Skip to main content
Vraag

Super blij met KPN, alleen een vraag over retourzending oude apparatuur

• 27 January 2025
  • 4 reacties
  • 48 keer bekeken

Onlangs ben ik KPN abonnee geworden. Geweldig. :)  Vooral de TV ontvangers werken VEEL & VEEL beter dan een dochtermaatschappij van KPN. De afstandsbedieningen daarvan lijken wel heel erg veel op die van KPN, alleen het logo van KPN ontbreekt. En erg vaak een paar seconden zwart beeld en daarna weer verder. Dit herhaalde zich erg vaak.

Hier ben ik nu van af. :)

======================

Ik heb een vraag.

De apparatuur heb ik teruggestuurd van die provider. Nu is het zo. Ik had op de doos een goed adres er overheen geplakt. Primera bij mij heeft de streepjescode gescand en op het strookje dat ik meekreeg, stond het adres naar Alphen aan den Rijn. Terwijl ik als correctie adres erop had geplakt Hengelo. Het betreft apparatuur van Budget Thuis. (onderdeel van KPN) Wordt dit dan alsnog toegezonden naar hun of houden jullie dit pakket?

4 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 35723 reacties
  • 27 januari 2025

Hallo ​@Arnout_67 ,

De afdeling retouren (van KPN) kan drie dingen doen: 

1. Niets 
  2. Ze sturen het pakketje zelf door naar Budget.
  3. Ze sturen het pakketje terug naar jou. 

Afwachten maar of je er iets van hoort. Bewaar wel goed het verzendbewijsje wat je hebt ontvangen van het Post-NL-punt.  

• 2109 reacties
  • 27 januari 2025
Arnout_67 schreef:

Het betreft apparatuur van Budget Thuis. (onderdeel van KPN) 

Budget Thuis is geen onderdeel van KPN. Hoe haal je dat in je hoofd om dat te denken? Budget Thuis is eigendom van een energiemaatschappij. 

Als jij het pakket naar een verkeerd adres gestuurd hebt, dan komt het dus waarschijnlijk niet bij Budget Thuis terecht. Dat kan inhouden dat je uiteindelijk nog een dikke factuur gaat ontvangen.

Michel.uit.Arnhem
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12

Hoi ​@Arnout_67 

Ik heb eens verder gezocht, en kan je hierbij melden dat het helemaal goed komt met jouw retourzending van leen apparatuur van Budget Thuis, afhankelijk van welke modem je in bruikleen had van Budget internet (voorheen Budget Thuis).

Het retouradres is bij de volgende modems:

• Experiabox v10
  • Experiabox v10a

Retouren Budget Internet

Antwoordnummer 10119

2400 VB Alphen aan den Rijn

Het retouradres voor de volgende modem:

• DrayTek

Retouren Budget Internet

Antwoordnummer 1722

7550 WB Hengelo OV

Dus had je als leenmodem de Experiabox v10 of v10a dan is het retouradres inderdaad het antwoordnummer in Alphen aan den Rijn, en gaat alles gewoon goed!
En worden de retourzendingen verwerkt in het magazijn van KPN, namens Budget internet.

Had je een DrayTek modem in bruikleen, dan had die inderdaad naar Hengelo gestuurd moeten worden.

In dat geval zou ik sowieso een melding maken, bij de klantenservice van Budget internet (voorheen Budget Thuis), op telefoonnummer: 020-2055555

Bellen kan op werkdagen van 9.00 tot 17.00 uur.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • 6483 reacties
  • 28 januari 2025

Hoi Arnout, ik snap dat dit soms erg verwarrend kan overkomen. Het ligt er dan inderdaad aan of het adres wat jij voorzien hebt op die doos goed is opgepakt. Ik zou voor de zekerheid toch even het een en ander bewaren aan verzendbewijzen die je hebt ontvangen. 

Budget staat inderdaad geheel los van KPN en ik heb niet direct invloed op hen. Je kan ze altijd nog even bellen voor advies.

Reageer