Skip to main content
Beantwoord

Verlengshop korting is hetzelfde als reguliere prijzen

• July 12, 2025
  • 13 reacties
  • 94 keer bekeken

Ik word de verlengshop in gelokt met meldingen als “Log in en pak je korting” en “bekijk je persoonlijke aanbod in onze verlengshop!”, maar als ik de prijzen daar bekijk zijn dat exact dezelfde als die ik, niet ingelogd, op de website zie. En geld voor twee verschillende abonnementen.

Mis ik iets? Welke korting? Welk persoonlijk aanbod?

Gaat hier iets mis? Kan ik beter later nog een keer kijken? Of gewoon niet verlengen (waarom zou ik?).

Wat zijn de ervaringen van anderen?

Beste antwoord door Jeroen van KPN

Hallo ​@k-lot, de verlengshop kun je gebruiken nadat je via een specifiek gegenereerde code per sms invoert. Door dat inloggen kun je dan direct jouw eigen nummer aanpassen in plaats dat je via de reguliere shop een nieuw abonnement tracht te bestellen. 

Doormiddel van verlengen kan een klant gebruik maken van de nieuwere mobiele abonnementen indien gewenst. Denk bijvoorbeeld aan de nieuwe Super Unlimited abonnementen. 

13 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • July 12, 2025

Hallo ​@k-lot ,

Is de einddatum van je contract al gepasseerd? Mijn ervaring is dat je na de einddatum een verbeterde verlengaanbieding ziet. 

Gaaf het om een mobiel abonnement? Dan kun je door te verlengen vanaf 1 juli 2025 de prijsinflatie per medio oktober ontwijken. Verleng je niet?, dan wordt jouw mobiele abonnement in oktober duurder. 

• Auteur
  • Topper
  • July 12, 2025

Voor beide abonnementen is de einddatum al gepasseerd. Het gaat inderdaad om mobiele abonnementen.

Dus wat je zegt is dat de aanbieding is dat je de prijs inflatie ontwijkt? Dat blijkt volgens mij nergens uit, de algemene voorwaarden geven KPN het recht deze ook tijdens de looptijd door te voeren volgens mij.

Iig wordt ook nergens gesuggereerd dat dat de korting/persoonlijke aanbieding is.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • July 12, 2025

Je kunt ook wachten tot medio oktober 2025. (na de verhoging)  Dan is jouw huidige abonnement dus verhoogd en als de abonnementsprijzen dan nog steeds zijn zoals nu, ben je na verlengen goedkoper uit. Ook zo ontloop je de inflatiecorrectie. 

• Auteur
  • Topper
  • July 13, 2025

@Noordzee Dank voor de suggesties en tips. Maar deze gelden natuurlijk evengoed voor nieuwe klanten.

Dus even terugkerend naar de oorspronkelijke vraag, wat zijn de ervaringen van anderen? Is er normaal gesproken wel een korting /  persoonlijk aanbod, en gaat er momenteel iets mis, of is de communicatie gewoonweg misleidend?

• July 13, 2025

Bij mobiele abonnementen krijg je geen korting. Iedereen betaald gewoon de normale prijs. Die is verlengen gelijk aan die van nieuwe klanten.

• Auteur
  • Topper
  • July 14, 2025

@Marlon92 Als dit werkelijk altijd zo is, dan zijn lokkertjes als “Log in en pak je korting en “bekijk je persoonlijke aanbod in onze verlengshop!” wel behoorlijk misleidend. Dan wordt je dus verleid je voor een langere periode vast te leggen met de suggestie dat daar iets tegenover staat zonder dat dat daadwerkelijk het geval is.

Ik kan het me eigenlijk bijna niet voorstellen, was er dan niet allang een klacht bij de consumentenbond of reclame code commissie geweest?

Ik ben benieuwd of er nog een medewerker van KPN is die hier op wil reageren.

• July 14, 2025

Er is combivoordeel. Dat is € 2,50, 5 euro of € 7,50 euro korting op je mobiele abonnement als je een thuisabonnement hebt. Maar dat is voor iedereen gelijk. Dat is niet iets wat je speciaal bij verlengen krijgt ofzo.

• Auteur
  • Topper
  • July 14, 2025

Precies, bij verlengen heb je normaal gesproken die voordelen daarvoor ook al als je daar recht op hebt.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22
  • Moderator
  • Antwoord
  • July 16, 2025

Hallo ​@k-lot, de verlengshop kun je gebruiken nadat je via een specifiek gegenereerde code per sms invoert. Door dat inloggen kun je dan direct jouw eigen nummer aanpassen in plaats dat je via de reguliere shop een nieuw abonnement tracht te bestellen. 

Doormiddel van verlengen kan een klant gebruik maken van de nieuwere mobiele abonnementen indien gewenst. Denk bijvoorbeeld aan de nieuwe Super Unlimited abonnementen. 

• Auteur
  • Topper
  • July 16, 2025

Hoi ​@Jeroen van KPN ,

dankjewel voor je reactie. Het lijkt echter alsof je aan de kern van de vraag voorbij gaat en alleen herhaalt wat al duidelijk was.
Bij de links naar de verlengshop wordt duidelijk gesproken over “korting” en een “persoonlijk aanbod”. Hetzelfde aanbod als ieder ander is niet echt persoonlijk. Van korting bij verlengen is ook geen sprake, enig toegepaste korting (combivoordeel) heb ik momenteel ook al.

Maar ik denk dat we, ook gezien deze ontwijkende reactie, voorzichtig moeten concluderen dat de communicatie vanuit KPN inderdaad misleidend is. Ik hoor het uiteraard graag als dat niet klopt.

• July 16, 2025

Geen enkele klant krijgt letterlijk een "persoonlijk aanbod"  en bij mobiele telefonie zeker geen korting op de abonnementen hooguit op de aankoop van een fysieke telefoon.

De enige korting die ik ken is voor klanten met een vaste aansluiting die verlengen, echter dat is ook voor elke klant hetzelfde.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Het is jammer dat je het als misleidend ziet. Zoals al aangegeven dien je met een inlogcode die enkel per sms naar jouw betreffende nummer wordt gestuurd in te loggen in de verlengshop. Dat m,aakt dus dat toch jouw eigen verlengpagina is. 

Daarnaast is er korting. Dat die over het algemeen gelijk is aan de kortingen die op nieuwe abonnementen wordt gegeven kan kloppen. De verlengkorting is gelijk aan de korting op een geheel nieuw abonnement zoals jij zelf al gezien hebt. 

• July 17, 2025

Het is enkel echt 'persoonlijk' als je met de afdeling retentie zou bellen en bij het TV abonnement een extra pakket kado zou krijgen.

Wat hier persoonlijk aan is dat je in 'je eigen' klant omgeving zit het echte aanbod is zo generiek als maar kan. Met het nieuwe punten systeem kan je natuurlijk wel de voordelen naar wens aanpassen. Maar uiteindelijk zijn de keuzes daar ook voor elke klant hetzelfde.