Skip to main content
Beantwoord

Vaste korting op Combivoordeel verwatert door prijsverhogingen

• July 23, 2025
  • 2 reacties
  • 85 keer bekeken

Mijn vraag gaat over de verwatering van het combivoordeel en kortingsbedrag.

Als vaste klant (eerst via Telfort en later is abonnement overgenomen door KPN) ontvang  ik Combivoordeel en Korting op de prijs van mijn vaste internet.

Deze bedragen zijn respectievelijk €5,00 en €6,50 per maand en zijn al jaren onveranderd gebleven.

Gezien de jaarlijkse prijsverhogingen die KPN doorvoert op basis van inflatiecorrecties (6,4% effectief vanaf juli 2023, 3,8% effectief vanaf juli 2024 en 3,3% effectief vanaf juli 2025), ontstaat er naar mijn mening een vorm van verwatering van het voordeel voor trouwe klanten. De relatieve waarde van de korting neemt immers af, terwijl de abonnementskosten stijgen.

Het zou redelijk zijn als ook de klantkortingen jaarlijks worden geïndexeerd, zodat het voordeel in verhouding blijft tot de stijgende kosten. Op die manier blijft het voordeel voor loyale klanten betekenisvol en eerlijk. Hieronder een voorbeeldberekening waarbij het verwateringseffect wordt voorkomen.

Ik hoor graag of KPN bereid is dit beleid te heroverwegen.

Met vriendelijke groet,

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@Bots_O ,

Om maar meteen in huis te vallen: KPN gaat dat niet veranderen. Wanneer je jouw oude abonnementen nooit wijzigt of verlengt, dan ga je er steeds meer voor betalen. 

Je kunt er zelf wel wat aan doen: 

De mobiele abonnementen kun je jaarlijks verlengen. En als je dat doet tussen 1 juli en 1 oktober, dan ontloop je de inflatiecorrectie. En de korting van combivoordeel blijf je dan houden. 

Het oude abonnement van internet-thuis zal op een bepaald moment duurder worden dan de huidige propositie. Dat is dan het moment om via de klantenservice over te stappen op de huidige propositie. Dit is momenteel de huidige propositie:

2 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • July 23, 2025

Hallo ​@Bots_O ,

Om maar meteen in huis te vallen: KPN gaat dat niet veranderen. Wanneer je jouw oude abonnementen nooit wijzigt of verlengt, dan ga je er steeds meer voor betalen. 

Je kunt er zelf wel wat aan doen: 

De mobiele abonnementen kun je jaarlijks verlengen. En als je dat doet tussen 1 juli en 1 oktober, dan ontloop je de inflatiecorrectie. En de korting van combivoordeel blijf je dan houden. 

Het oude abonnement van internet-thuis zal op een bepaald moment duurder worden dan de huidige propositie. Dat is dan het moment om via de klantenservice over te stappen op de huidige propositie. Dit is momenteel de huidige propositie:

Dicksooo
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • July 23, 2025

Om maar meteen in huis te vallen:

Dag ​@Noordzee , is dat met of zonder deur? 😉

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • July 23, 2025

Om maar meteen in huis te vallen:

Dag ​@Noordzee , is dat met of zonder deur? 😉

Haha, het is warm. De deur stond al wijd open.