Skip to main content
Beantwoord

Verlengaanbod valt tegen, worden bestaande klanten serieus genomen?

• April 25, 2025
  • 8 reacties
  • 215 keer bekeken

Hoe serieus word je als klant genomen als je een korting van 1.87 per maand (2.9%) krijgt aangeboden….

zeg dan niks en laat klanten lekker overstappen

KPN 63.13, ... Delta 45.83

Beste antwoord door Roy74

Daarnaast is er ook nog het kwaliteitsaspect.

Wil je de maximale korting dan is ieder jaar overstappen de way to go.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 25, 2025

Die 45 van Delta is met de “nieuwe klanten lok korting”. Ga je bij Delta zelf ook niet meer krijgen als je daar verlengt.

Want het is natuurlijk financieel een ramp als je bestaande klanten hetzelfde gaat bieden als nieuwe klanten. Dan moeten álle abonnementen flink omhoog. Dat doet geen enkele provider.

Overigens zijn de prijzen bij kpn de afgelopen 15 jaar juist flink gedaald.

2010: 50/50 met tv en telefoon € 80 (starttarief) tv waren ook minder zenders en alleen SD
Heden: 100/100 met tv € 55 (starttarief)* , meer snelheid, meer zenders; HD. Telefoon los af te nemen.

*het tarief wordt elk jaar licht verhoogd met de inflatiecorrectie. Als je echter geheel vernieuwd, en dus niet je huidige propositie verlengt, begin je weer met een schone inflatie-lei. 

De huidige propositie

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • Antwoord
  • April 25, 2025

Daarnaast is er ook nog het kwaliteitsaspect.

Wil je de maximale korting dan is ieder jaar overstappen de way to go.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 28, 2025

Ik denk niet dat er iemand warm wordt van een korting van 2.9%.   

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • April 28, 2025

Ik denk niet dat er iemand warm wordt van een korting van 2.9%.   

Nee. Ik heb laatst mijn internetdeel kunnen verlengen met precies 0,61 euro voordeel en met verdubbeling van mijn snelheid. In ruil ben ik weer 1 jaar verbonden met KPN.

Toch heb ik dit gedaan omdat ik wel warm wordt van de stabiliteit van de verbinding. Daarnaast wordt er ook genoeg gedaan op het gebied van veiligheid. Natuurlijk betaal je ook voor zaken waar je als klant niet direct wat van merkt.

Als ik het totaalplaatje aan diensten bij KPN beschouw dan betaal ik elders niet minder of zelfs ook meer en dat is zeker ook niet de kwaliteit die ik verwacht. Ja, er zijn wat goedkoper opties maar dat is marginaal. Ik vind het penny wise, pound…

Laat onverlet dat als je een kleine beurs hebt, je soms andere keuzes moet maken. Dat is begrijpelijk. Maar vaak is het maar net wat je belangrijk vindt als er keuzes worden gemaakt op basis van budget.

Zoals Peter al aangeeft is elders na 1 jaar de korting ook voorbij. Dus ieder jaar overstappen voor de maximale korting is dan het streven. Dat moet je willen.

Wat zou de korting moeten zijn om bij KPN te blijven? En waar zijn de diensten struktureel zoveel goedkoper (appels niet vergelijken met peren dus ook de voorwaarden vergelijkbaar)

Forum|alt.badge.img+1

Het is gewoon een verdienmodel van alle aanbieders, of je nu voor een internetaanbieder gaat, voor een mobiel abonnement gaat of voor een energieleverancier. 
Nieuwe klanten korting, bestaande klanten hebben die ooit al gehad en betalen mee aan die korting.

Zo zit de wereld gewoon in elkaar. 
Ik erger me er ook rot aan, ook nu weer “combi kortingen”, neem zoveel mogelijk af van de KPN en je krijgt een goodie. 
Kun je boos over worden maar dat heeft geen zin.

Mijn abonnement is al in november 2022 verlopen en zit nog steeds bij de KPN. Nog geen zin in gehad om een overstap in gang te zetten door de rompslomp die overstappen altijd met zich meebrengt. 

Maar dan wel weer dit, enkele weken geleden AOP Genexis modem kapot, geen wifi, internet, vaste telefoon of televisie meer. Heeft de KPN dezelfde dag nog een monteur voor langs gestuurd en die heeft het kastje vervangen.  Dat trekt de boel dan weer een beetje in balans.

Dus bekijk alles als geheel en niet alleen naar de goodies voor nieuwe klanten. 

Maar zoals met alles is er een grens. Als het ergeren de overhand krijgt (zoals recent tweemaal een tijd internet bij de KPN op zwart), dan is er een moment dat het over is, nu nog even niet. 

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • June 10, 2025

Wijlen mijn vader zij altijd bij overstappen: “je gaat voor een tientje minder, maar je hebt voor honderd ellende”. Inderdaad er zijn zaken die niet meteen zichtbaar zijn, maar er wel zijn. Denk aan veiligheid, etc.

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • June 10, 2025

Dan was je vader een wijs man ​@driemaster. Er is meer dan alleen de prijs maar kijk ook naar de kwaliteit en vooral ook naar de voorwaarden. Als ik alles bekijk ben ik elders niet (veel) goedkoper of duurder. Neem de mobiele abo’s; bij de budget providers ga je meteen de hoofdprijs betalen buiten bundel. En inderdaad zoals ​@familievandenheuvel zegt lost KPN problemen over het algemeen netjes op. Er is altijd wel eens wat maar al mijn diensten werken zonder veel problemen over een jaar bekeken. Een ander aspect waar ik waarde aan hecht is de manier hoe een bedrijf betrokken is bij onze samenleving. Als daar het goede gevoel ontbreekt kijk ik om me heen voor alternatieven.

Ik vind overigens de nieuwe combivoordelen echt wel mooi. Natuurlijk neem je dan wat diensten af maar een gratis Netflix is toch heel mooi meegenomen. Elders moet ik dat toch echt iedere maand extra aftikken.

Prijs- kwaliteitsverhouding moet kloppen en ik verleng ieder jaar met plezier.

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • June 10, 2025

Klopt inderdaad ​@Roy74! Sinds juli 1998 (!) zit ik al bij XS4ALL. Niet de goedkoopste, zeker niet, maar in al die jaren wel super service gehad, nog steeds, is mij ook heel wat waard. Een keer een slechte connectie gehad, kreeg nieuw modem, dus probleem opgelost, plus een FB extender gratis ontvangen. Kortom, daar kijk ik ook naar. Het was iets met gras en groener of zoiets… 😜