Skip to main content
Beantwoord

Verlaging abonnementsprijs 200 Mbps internet, heb ik hier ook recht op?

• April 25, 2025
  • 10 reacties
  • 102 keer bekeken

KPN heeft de abonnementsprijs voor Internet 200 Mbit/s verlaagd naar Eu 43,50 per maand.

Heb ik, als bestaande klant, bij verlenging van mijn abonnement ook recht op deze nieuwe prijs?

En zo ja, hoe gaat mijn verlengaanbod er dan uitzien? Inclusief verlengkorting?

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@Trouwe KPN-klant ,

Je kunt (mits contractvrij) jouw abonnement goedkoper maken door te verlengen.

Dat kan telefonisch via de klantenservice. Het kan ook via internet via deze link, kies dan voor "Toon mijn persoonlijk advies”.: 

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen. (TV is overigens niet verplicht.)

Voor de volledigheid: Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+: 

De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in het overzicht hieronder. Laat je even weten of het gelukt is om zo te verlengen tegen een prijs van 43,50?  : 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

10 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • April 25, 2025

Hallo ​@Trouwe KPN-klant ,

Dat kan telefonisch via de klantenservice. Het kan ook via internet via deze link, kies dan voor "Toon mijn persoonlijk advies”.: 

Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen. (TV is overigens niet verplicht.)

Voor de volledigheid: Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+: 

De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in het overzicht hieronder. Laat je even weten of het gelukt is om zo te verlengen tegen een prijs van 43,50?  : 

Ik heb contact gehad met een medewerker van de Klantenservice. Ik betaal nu 51,90 !! voor dit abonnement. Bij verlenging van 2 jaar krijg ik 6 maanden een korting van 7,50 op deze 51,90 !! Daarna weer 18 maanden 51,90 !! betalen.

Naar de nieuwe abonnementsprijs van 43,50 kan ik fluiten. Onterecht mijns inziens. Deze 43,50 is een abonnementsprijsverlaging en geen aanbieding aan nieuwe klanten.!! Ik moet dus ook van deze nieuwe prijs gebruik kunnen maken.

Graag een reactie.

• April 25, 2025

Je moet niet verlengen. Want dan hou je het oude abonnement met de oude prijzen.

Je moet het abbonement aan laten passen naar de nieuwste abonnementsvorm. Dat moet je doen. Daarbij krijg je waarschijnlijk geen korting. Maar je bent wel goedkoper uit.

Gewoon nog een keer bellen. Zeg maar dat je TV+ wilt. Of heb je geen tv?

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 25, 2025

Ik heb contact gehad met een medewerker van de Klantenservice. Ik betaal nu 51,90 !! voor dit abonnement. Bij verlenging van 2 jaar krijg ik 6 maanden een korting van 7,50 op deze 51,90 !! Daarna weer 18 maanden 51,90 !! betalen.

Naar de nieuwe abonnementsprijs van 43,50 kan ik fluiten. Onterecht mijns inziens. Deze 43,50 is een abonnementsprijsverlaging en geen aanbieding aan nieuwe klanten.!! Ik moet dus ook van deze nieuwe prijs gebruik kunnen maken.

Graag een reactie.

Ben je al voorbij het einde van jouw contract? Dan kun je verlengen. Verlengen kan echter op twee verschillende manieren. Je kunt verlengen op jouw oude voorwaarden en dan krijg je inderdaad een tijdelijke korting. Maar daarna ga je weer de oude prijs betalen. 

Dat is vaak ongunstiger dan door te verlengen in combinatie met een overstap naar de huidige propositie. Gebruik daarvoor de link uit mijn eerste reactie.

Aha, hier kan ik wat mee. Bedankt. De medewerker van de Klantenservice heeft deze mogelijkheid niet geopperd. Mijn abonnement aanpassen naar de nieuwste abonnementsvorm doe ik telefonisch? Ik heb een vermoeden dat dat niet online kan.

Nogmaals bedankt…..

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 25, 2025

Aha, hier kan ik wat mee. Bedankt. De medewerker van de Klantenservice heeft deze mogelijkheid niet geopperd. Mijn abonnement aanpassen naar de nieuwste abonnementsvorm doe ik telefonisch? Ik heb een vermoeden dat dat niet online kan.

Nogmaals bedankt…..

Dat kan wel online. Zie mijn twee reacties hierboven. 

• April 25, 2025

Aha, hier kan ik wat mee. Bedankt. De medewerker van de Klantenservice heeft deze mogelijkheid niet geopperd.

Ik denk dat ze er op getraind zijn om dat inderdaad een beetje af te houden. Als jij je oude abonnement verlengd, dan is dat lucratiever voor KPN. 

Beste Noordzee,

Bedankt voor de reactie.  Met de link uit jouw eerdere reactie kan ik alleen verlengen onder de oude voorwaarden. Kan dit te maken hebben met het feit dat mijn contract nog niet is verlopen?

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 25, 2025

Beste Noordzee,

Bedankt voor de reactie.  Met de link uit jouw eerdere reactie kan ik alleen verlengen onder de oude voorwaarden. Kan dit te maken hebben met het feit dat mijn contract nog niet is verlopen?

Dat klopt en dat schreef ik ook.

Je moet eerst wachten totdat jouw contractdatum voorbij is. Dan pas kun je verlengen naar de nieuwe propositie.  

Je moet eerst de volledige termijn uitzitten op de oude voorwaarden. 

Nog even geduld dus. Bewaar wel die link!  

Gaan we doen. Jammer dat overstappen voor mij te ingewikkeld en te veel werk is (modem, emailadres etc.) Dat doe ik met de energie al jaren. Bij Ziggo was ik over de komende twee jaar ongeveer 400 euro minder kwijt geweest.

Bedankt Noordzee. Bedankt Marlon.

Het is me duidelijk. Top.