Skip to main content
Vraag

Verlengingsaanbod komt niet overeen met gemaakte afspraken

• August 2, 2026
  • 2 reacties
  • 48 keer bekeken

Zwolle, 2.8.26

1. Op 30.7.26 mijn verlenging (23.9.26) geheel doorgelopen en besproken met een medewerker (dhr Dennis) van KPN. Ik had een abonnement voor 1.2.26 voor € 62,36  (vaste tel. onbeperkt bellen, internet en tv) en bezocht de KPN winkel in Zwolle om GOEDKOPER uit te zijn. ECHTER na 1 mnd bleek de factuur ineens veel hoger (€ 85,26) te zijn I.p.v LAGER.. Na een klachtenbrief aan de directie is vastkomen te staan dat al mijn eerdere kortingen van de afgelopen vele jaren ineens kwamen te vervallen en ik per minuut de kosten voor vast bellen moest gaan betalen (mitst ik weinig bel en dan doen wij. Een excuus melding per telefoon kwam via een klachtenformulier en medewerker. Kon er niets meer aan doen (geen terugdraaien of anderszins).. Maar goed men zou mij t.z.t. een heel goed voorstel op maat aanbieden bij verlenging, zei deze dame.!!
2. Nu dus op 30.7.26. gebeld voor een verlenging. Ik zou € 60,00 per mnd gaan betalen, voor HETZELFDE pakket EN voor 2 jaar. Voor alleen internet en vast, onbeperkt bellen.    € 47,00 per mnd. Hiervoor in eerste instantie voor het laaste gekozen (zonder tv dus) en ik zou binnen 24 uur een bevestiging ontvangen (NIETS ONTVANGEN..??)                                  3. Op 31.7.26 weer gauw gebeld, daar mijn vrouw toch KPN TV plus wil behouden en ik dus verzocht om het tarief aan te passen naar € 60,00. Echter toen begon de ellende weer, daar de betreffende dame mij meedeelde dat dit absoluut niet kan, juist is en het tarief (weer) veel hoger is bij aanvang (23.9.26) EN na 12 mnd (€ 75,39) . Na lang wachtenden na veel, veel intern overleg kwam zij er NIET uit en zetten een chat uit naar de betreffende heer, die mij dit op 30 juli 2026 had toegezegd. Die was er niet en zou mijn direct terugbellen en of mailen. NADIEN niet meer gehoord van KPN

Al met heb ik weer te maken met een halsstarrige, stroperige, inefficiënt organisatie. De interne afstemming, vastgestelde afspraken worden niet nagekomen en de 1 weet niet wat de andere medewerker met de klant heeft afgesproken. Zal opnieuw een klacht indienen bij de directie. Bij Odido ben ik veel goedkoper uit en ik vernam dat de lijntjes hier intern veel korter en duidelijker zijn, dan bij zo,n logge instelling als KPN

2 reacties

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • August 2, 2026

Hoi ​@Jkist 
Vervelende zaak voor je, maar het forum kan je hier niet mee helpen je zult echt weer moeten bellen 0800 0402 of een terugbelverzoek
Of het klachtenformulier  invullen.
Maar als je allemaal korting had zoals je zei, dan is het niet handig om te verlengen want dan ben je die inderdaad allemaal kwijt.

Afijn  ik wens je sterkte en hoop dat het goed afloopt voor je.

Erwin van KPN
Moderator

Dat klinkt als een erg vervelende ervaring. Zeker als je verschillende toezeggingen hebt gekregen en daarna weer andere informatie ontvangt. Dan is het begrijpelijk dat dat voor veel onduidelijkheid en frustratie zorgt.

@huistijger  geeft je hierin een goed advies. Ik zou inderdaad als eerste een terugbelafspraak inplannen. Dan wordt je dossier door een medewerker opgepakt en is er hopelijk de tijd om rustig uit te zoeken wat er precies is afgesproken en waarom je verschillende offertes hebt ontvangen. Dat is via de Community helaas niet na te gaan.

Mocht daarna alsnog blijken dat er iets niet klopt of gemaakte afspraken niet zijn nagekomen, dan kan er altijd nog naar een klacht gekeken worden. Ik hoop in ieder geval dat er snel duidelijkheid komt en dat je alsnog een passend verlengingsaanbod krijgt.