Skip to main content
Vraag

Vaste klantenbetalen veel meer dan nieuwe klanten

• August 5, 2026
  • 3 reacties
  • 43 keer bekeken

momenteel betaal ik +-€108 per maand aan kpn internet + TV

Als ik precies hetzelfde abonnement nogmaals bestel kom ik uit op hele andere bedragen. Door de €35 korting op een 2 jaar abonnement betaal ik dan 12 maanden €45.98 en daarna €76,23.

Waarom betaal ik dan nu €108????

3 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • August 5, 2026

Hallo ​@Robbie Hoedemakers ,

De prijs van 35,00 voor internet die jij nu ziet geldt alleen (tijdelijk) voor nieuwe klanten. Dat overzichtje kun je daarom beter maar meteen vergeten. 

Maar dat neemt niet weg dat je inderdaad (per direct) flink kunt besparen. 

Je kunt (indien maximaal 90 dagen voor einde contract) jouw abonnement aanpassen (en goedkoper maken) door op een andere manier te verlengen. Je gaat dan per direct over de huidige (2026) propositie en KPN TV+. 

Dat verlengen kan telefonisch via de klantenservice. Het makkelijkste gaat dat middels een belafspraak

Het kan ook via internet via deze link, kies dan voor "Toon mijn persoonlijk advies”.: 

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen. 

Voor de volledigheid: Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+: 

https://community.kpn.com/kpn-tv-11/feature-requests-kpn-tv-box-587354?tid=587354&fid=11

De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht:

Je komt dan uit op 52,50 + 12,75 + 6,00 + 2,99 + 2,99 = 77,23 

De 2,99 bedragen zijn de nieuwe bedragen voor huur SuperWiFI die binnenkort voor iedereen gelden. 

Eventueel daarbovenop nog de kosten voor een mobiel abonnement (dat wijzigt niet) voor het geval je die erbij opgeteld had.  

En waarom je nu 108 euro betaalt? Dat komt omdat jij nog een oud abonnement hebt wat ieder jaar duurder is geworden door de jaarlijkse prijsindexatie. Tijd om daar wat aan te doen! 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 5, 2026

Dat screenshot zijn prijzen voor nieuwe klanten. 

Jij zult je abonnement al dik 2 jaar hebben denk ik zo.

Als je contractvrij bent kun je vernieuwen en dan begin je met onderstaande. 

Je abonnement vernieuwen.