Skip to main content
Beantwoord

Verlengaanbod duurder dan prijs nieuwe klanten, ook zonder korting

• June 22, 2025
  • 36 reacties
  • 634 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

36 reacties

Forum|alt.badge.img+4
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • June 23, 2025

. Mijn verlengprijs is € 44,11 voor 100 mbps, 

Dat is trouwens nog maar heel even. Per medio juli 2025 wordt de prijs 45,46 per maand. Dat komt door de inflatiecorrectie (3,3% hanteert KPN) die vanaf medio juli 2025 wordt toegepast. 

Goed punt, door nu alvast een verleng aanbod te doen vergelijk je met de huidige prijs, ipv met de gecorrigeerde prijs waarmee je echt verlengt. 

Forum|alt.badge.img+4
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • June 23, 2025

Zouden ze bij KPN ook moeten doen ipv dit soort snelle pakken het prijsbeleid laten bepalen

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • June 24, 2025

Hierbij het screenshot waaruit ik opmaakte dat de verlenging meteen in zou gaan en niet aan het einde van me huidige contract. 

Bedankt ​@Tanoor, hier wordt inderdaad niets vermeld over een eventueel nog lopend contract 🤔 Ik ga er mee aan de slag!

• June 24, 2025

Er word in dit topic flink afgedwaald van de beginvraag: hoe krijgt ​@Tanoor 100 mbit voor € 42,50?

Als je een oud abonnement hebt kan je verlengen naar de nieuwste abonnementsvorm. Klaar.

Maar als je de nieuwste abonnementsvorm al hebt, dan kan dat dus niet?

Bij 200 mbit is het verschil nog veel groter. 200 mbit kost nu € 51,90 bij mijn TV+ abonnement. Bij een nieuwe klant € 43,50. 

Hie kan ik 200 mbit krijgen voor € 43,50? 

Ik heb TV+. Als ik het abonnement aanpas van 100 mbit naar 200 mbit, dan ga ik € 7,79 meer betalen. Bij een nieuwe klant met datzelfde TV+ abonnement zit er maar 1 euro tussen 100 en 200 mbit. Hoe kan dat?

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • June 24, 2025

Sinds 31 maart is het abonnement met 200Mb in prijs gedaald ​@Marlon92, als je voor die datum je abonnement af hebt gesloten betaal je nog de oude prijs, ook al ben je ingestapt met een lagere snelheid dan 200Mb. Je kunt na afloop van je contract, een nieuw jaarcontract aangaan via de klantenservice en ontvangt dan wel 200Mb voor €43,50.

Dit lukt niet via de verlengshop in MijnKPN, heb dat net even geprobeerd met mijn eigen TV+ 100Mb abonnement en krijg dan ook €51,90 te zien in plaats van €43,50. 

• June 24, 2025

Dus dan moet ik bellen? Dan weet ik dat...

Forum|alt.badge.img+4
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • June 24, 2025

Sinds 31 maart is het abonnement met 200Mb in prijs gedaald ​@Marlon92, als je voor die datum je abonnement af hebt gesloten betaal je nog de oude prijs, ook al ben je ingestapt met een lagere snelheid dan 200Mb. Je kunt na afloop van je contract, een nieuw jaarcontract aangaan via de klantenservice en ontvangt dan wel 200Mb voor €43,50.

Dit lukt niet via de verlengshop in MijnKPN, heb dat net even geprobeerd met mijn eigen TV+ 100Mb abonnement en krijg dan ook €51,90 te zien in plaats van €43,50. 

Als dit zou kunnen is dat goed nieuws: ipv 100Mb voor €45,46 vanuit het bestaande contract met 3.3% inflatie naar 200Mb voor €43,50 met een nieuw contract. Daar doe ik het wel voor. 

• June 24, 2025

Als dit zou kunnen is dat goed nieuws: ipv 100Mb voor €45,46 vanuit het bestaande contract met 3.3% inflatie naar 200Mb voor €43,50 met een nieuw contract. Daar doe ik het wel voor. 

Jij hebt toch al verlengt? Ik zag een schermafdruk voorbij komen. Dan kan jij dit nu niet meer doen. Of je moet heel snel die verlenging eerst annuleren. 

Forum|alt.badge.img+4
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • June 24, 2025

Jij hebt toch al verlengt? Ik zag een schermafdruk voorbij komen. Dan kan jij dit nu niet meer doen. Of je moet heel snel die verlenging eerst annuleren. 

Ik heb meteen na de bevestiging weer geannuleerd 

• June 24, 2025

Ik heb meteen na de bevestiging weer geannuleerd 

Ok. Dan kan je in de telefoon kruipen.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • July 11, 2025

Dus dan moet ik bellen? Dan weet ik dat...

Bedankt voor de tip ​@Maja van KPN . Het was ​@Michel.uit.Arnhem trouwens een tijdje terug ook gelukt. 

Ik heb net gebeld met de klantenservice (Afdeling Collections) en ik heb het abonnement om laten zetten naar de 2025-propositie (dat heet "vernieuwen") in combinatie met een verlenging van twaalf maanden. Ik ga nu van 100 Mbit/s internet voor 45,56 naar 200 Mbit/s voor 43,50. Deze omzetting kan inderdaad alleen telefonisch.

Dus ​@Marlon92 , ook anno 2025 is het nog steeds mogelijk om op een slimme manier te verlengen. Ik heb wel geleerd van vorig jaar. Toen had ik eind juni verlengd en kreeg ik daarna op 11 juli 2024 een inflatiecorrectie voor de kiezen. Nu heb ik bewust gewacht met verlengen tot 11 juli 2025. En daardoor is de prijs naar beneden gegaan in plaats van naar boven. 

En ik weet dat je hier meeleest, Jasper van afdeling Collections : Bedankt voor de snelle en vakkundige afhandeling van mijn verzoek.  👍🏼