Skip to main content
Vraag

Spotify opzeggen lukt niet in MijnKPN of Play store

• September 8, 2026
  • 7 reacties
  • 93 keer bekeken

Goedemiddag,

Ik heb +- een jaar geleden spotify premium als VAS opgezegd via mijn KPN, sindsdien staat dit echter op mijn factuur als "betalen via de KPN factuur" ik heb echter nooit een betaling gedaan via de play store.

Ik heb inmiddels +- 5 mensen telefonisch gesproken maar kom er niet doorheen. Ik zou dit abonnement graag opzeggen, dat kan nu niet bij jullie, niet via spotify, en niet via de play store.

https://community.kpn.com/streaming-122/handleiding-spotify-premium-abonnement-opzeggen-621184

Zie ook deze pagina kopje problemen met opzeggen via mijnkpn. Kunnen jullie mij helpen? Ik zou dit graag uit willen zetten. Zie profiel voor het ordernummer van de opheffing en laatste 3 cijfers nummer.

7 reacties

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • September 8, 2026

Als je bij Spotify inlogt kun je onder je account bij abonnement beheren en verder aan betaalgegevens etc. kijken wat daar staat. 
Je kunt ook bij PlayStore (Android) en tevens de Appstore (Apple) uitzetten onder betaalmethoden dat je via KPN betaald. Let op, voor abonnementen is er een actief en geldige betaalmethode nodig. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 8, 2026

Klopt, maar dit is het issue niet. Bij spotify staat aangegeven dat de facturatie via KPN loopt en dat ik het daar op moet zeggen. Op de factuur staat vermeld dat ik betaal via online aankopen. De play store heb ik echter nooit ingesteld voor KPN pay, daar valt niks uit te zetten, via KPN had ik het een jaar geleden al opgezegd. Hierna heb ik het nooit weer elders besteld. Via alle kanalen kan ik dus niks opzeggen. Zie ook het gelinkte artikel waarin staat dat dit een bekend probleem is met het verzoek dit op het forum te posten als je er via KS niet uit komt. Vandaar deze post.

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • September 8, 2026

Ah wat vervelend. 

De term ‘online aankopen’ staat bij mij trouwens ook zo op de facturen terwijl ik Spotify Premium via KPN onder mijn mobiele abonnement had lopen.
Deze heb ik ook via de mijnkpn weer opgezegd. En dat lukt bij jou niet begrijp ik?
Het Spotify abonnement staat nergens vermeld onder jouw KPN abonnement? 

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • September 8, 2026

Ik heb de linkverwijzing gezien, dank je. Als niets lijkt te helpen is het wellicht het beste om te wachten op een KPN moderator tot jouw topic aan de beurt is. Succes. 

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Goedemiddag ​@JesW. Welkom op de Community! Vervelend dat het nog steeds niet lukt om Spotify Premium op te zeggen.

Ik heb gezien dat je de gegevens in je profiel hebt gezet. Ik heb je melding inmiddels doorgestuurd naar de juiste afdeling. Zij gaan kijken waarom Spotify nog op je factuur staat en hoe we dit kunnen stoppen.

Hopelijk is het snel opgelost!

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 22, 2026

​@Vikash van KPN Valt hier inmiddels voortgang over te melden?

• Nieuwkomer
  • September 23, 2026

​@JesW 
Ik heb precies hetzelfde probleem en word er inmiddels knettergek van. Je wordt van het kastje naar de muur gestuurd en niemand weet hoe het kan worden opgelost. Dat hele verhaal met KPN Pay werkt bij mij dus ook niet. Mocht je een reactie ontvangen vanuit KPN met een oplossing, zou je die dan met mij willen delen? Dat zou echt super zijn. 🙏

Wanhopige groetjes