Skip to main content
Beantwoord

Toestelkrediet na opzegging op basis van prijsverhoging: loopt het door of afkopen?

• May 6, 2026
  • 5 reacties
  • 27 keer bekeken

Hoe zit het met lopende (telefoon) krediet zodra je opzegt vanwege de aanpassing op de voorwaarde? Blijft dat doorlopen of beëindigd die overeenkomst ook? Ik lees wisselende antwoorden. 

Admin: afgesplitst en een eigen topic voor je vraag aangemaakt

Beste antwoord door Shyrin van KPN

Goedemiddag ​@Kennisy! Ik heb een eigen topic voor je vraag aangemaakt. Je hebt jouw vraag al zelf beantwoord aan de hand van de quote van mijn collega Arjan.

Als je je mobiele contract opzegt op basis van de prijsverhoging of wijziging van de Algemene Voorwaarden, dan stopt alleen het abonnement. Het toestelkrediet loopt gewoon door. Voor de toestelkosten berekenen we geen afkoopsom. Je hebt daarbij twee opties:

• Je blijft het toestel maandelijks afbetalen (dit loopt automatisch door zoals je gewend bent).
  • Of je kiest ervoor om het resterende bedrag in één keer vervroegd af te lossen.

Het toestelkrediet wordt na opzegging apart maandelijks in rekening gebracht.

Wil je vervroegd aflossen aanvragen of meer informatie? Kijk dan hier: Vervroegd aflossen of een abonnement afkopen. Daar vind je ook het formulier om dit te regelen.

5 reacties

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • May 6, 2026

Hoe zit het met lopende (telefoon) krediet zodra je opzegt vanwege de aanpassing op de voorwaarde? Blijft dat doorlopen of beëindigd die overeenkomst ook? Ik lees wisselende antwoorden. 

Een krediet moet in 1 keer afgelost worden. ​@Kennisy 

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 6, 2026

Dat is dus te kort door de bocht, want ik citeer Arjan (moderator van KPN);
Houd wel rekening met een eventueel toestelkrediet, want deze blijft wel doorlopen of dient te worden afgekocht. 

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • May 6, 2026

Oké ​@Kennisy als KPN dat zegt, dan zal dat wel zo zijn.

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Community Manager
  • Antwoord
  • May 6, 2026

Goedemiddag ​@Kennisy! Ik heb een eigen topic voor je vraag aangemaakt. Je hebt jouw vraag al zelf beantwoord aan de hand van de quote van mijn collega Arjan.

Als je je mobiele contract opzegt op basis van de prijsverhoging of wijziging van de Algemene Voorwaarden, dan stopt alleen het abonnement. Het toestelkrediet loopt gewoon door. Voor de toestelkosten berekenen we geen afkoopsom. Je hebt daarbij twee opties:

• Je blijft het toestel maandelijks afbetalen (dit loopt automatisch door zoals je gewend bent).
  • Of je kiest ervoor om het resterende bedrag in één keer vervroegd af te lossen.

Het toestelkrediet wordt na opzegging apart maandelijks in rekening gebracht.

Wil je vervroegd aflossen aanvragen of meer informatie? Kijk dan hier: Vervroegd aflossen of een abonnement afkopen. Daar vind je ook het formulier om dit te regelen.

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18

Dit antwoord klopt helaas niet, ​@JanD. Zie mijn bovenstaande reactie 👆🏾