Skip to main content
Beantwoord

Verlengen abonnement misleidende data

• 22 december 2024
  • 7 reacties
  • 143 keer bekeken

Hallo

Ik heb een verlenging gekozen voor mijn abonnement.

Echter na ontvangen van het contract klopt er geen bal van.

Zie hieronder.

Als je dit zo ziet, is het 12 maanden actie hussel 1gb voor 45 euro, en krijg ik 7,50 verleng korting voor 6 maanden

Oude abonnement was 45 euro en de nieuwe dus 37,50.

Zoals je ziet staat er nergens een datum of iets bij.

Nu krijg ik dus mijn contract binnen, en dan staat er dit op.

12 maanden vanaf 2023, en eerste 6 maanden 7,50.

Waarom was dit niet zichtbaar op de verlengpagina zelf KPN?

Nogal misleidend niet?

Nu komt er ook nog eens bij dat hier staat hussel internet 1gb voor 63,17 terwijl op jullie site staat 52,50!

Waarom meten jullie met 2 maten?

De verlengpagina van KPN is MISLEIDEND.

Hier was nergens een datum zichtbaar!

Ik heb vanaf 23-12-2024 ook nog eens een mobiel internet van KPN waardoor ik dus eigenlijk nog 7,50 extra korting zou krijgen.

Ik wil hier een duidelijke reactie op krijgen vanuit KPN.

Beste antwoord door Klibabin

Opgelost via klantenservice, thanks Jurre.

Bekijk origineel

7 reacties

• Auteur
  • 5 reacties
  • 23 december 2024

Nu net de melding gekregen dat er 63,17 wordt afgeschreven, dus BEIDE kortingen worden niet gegeven.

Klantenservice gesproken, die geven aan dat pas volgende maand de korting in gaat en ik 37,50 ga betalen.

Wanneer ik vraag om een bevestiging via de mail is dit niet mogelijk.

Kan iemand van de klantenservice hier mij uitleg op geven?

Telefoniste kwam geirriteerd over en kon het mij niet duidelijk uitleggen.

In het contract staat duidelijk 2023, dus de 18 euro korting is nu al weg.

De 7,50 korting gaat pas over een maand in volgens de telefoniste.

Telefoniste kon mij niet meer vertellen dan dat 2023 een fout was, maar een corrigering maken en een nieuw contract mailen was niet mogelijk.

Ik moet maar wachten of het echt gefixt wordt volgende maand en anders nog een keer bellen.

Als ik nu weer een maand moet wachten dan is het opzegtermijn natuurlijk al verlopen.

• Auteur
  • 5 reacties
  • Antwoord
  • 23 december 2024

• Helper
  • 30 reacties
  • 24 december 2024
Klibabin schreef:

Wat is de oplossing die je aangeboden hebt gekregen. 

De oplossing voor mij was het jaarcontract dat opnieuw was aangegaan te ontbinden. Het hogere maandfactuur voor de maand december konden ze helaas niet meer intrekken, en Marja van de klachtenafdeling KPN kon dan ook niets meer voor me betekenen. Ik heb van 2 KPN-medewerkers nu wel zoveel excuses gekregen, maar geen enkele medewerker was in staat om het hogere maandbedrag dat nu geïncasseerd zal gaan worden terug te trekken en te fixen. Dus deze klant is helaas na deze maand dus weg en kies voor een andere aanbieder met lager maandbedrag + een gratis iPad… notabene een partner van KPN, dus het kan wel !

• Helper
  • 30 reacties
  • 24 december 2024

Dit is wat de wet zegt:

In Nederland zijn consumenten goed beschermd door het consumentenrecht, waaronder het recht op duidelijke en transparante informatie over prijzen en voorwaarden. Hier zijn de belangrijkste aspecten die van toepassing zijn in mijn situatie:

1. Bindende overeenkomst

• Volgens de wet is de prijs die bij het sluiten van de overeenkomst is overeengekomen (d.w.z. het bedrag dat jij online hebt geaccepteerd) juridisch bindend.
  • Als je hebt aangegeven akkoord te gaan met een bepaald bedrag en dit is bevestigd op het moment van de aankoop (bijvoorbeeld via de prijs in het bestelformulier), dan vormt dat de basis van de overeenkomst.

2. Orderbevestiging

• De orderbevestiging is bedoeld om de gesloten overeenkomst te bevestigen, niet om deze te wijzigen. Als er in de bevestiging een ander (hoger) bedrag staat dan het bedrag waarmee je akkoord ging, dan is dat niet geldig, tenzij jij expliciet met dat hogere bedrag akkoord gaat.

3. Informatieplicht van de verkoper

• Een verkoper is wettelijk verplicht om consumenten duidelijk en ondubbelzinnig te informeren over prijzen en voorwaarden vóórdat een overeenkomst wordt gesloten.
  • Als de website een lager bedrag toonde dan in de bevestiging staat, kan dit worden gezien als misleiding of een fout van de verkoper.

4. Fouten en vergissingen

• Als het prijsverschil het gevolg is van een duidelijke fout (bijvoorbeeld een prijs van €10 in plaats van €1000), dan kan de verkoper zich beroepen op een vergissing. Hiervoor geldt echter dat het voor een gemiddelde consument direct duidelijk moet zijn geweest dat het om een fout ging. Als dit niet het geval is, moet de verkoper de overeenkomst nakomen tegen de lagere prijs.

5. Wat kun je doen?

• Contact opnemen met de verkoper: Leg de situatie uit en vraag om een verklaring. Geef aan dat je akkoord bent gegaan met het lagere bedrag en dat dit bindend is.
  • Geschillencommissie of juridisch advies: Als de verkoper niet wil meewerken, kun je een klacht indienen bij een geschillencommissie of juridisch advies inwinnen bij bijvoorbeeld het Juridisch Loket of een consumentenorganisatie zoals de Consumentenbond.

Conclusie:

De prijs die je hebt aangevinkt en waarmee je akkoord bent gegaan op de website is juridisch bindend. De hogere prijs in de orderbevestiging heeft geen rechtskracht, tenzij jij expliciet instemt met de wijziging. De verkoper kan zich alleen beroepen op een kennelijke fout als het verschil evident en onmiskenbaar is.

• Auteur
  • 5 reacties
  • 24 december 2024

Heb het abonnement om laten zetten naar nieuwe vorm met korting erbij.

Enige 2 die hier glasvezel leveren zijn KPN en Odido.

Buren hebben hele slechte ervaring met Odido, terwijl ik buiten dit akkefietje om altijd een goede ervaring heb gehad met KPN.

Mobiele abonnement is ook van KPN, hiervoor had ik Odido en dat was een partij slecht.

Wordt nu alsnog wel het verkeerde maandbedrag afgeschreven, maar dat wordt volgende maand gecorrigeerd.

De energie die het kost om juridische stappen te gaan ondernemen vind ik het niet waard.

• Helper
  • 30 reacties
  • 25 december 2024

en zo komen ze er dus mee weg iedere keer. Hopelijk heeft de top van KPN deze mooie kerstbonus in de pocket en zijn ze blij met die paar euro die ze slinks hebben weten te ‘verdienen’. 

• Auteur
  • 5 reacties
  • 28 december 2024

Tja, als jij het wil doen dan ga je gang.

Die paar euro kan ik niet wakker van liggen.

Het principe vond ik eerder storend.

Reageer