Skip to main content
Beantwoord

Verhoging tarieven KPN Thuis abonnement Februari 2026 in strijd met algemene voorwaarden

• January 21, 2026
  • 5 reacties
  • 152 keer bekeken

Goedemiddag,

Wij hebben een vast contract met KPN. Hierin wordt verwezen naar de volgende algemene voorwaarden: https://assets.ctfassets.net/zuadwp3l2xby/2PHwhCRmHvjumPfnxp5D7I/d10549123951e5efa2417681fb5c17e6/20251124_KPN_MCM_ALGEMENE_VOORWAARDEN_VAST_EN_MOBIEL_AD20853-0725_V5.pdf

Nu wordt er per februari een verhoging van de tarieven voor het Interactieve TV abonnement. Het betreft geen indexatie (geeft de klantenservice aan) maar een verhoging van de tarieven. Iets wat in mijn ogen niet mogelijk is met bijgaande algemene voorwaarden. Telefonisch ben ik netjes te woord gestaan maar de medewerker moet het antwoord schuldig blijven en verwijst naar de Community.

Ik ben zeer benieuwd naar uw reactie.

Groet,

Barry

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

Hoi ​@Dolcao 

De basis van jouw overeenkomst met KPN is het internet gedeelte, deze kun je niet tussentijds opzeggen en heeft contractsduur van 1 of 2 jaar.

Televisie (KPN TV+ of interactieve televisie) alsmede vast bellen zijn losse diensten die je aan jouw internet abonnement kunt toevoegen, en hebben na afsluiten een minimum duur van 1 maand waarna deze diensten dagelijks opgezegd kunnen worden.

Ditzelfde geldt ook voor de overige diensten die je kunt afsluiten bij je internet abonnement.

Mocht je niet eens zijn met de tariefverhoging van interactieve televisie, dan kun je deze dus zelf opzeggen binnen jouw Mijn KPN account.
Doe dit dan voordat het nieuwe tarief per 1 februari 2026 ingaat.

Ook vast bellen gaat per 1 februari 2026 met 1 euro per maand omhoog.

Deze prijsverhogingen staan los van de jaarlijkse indexactie verhogingen op 1 juli voor de vaste diensten thuis, en op 1 oktober voor mobiele abonnementen.

Omdat het bij jouw gaat om een prijsverhoging gaat van interactieve televisie, kun je deze dienst dus zelf opzeggen/beëindigen binnen jouw Mijn KPN account.
Doe je dat niet, dan ga je dus akkoord met de prijsverhoging per 1 februari 2026.

Het is in elk geval geen geldige reden om je gehele abonnement bij KPN op te zeggen, omdat interactieve televisie een losse dienst betreft wat je maandelijks kunt opzeggen.

5 reacties

• January 21, 2026

Het is wel mogelijk. Het contract wat je afsluit is alleen voor internet. Alle andere diensten staan er niet in als het goed is. En zo dus ook tv niet. KPN kan doen met tv wat het wil. En als je het er niet mee eens bent, dan kant je tv opzeggen. Volgens mij per direct. Minimale looptijd van tv is wel een maand denk ik. Maar daarna kan je tv per direct stopzetten als je het te duur vind. Dus dat doe je dan maar, zo is de redenatie van KPN denk ik…

Lees het contract er nog maar eens op na. En dan wel het echte contract, niet de bestelbevestiging. En de algemene voorwaarden. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 21, 2026

Dank voor je reactie. In ons contract staat TV weldegelijk opgenomen. En in de algemene vw staat ook benoemd dat de prijs voor TV mag worden geindexeerd per 1 juli. Maar zomaar een prijsverhoging doorvoeren mag mijn inziens niet en dan val je terug op ‘dan betaal je de vastgestelde tarieven volgens je contract’. 

• January 21, 2026

Kun je een schermafdruk plaatsen van dat contract? Zodanig dat er ook daadwerkelijk staat dat da je contract is.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Dolcao 

De basis van jouw overeenkomst met KPN is het internet gedeelte, deze kun je niet tussentijds opzeggen en heeft contractsduur van 1 of 2 jaar.

Televisie (KPN TV+ of interactieve televisie) alsmede vast bellen zijn losse diensten die je aan jouw internet abonnement kunt toevoegen, en hebben na afsluiten een minimum duur van 1 maand waarna deze diensten dagelijks opgezegd kunnen worden.

Ditzelfde geldt ook voor de overige diensten die je kunt afsluiten bij je internet abonnement.

Mocht je niet eens zijn met de tariefverhoging van interactieve televisie, dan kun je deze dus zelf opzeggen binnen jouw Mijn KPN account.
Doe dit dan voordat het nieuwe tarief per 1 februari 2026 ingaat.

Ook vast bellen gaat per 1 februari 2026 met 1 euro per maand omhoog.

Deze prijsverhogingen staan los van de jaarlijkse indexactie verhogingen op 1 juli voor de vaste diensten thuis, en op 1 oktober voor mobiele abonnementen.

Omdat het bij jouw gaat om een prijsverhoging gaat van interactieve televisie, kun je deze dienst dus zelf opzeggen/beëindigen binnen jouw Mijn KPN account.
Doe je dat niet, dan ga je dus akkoord met de prijsverhoging per 1 februari 2026.

Het is in elk geval geen geldige reden om je gehele abonnement bij KPN op te zeggen, omdat interactieve televisie een losse dienst betreft wat je maandelijks kunt opzeggen.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 21, 2026

Beste ​@Michel.uit.Arnhem en ​@Marlon92

Dank voor jullie reactie, duidelijk zo!

Groet,
Barry