Skip to main content
Beantwoord

Startdatum verplaatst vanwege abonnement van huidige bewoner

• June 17, 2025
  • 4 reacties
  • 66 keer bekeken

Wij zitten al een tijdje in het buitenland en hebben gisteren een nieuw abonnement internet-abonnement aangevraagd per 1 juli. Op dit moment zit er echter een andere bewoner in ons huis die haar abonnement nog niet opgezegd/verhuisd heeft. We kregen een melding dat daardoor ons internetabonnement pas over een maand in kan gaan. Iets wat absoluut voor ons niet mogelijk is aangezien we thuis moeten werken. Hoe kunnen we dit oplossen?

Ik wil jullie bellen, maar dat lukt dus niet omdat jullie werken met terugbelafspraken en dan ben ik ineens 2,50 per minuut kwijt. Wat waarschijnlijk toch wel een prijzig grapje gaat worden.

Tevens zou ik het afleveradres van het modem willen wijzigen als dat nog mogelijk is. Dat kon helaas niet bij het bestellen, dat heb ik een paar jaar eerder wel laten doen.

Beste antwoord door Jasper van KPN

Welkom op de community ​@Tijmen89, leuk dat je bij terugkomst gebruikt wilt maken van de KPN verbinding!  Op je profiel staan geen gegevens dus ik kan niets zien over jouw situatie. De verbinding van de vorige bewoner hoeft daar geen aandeel in te spelen, maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen. Er zijn een aantal opties om sneller contact te hebben, zoals Jan ook al noemt. Via die wegen kan vanuit het buitenland makkelijk meegekeken worden. Vanuit het buitenland kan je ons telefonisch bereiken op +316 1200 1200 zoals hij noemt. 0800-nummers zijn vanuit het buitenland niet te bellen.

Waarom is de huidige bewoner er zo laat mee?

Als die er nog woont snap ik wel dat die nog een internetverbinding wil hebben, maar we weten niet genoeg van de situatie om daar iets met zekerheid over te zeggen.

4 reacties

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • June 17, 2025

Beste ​@Tijmen89 via X en Facebook kun je KPN ook bereiken en verder dus via +31612001200

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 17, 2025

€ 2,50 per minuut??? In welk land ben je dan?

De opzegtermijn is een maand. Als de oude bewoner nu opzegt is de lijn per 18 juli vrij voor jullie.

Een verhuizing opgeven kan ook nog 3 weken vantevoren. 

NOTA BENE 

Je kunt wel Ziggo nemen nu. Dat is een ander netwerk en dat is vrij, tenzij de bewoner dan weer wel tv via Ziggo heeft. En dat ook nog niet heeft opgezegd. 

Of

Neem een ruim mobiel abonnement en gebruik de Hotspot. Dit kun je bij aankomst in Nederland in een winkel snel regelen. Handiger dan vanuit buiten Nederland. 

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • June 18, 2025

Welkom op de community ​@Tijmen89, leuk dat je bij terugkomst gebruikt wilt maken van de KPN verbinding!  Op je profiel staan geen gegevens dus ik kan niets zien over jouw situatie. De verbinding van de vorige bewoner hoeft daar geen aandeel in te spelen, maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen. Er zijn een aantal opties om sneller contact te hebben, zoals Jan ook al noemt. Via die wegen kan vanuit het buitenland makkelijk meegekeken worden. Vanuit het buitenland kan je ons telefonisch bereiken op +316 1200 1200 zoals hij noemt. 0800-nummers zijn vanuit het buitenland niet te bellen.

Als die er nog woont snap ik wel dat die nog een internetverbinding wil hebben, maar we weten niet genoeg van de situatie om daar iets met zekerheid over te zeggen.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 18, 2025

Die huidige bewoner had gewoon per 1 juli op kunnen zeggen of verhuizing in gang zetten. En ook moeten doen naar mijn mening. 

Hij weet al dat ie er per 1 juli uit moet zijn.

Ik blijf het vreemd, zelfs laks, vinden. 

Maar goed. Nu even niks aan te veranderen. 

Zonder je gegevens in je profiel kan Jasper de status niet opzoeken. 

Dan kan je bellen via het nummer dat Jasper noemt. 

Contact via Facebook of X.com zie onderaan deze pagina.