Skip to main content
Beantwoord

Verkeerd geïnformeerd: betaal meer dan bij het afsluiten is gecommuniceerd

• March 9, 2026
  • 7 reacties
  • 96 keer bekeken

Contract afgesloten van mobiel en internet, maar liefst 5 nummers. Destijds aangegeven alles aan elkaar te koppelen, ook contractduur. Nu schijnt het dat het contract van internet een jaar langer is. KPN wil/ kan dit niet aanpassen want dit is nou eenmaal een regel.

• Samenvattend, een jaar geen combivoordeel gehad, geen compensatie;
  • Geen compensatie in contractsduur die nu nog 2 jaar loopt ipv 1 jaar

Resultaat. Ik zeg alles na een jaar op en kom nooit meer terug bij KPN. Niet klantvriendelijk, dat is wel duidelijk. 

Niet te geloven..

• Dus ik betaal een jaar lang ca 500 euro teveel aan contract;
  • Jaar lang geen combivoordeel gehad van circa 180 euro..

Beste antwoord door Alexandra van KPN

Je kunt bij het bestellen voor zowel je internetabonnement thuis als voor je mobiele abonnement kiezen hoe lang je wilt dat ze lopen (bijv 12 of 24 maanden). Maar het blijven twee aparte contracten. Het is heel spijtig dat de looptijd van de contracten anders is dan je verwachtte. Na de 14 dagen bedenktijd kan het helaas niet gecorrigeerd worden. Ik zou graag willen, maar ik kan het niet mooier maken.

7 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • March 9, 2026

Als je een copy van de orderbevestiging plaatst kunnen we met je meekijken wat er mis is gegaan. Wel even de persoonlijke gegevens wegpoetsen. Ik neem aan dat je de orderbevestiging goed hebt gecontroleerd want anders heb jij niet goed opgelet 😉. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 9, 2026

Dag Joep,

ik zie wat daar staat maar weet zeker dat we het telefonisch anders besproken hebben. mobiel en intern contract beide anders is ook niet handig. Echter terug luisteren wat er destijds besproken is kan schijnbaar niet of willen ze niet.

jammer dat ze niet willen meedenken in deze. Snap niet waarom ze hier zo moeilijk over doen.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • March 9, 2026

Ik snap je. Sowieso is vast en mobiel gescheiden dus op één factuur gaan niet. Blijft het feit dat je van iedere aanpassing een bevestiging krijgt. Dat is niet zomaar maar dat is om te controleren of het overeenkomt met wat jij graag wil en hebt afgesproken. Je krijgt daarom 14 dagen de tijd om daar op te reageren en bij geen reactie wordt het bindend. En dat is gebeurt denk ik. 

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Wat ontzettend zuur deze situatie ​@Mark V. Het contract blijkt anders te zijn dan waar je destijds mee ingestemd hebt, lees ik. 

Ik gok voorzichtig dat dit een aanvraag van een jaar terug is geweest, en dat nu blijkt dat je internetabonnement nog een jaar loopt. Klopt dat? Joep heeft het al benoemd: als je iets bestelt heb je altijd 14 dagen bedenktijd. Het is daarom inderdaad belangrijk om de bevestiging altijd even te checken: of het klopt met je verwachtingen én of er niet per ongeluk een foutje is gemaakt bij het invoeren, want uiteindelijk blijft ook dat mensenwerk. Maar ik snap dat dat mosterd na de maaltijd is, als je contract al zo lang loopt.. 

Wat de abonnementen betreft: internet voor thuis en mobiel zijn inderdaad altijd losse abonnementen. Die kan je vervolgens ‘aan elkaar koppelen’ in een huishouden met Combivoordeel. Dat zorgt ervoor dat je extra voordelen en korting kunt krijgen.

Kan je toelichten wat je bedoelt met dat je een jaar lang geen Combivoordeel hebt gehad?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 15, 2026

Wat ik bedoel is dat ik niet goed ingelicht ben om eerlijk te zijn. Ik wil nooit mijn mobiele abonnement langer hebben dan internet, is me niet verteld. Wat ik juist wil is dat dat contract gelijk gaat lopen. Is dat niet mogelijk? 

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Je kunt bij het bestellen voor zowel je internetabonnement thuis als voor je mobiele abonnement kiezen hoe lang je wilt dat ze lopen (bijv 12 of 24 maanden). Maar het blijven twee aparte contracten. Het is heel spijtig dat de looptijd van de contracten anders is dan je verwachtte. Na de 14 dagen bedenktijd kan het helaas niet gecorrigeerd worden. Ik zou graag willen, maar ik kan het niet mooier maken.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 17, 2026

Tsja, dat begreep ik al en vreemd dat dat niet kan. Als er moeite gedaan zou worden is dat mogelijk.

voor mij duidelijk. Ik zit mijn contract uit en dan vertrek ik met alles en zal ik nooit meer terugkomen bij KPN.