Skip to main content
Beantwoord

Spotify opzeggen lukt niet, zie het nergens behalve op mijn factuur

• March 14, 2026
  • 7 reacties
  • 28 keer bekeken

Hi, ik probeer spotify al meer als een jaar op te zeggen. Hij staat niet in mijn kpn, samsung account of bij spotify. HELP!!!! Hij wordt wel gefactureerd maar zie nergens dat ik een abonnement heb. 

Beste antwoord door Serenay van KPN

Hoi ​@Nientje86, goed nieuws! Ik heb het abonnement inmiddels voor je stopgezet. 🙂 Dit betekent dat er geen nieuwe kosten meer via je KPN-factuur zullen worden berekend voor Spotify via KPN Pay. Mogelijk zie je nog één keer kosten terug op je factuur, afhankelijk van wanneer de factuurperiode al is gestart. Mocht je nog vragen hebben of toch nog iets zien dat niet klopt, laat het gerust weten. Dan kijk ik graag met je mee!

7 reacties

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@Nientje86, welkom bij de community! Wat vervelend dat je al zo lang probeert Spotify op te zeggen en nergens kunt vinden waar het abonnement staat. Dat hoort natuurlijk niet. Ik help je graag verder zodat we precies kunnen achterhalen via welke partij het wordt afgeschreven en waar het abonnement verstopt zit.

Om dit goed uit te zoeken heb ik een paar dingen van je nodig:

• Via welke rekening wordt het bedrag afgeschreven? Kun je de naam doorgeven die op je bankafschrift staat bij de Spotify‑betaling? (Bijvoorbeeld: SPOTIFY, APPLE.COM/BILL, GOOGLESpotify*, KPN, PAYPAL.)
  • Hoe heb je gemerkt dat het bedrag wordt afgeschreven? Was dat via je bank, een melding, of een overzicht?
  • Weet je nog via welk apparaat of welke dienst je het abonnement ooit hebt aangevraagd? Soms gebeurt dit via een oude Apple‑ID, Google Play of zelfs via PayPal.

Als je deze vragen kan beantwoorden dan kan ik je gerichter helpen! 😊

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 17, 2026

Hi, het staat gewoon  bij mijn kpn factuur. Eerst kreeg ik deze dienst gratis van jullie, hij is toen overgezet door jullie naar betaald. 

Groetjes!

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi! ​@Nientje86, zou je je community-profiel willen invullen met je gegevens? Dan kan ik het voor je nakijken. Het gaat om je postcode, huisnummer en geboortedatum. Deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor moderators en niet voor andere gebruikers. Laat je het even weten zodra je dit hebt gedaan? Dan duik ik er meteen voor je in! 😊

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 19, 2026

Hi! Ik heb het aangepast. Alvast vriendelijk bedankt😊

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@Nientje86, ik heb mijn eerdere antwoord even aangepast. 🙂 Ik zie nog steeds dat deze kosten via je KPN-factuur lopen onder online aankopen en dat het om Spotify (€12,99) gaat. Dit loopt dus via KPN Pay, maar is wel gekoppeld aan een Spotify-abonnement. Goed nieuws: ik krijg nu te horen dat ik hier wél iets in kan betekenen voor je. Ik ga dit meteen voor je uitzoeken en kijken of ik het abonnement voor je kan laten stopzetten. Zodra ik een update heb, zal ik dat hier direct met je delen! Wordt vervolgd!

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@Nientje86, goed nieuws! Ik heb het abonnement inmiddels voor je stopgezet. 🙂 Dit betekent dat er geen nieuwe kosten meer via je KPN-factuur zullen worden berekend voor Spotify via KPN Pay. Mogelijk zie je nog één keer kosten terug op je factuur, afhankelijk van wanneer de factuurperiode al is gestart. Mocht je nog vragen hebben of toch nog iets zien dat niet klopt, laat het gerust weten. Dan kijk ik graag met je mee!

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 24, 2026

Super bedankt!!!! 😊