July 24, 2025

Geen dank nodig, dit lag aan ons. Ben blij dat het nu is opgelost. 😊

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 11, 2025

@Alex van KPN Ik zie op de laatste factuur een bedrag van -38,13, vermoedelijk door de correctie. Bedankt daarvoor! Zie echter wel nog steeds Online aankopen terugkomen, nu zelfs a 12,99. Ik zal afwachten op de volgende factuur en zien of het dan echt is opgelost en de Online aankopen niet meer terugkomen. Fijne dag.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • August 14, 2025

Ik verwacht dat dit nog een oude periode is. 

Zou je onderaan bij de specificaties en bij Spotify willen kijken tot wanneer Spotify in rekening is gebracht? Ik verwacht dat de datum eind juli/begin augustus is. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 14, 2025

@Alex van KPN  Ok ja er staat inderdaad “Spotify betaald tot 03-08”

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 15, 2025

@Alex van KPN en in Spotify zelf zie ik nu staan dat ik een free account heb! Dus dat ziet er goed uit 😎🙏

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • August 18, 2025

@Alex van KPN en in Spotify zelf zie ik nu staan dat ik een free account heb! Dus dat ziet er goed uit 😎🙏

Top! Fijn dat het gelukt is en dankjewel voor de terugkoppeling hier.