Skip to main content
Vraag

Veel te hoog maandbedrag na verlengen

• July 2, 2025
  • 12 reacties
  • 184 keer bekeken

Mijn deal van een half jaar, wat achteraf een slechte deal bleek gezien de vergoeding die meerdere mensen krijgen, liep af en nu betaal ik de volle mep.

Nou ja, meer dan de volle mep.

Mijn eerste rekening bedraagt € 76, 36!
Hiervoor krijg ik 1Gbit internet en tv van de eenvoudigste soort.

Als ik kijk bij de tarieven die sinds 1 april zijn ingegaan zou ik € 52,50 voor 1 Gbit moeten betalen en € 12,50 voor de TV box, samen dus € 65.

Dit is ook het enige wat ik heb.

Bovendien zou hier dan nog een vergoeding van € 60 af moeten, ook niet dus.

Kan iemand dit verklaren?

12 reacties

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • July 2, 2025

Mijn deal van een half jaar, wat achteraf een slechte deal bleek gezien de vergoeding die meerdere mensen krijgen, liep af en nu betaal ik de volle mep.

Nou ja, meer dan de volle mep.

Mijn eerste rekening bedraagt € 76, 36!
Hiervoor krijg ik 1Gbit internet en tv van de eenvoudigste soort.

Als ik kijk bij de tarieven die sinds 1 april zijn ingegaan zou ik € 52,50 voor 1 Gbit moeten betalen en € 12,50 voor de TV box, samen dus € 65.

Dit is ook het enige wat ik heb.

Bovendien zou hier dan nog een vergoeding van € 60 af moeten, ook niet dus.

Kan iemand dit verklaren?

U heeft nog een Hussel internetabonnement, deze is inderdaad duurder.
Het is het beste om over te stappen naar het nieuwe type abonnement via de verlengshop.
https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

• Auteur
  • Slimmerik
  • July 2, 2025

Ik had eerder op de dag al mijn snelheid teruggebracht naar 100 Mbit/s, dat scheelt al iets. 

Als ik jouw link volg zie ik niet dat ik van Hussel naar iets anders kan. 

Er staan alleen verschillende snelheden, van 1Gb tot 50 Mb en dat 100 Mb nu actief is. 

Samen nog € 65.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • July 2, 2025

Hallo ​@Roelroel ,

Jij hebt helaas niet op de slimste manier verlengd. Je kunt bij KPN namelijk op twee manieren verlengen. Bij de door jou gekozen manier blijf je de oude abonnementsvorm houden en krijg je een tijdelijke korting. 

Er is ook een tweede methode en die methode is op de lange duur veel voordeliger omdat je dan inderdaad de huidige abonnementsprijs gaat betalen. 

Je zult nu echter eerst jouw huidige contractperiode moeten uitzitten.

En daarna?

Je kunt jouw abonnement dan (mits contractvrij!) goedkoper maken door opnieuw te verlengen.

Dat kan ook telefonisch via de klantenservice. Het kan ook via internet via deze link, kies dan voor "Toon mijn persoonlijk advies”.: 

Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen. 

Voor de volledigheid: Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+: 

De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht:

• Auteur
  • Slimmerik
  • July 2, 2025

Niet de slimste manier? 

Is er dan een slimste manier als KPN je slechts 1 manier voorschotelt?

Dicksooo
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • July 2, 2025

Niet de slimste manier? 

Jazekers, je niets voor laten schotelen door een verkopende partij maar eerst zelf op onderzoek gaan.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • July 3, 2025

Niet de slimste manier? 

Ja, op de manier zoals ik hierboven beschreven heb. Dat is gewoon mogelijk. Je moet dan wel zelf daarvoor in actie komen. Je gaat niet automatisch naar de nieuwste abonnementsvorm. 

Maar goed : je bent nu op de hoogte en weet wat je kunt doen na afloop van jouw contractperiode. 

• Auteur
  • Slimmerik
  • July 3, 2025

Wat een pech dat ik dan niet zo slim ben als jullie hier.
De volgende keer als ik een abonnement ga kiezen zal ik hier eerst om advies vragen.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • July 9, 2025

De volgende keer als ik een abonnement ga kiezen zal ik hier eerst om advies vragen.

Helemaal prima ​@Roelroel. En graag geholpen natuurlijk….  

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • July 9, 2025

Hallo ​@Roelroel ,

Jij hebt helaas niet op de slimste manier verlengd. Je kunt bij KPN namelijk op twee manieren verlengen. Bij de door jou gekozen manier blijf je de oude abonnementsvorm houden en krijg je een tijdelijke korting. 

Er is ook een tweede methode en die methode is op de lange duur veel voordeliger omdat je dan inderdaad de huidige abonnementsprijs gaat betalen. 

Je zult nu echter eerst jouw huidige contractperiode moeten uitzitten.

En daarna?

Je kunt jouw abonnement dan (mits contractvrij!) goedkoper maken door opnieuw te verlengen.

Dat kan ook telefonisch via de klantenservice. Het kan ook via internet via deze link, kies dan voor "Toon mijn persoonlijk advies”.: 

Kunt u aangeven hoe een gebruiker bij dit betere verlengadvies kan komen zonder dat deze op de hoogte is van links gepost op een forum? Had namelijk een zelfde probleem, zie hier voor meer informatie: 

• Auteur
  • Slimmerik
  • July 9, 2025

Simpel toch?

Je moet namelijk heel slim doen, dat is alles.

• July 9, 2025

Kunt u aangeven hoe een gebruiker bij dit betere verlengadvies kan komen zonder dat deze op de hoogte is van links gepost op een forum? Had namelijk een zelfde probleem, zie hier voor meer informatie: 

Zoals in jouw topic is aangegeven kan een gebruiker hier nooit bij komen behalve als die bewuste link wordt gedeeld. Vanuit de eigen Mijn KPN omgeving kom je gewoonweg nooit in de juiste Shop en dat heeft helemaal niets met wel of niet Slim zijn te maken.

Eigenlijk kunnen we dit natuurlijk geen verlengen noemen want je veranderd van propositie.

Twee jaar geleden bij de introductie van TV+ 

Is a. geschreven dat dit via Mijn KPN moet kunnen.

"Sowieso via de klantenservice, En je kunt via de MijnKPN app je abonnement aanpassen naar de nieuwe vorm. Mocht je het daar nog niet zien, dan zijn we nog niet helemaal klaar met alles omzetten. In dat geval kan het alsnog wel via de klantenservice."

De praktijk wijst uit dat het tegendeel waar is.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • July 12, 2025

Maar gelukkig kan het (mits contractvrij) wel zo via deze link, kies dan voor "Toon mijn persoonlijk advies”.: