Skip to main content
Beantwoord

Vergeleken met 2025 betaal ik bijna 25% meer voor mijn vaste diensten

• May 19, 2026
  • 8 reacties
  • 131 keer bekeken

Hoi,

Vandaag contact gehad met KPN. Ik was benieuwd naar de kosten stijging die ik het afgelopen jaar heb gehad. Ik betaalde in januari 2025 nog 82,99 waar ik nu 102,72 betaal. In maart betaalde ik 93,99 en vanaf juli 99,72 en vanaf april dit jaar ben ik naar 102,72 gegaan. dat is een verhoging van 20 euro in nog geen 1,5 jaar. Ik heb ook nog 3 mobiele abonnementen lopen maar dit zitten niet in dit bedrag. Ook die gaan trouwens weer omhoog omdat er 1 euro extra bijkomt voor een of andere functie die ik niet heb gevraagd. Voor internet en TV betaal ik nu dus bijna 25% meer dan in januari 2025. Inflatie correctie is echt prima maar dit is ver boven de inflatie.

Die jongen kon me niet helpen helaas en zag niks waarom het zo was verhoogd. Ik heb niks besteld afgelopen jaar en ook niks aangepast. Enige is dat 5 maanden geleden mijn oude modem was overleden en ik daar een nieuwe voor heb gehad. Ben level 3 (wat dat ook mag betekenen) en al lang klant. 

Wie kan mij uitleggen wat er bij mij misgaat?

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@Roy1001 ,

Jouw basis-internetabonnement is in juli 2025 verhoogd met 3,3%. Diezelfde verhoging zal waarschijnlijk in juli 2026 ook weer doorgevoerd worden. Dat is de jaarlijkse prijsindexatie die contractueel afgesproken is in de Algemene Voorwaarden. 

Daarnaast is Vast Bellen begin dit jaar één euro duurder geworden en zijn veel aanvullende streamingdiensten ook duurder geworden. 

Mogelijk heb jij nog een oudere abonnementsvorm en kun je besparen door over te stappen op de 2026-propositie.

Je kunt (indien maximaal 90 dagen voor einde contract) jouw abonnement aanpassen (en waarschijnlijk goedkoper maken) door op een andere manier te verlengen. Je gaat dan over de huidige (2026) propositie en KPN TV+. 

Dat verlengen kan telefonisch via de klantenservice. Het makkelijkste gaat dat middels een belafspraak

Het kan ook via internet via deze link, kies dan voor "Toon mijn persoonlijk advies”.: 

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je gaat dan wel over op KPN TV+ als je dat nu nog niet hebt. Dat heeft voordelen en nadelen. 

Voor de volledigheid: Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+: 

https://community.kpn.com/kpn-tv-11/feature-requests-kpn-tv-box-587354?tid=587354&fid=11

De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht:

Check even goed of de huidige propositie voor jou voordeliger is.

Bijkomend voordeel:

Als je nu overstapt op de 2026-propositie ontloop je de indexatie per juli 2026. 

8 reacties

• May 19, 2026

Beste ​@Roy1001 als je de diverse facturen van de genoemde periode naast elkaar legt, kun je de verschillen precies zien per abo soort, en dan bedoel ik internet, tv en vast bellen.

Ik kom zelf niet hoger uit dan ongeveer €67 per maand, dus jij hebt waarschijnlijk een veel hogere snelheid en diverse extra pakketten of streamingdiensten.

Dan kun je voor jezelf bekijken of die hoge snelheid en/of dat speciale pakket nog wel nodig is en daar op bezuinigen.

Ik lees graag de verschillen.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • May 19, 2026

Hallo ​@Roy1001 ,

Jouw basis-internetabonnement is in juli 2025 verhoogd met 3,3%. Diezelfde verhoging zal waarschijnlijk in juli 2026 ook weer doorgevoerd worden. Dat is de jaarlijkse prijsindexatie die contractueel afgesproken is in de Algemene Voorwaarden. 

Daarnaast is Vast Bellen begin dit jaar één euro duurder geworden en zijn veel aanvullende streamingdiensten ook duurder geworden. 

Mogelijk heb jij nog een oudere abonnementsvorm en kun je besparen door over te stappen op de 2026-propositie.

Je kunt (indien maximaal 90 dagen voor einde contract) jouw abonnement aanpassen (en waarschijnlijk goedkoper maken) door op een andere manier te verlengen. Je gaat dan over de huidige (2026) propositie en KPN TV+. 

Dat verlengen kan telefonisch via de klantenservice. Het makkelijkste gaat dat middels een belafspraak

Het kan ook via internet via deze link, kies dan voor "Toon mijn persoonlijk advies”.: 

Je gaat dan wel over op KPN TV+ als je dat nu nog niet hebt. Dat heeft voordelen en nadelen. 

Voor de volledigheid: Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+: 

https://community.kpn.com/kpn-tv-11/feature-requests-kpn-tv-box-587354?tid=587354&fid=11

Bijkomend voordeel:

Als je nu overstapt op de 2026-propositie ontloop je de indexatie per juli 2026. 

Flitsend
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • May 19, 2026

Een andere optie is dat je je contract verlengd hebt en een tijdelijke verlengkorting had van een euro of 10. Die tijdelijke korting verloopt na 6, 9 of 12 maanden bij een 24 maanden durend contract. Als je 1 jaar geleden verlengd hebt zou het dus best kunnen dat die kortingsperiode voorbij is, dan heb je sowieso al een stijging van 10 euro of meer te pakken. 

Heb je de factuur van toen al eens naast de factuur van nu gelegd? Zie je daar bijzonderheden? Je kunt dat ook hier delen met een screenshot, als je je persoonsgegevens (klantnummer, contactnummer, adres, etc.) even weghaalt. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 19, 2026

Beste ​@Roy1001 als je de diverse facturen van de genoemde periode naast elkaar legt, kun je de verschillen precies zien per abo soort, en dan bedoel ik internet, tv en vast bellen.

Ik kom zelf niet hoger uit dan ongeveer €67 per maand, dus jij hebt waarschijnlijk een veel hogere snelheid en diverse extra pakketten of streamingdiensten.

Dan kun je voor jezelf bekijken of die hoge snelheid en/of dat speciale pakket nog wel nodig is en daar op bezuinigen.

Ik lees graag de verschillen.

Ik heb Wat pakketten die ik vanuit vroeger in mijn pakket heb zitten. Ik zie nu dat ik ook een factuur kan downloaden en die is wel gespecificeerd. Spotify wat vroeger in het pakket zat is nu los en betaal ik een aantal euro meer voor. TV ontvangers zijn omhoog en nog een streaming dienst die omhoog is gegaan. Met de indexatie erbij kom ik dus behoorlijk hoger uit als je het bij elkaar optelt. Maar eens kijken wat opties voor die losse diensten zijn. Wel heb ik 2 verhogingen gehad in 2025 zie ik. Dat is dan wel raar. Voor mobiel waar ik nu 23 euro betaal voor10gb ga ik ook maar eens kijken waar ik beter uit kan zijn. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 19, 2026

Hallo ​@Roy1001 ,

Bijkomend voordeel:

Dankjewel, Ik ga eens kijken of dit iets voor mij is.

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@Roy1001, het kan inderdaad zijn dat onderdelen van het pakket, zoals streamingdiensten, duurder zijn geworden. Dan wordt het totaalbedrag hoger. Door de specificaties van de facturen naast elkaar te leggen kan je de verschillen zien. Mogelijk gebruik je iets zo weinig dat je het uit je abonnement kunt halen, of kijken naar de nieuwe pakketten zoals Noordzee al voorstelt.

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • May 21, 2026

Hoi ​@Roy1001 
Je schreef dat je level 3 hebt en niet weet wat dat is.
Dan kun je n.l. een extra dienst gratis krijgen b.v. Netflix 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • May 24, 2026

Hallo ​@Roy1001 ,

Bijkomend voordeel:

Dankjewel, Ik ga eens kijken of dit iets voor mij is.

Graag gedaan ​@Roy1001 ,

Heb je nu inderdaad voor deze goedkopere oplossing gekozen?