Skip to main content
Vraag

Vaste Telefonie opgezegd, krijg email over inflatieverhoging. Klopt dit?

  • June 24, 2026
  • 3 reacties
  • 77 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Op 12 juni Vaste Telefonie opgezegd telefonisch bij de klantenservice. Ik krijg meteen een bevestiging per email dat Vaste Telefonie inclusief nummer per direct is beëindigd en is gestopt .

Op 22 juni krijgt ik een nieuwe emailbericht dat mijn maandbedrag voor KPN Thuis verandert. Vanaf de maand Juli (volgende factuur 1.65 euro meer gaat betalen per maand. en het start- en beltarief voor bellen met de vaste telefoon verandert van € 0.16 naar € 0.165.

Met het argument: Dit komt doordat we een inflatiecorrectie doen. Daarvoor gebruiken we het CBS - inflatiecijfer van vorig jaar ( 3.3% ) .

Wilt KPN mij uitleggen hoe het zit wanneer mijn op 12 juni is gewijzigd en de Service? de Dienst Vaste Telefonie niet in gebruik is en kan ook niet gebeld worden?

 

Met vriendelijke groet,

 

3 reacties

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • June 24, 2026

Hallo ​@Capo 

Als  je €1,65 meer gaat betalen, duidt dat erop dat je op dit moment € 50,- betaalt voor KPN Internet Thuis. Met de inflatiecorrectie van 3,3 % wordt dat € 51,65. 

De opmerking over gestegen start- en beltarief kan je voor kennisgeving aannemen. Dat is voor jou niet (meer) van toepassing.


Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • June 24, 2026

Hartelijk dank voor de reactie, wat mij stoort aangaande de service en of diensten van KPN is het volgende: Op 18 juni heb ik een Internet storing van 11.00 uur tot 19:30 uur. Dus ook geen TV, Wifi . 

Ik meld deze storing bij KPN en inderdaad was ook te zien op 18 juni bij KPN technische dienst. Vervolgens kreeg ik het advies om de TV Box opnieuw op te herstarten. Om 22:00 uur kreeg ik TV/ Internet. 

Over deze KPN verstoring met de melding: De TV Box is in beperkte modus. Daardoor werkt niet alles goed. Je kan nog wel naar de meeste TV zenders kijken…. wat ik in die uren niet had.!

Als we het probleem hebben opgelost, dan werkt TV+ automatisch weer zoals het moet. Sorry hiervoor:

( KBX-APK-9050 ) KPN mag wel sorry gebruiken, voor de ongebruikte diensten, maar ik moet wel betalen voor een dienst en of service die op dat moment niet werkt!

Het is een Internet TV Thuis abonnement hoort te werken zoals KPN de marketing promoot aan zijn klanten. Een vergoeding voor het ongemak zal zeker op zijn plaats zijn geweest. Het gaat mij om de principe. Een email bericht hierover zou zeker op zijn plaats zijn. Vandaar

 

Met vriendelijke groet, 

Capo

 

 

 

 

 


Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • June 24, 2026

Hier vind u meer informatie over het aanvragen van een compensatie in geval van een storing. De vergoedingen zijn wettelijk bepaald! Het is en blijft techniek waarmee iets mis kan gaan maar dat begrijpt u ook wel.