Sinds een maand zijn wij over op glasvezel (1 GBit/s). Nu zie ik een fors verschil tussen de Xs4all- en de KPN-tarieven. Het huidige Xs4all tarief dat ik nu betaal voor het XS4ALL Internet Giga abonnement is € 71,50 per maand. Het vergelijkbare KPN-abonnement bedraagt € 52,50 per maand exclusief eventuele welkomst kortingen (SuperFiber 1 - 1 Gbit/s). Op jaarbasis een verschil van € 228, dus de moeite waard om na te denken over het omzetten van het abonnement.
Vragen die dan opkomen zijn:
- wat is precies het verschil tussen deze twee abonnementen? (wat krijg je bij het ene abonnement wel en bij het andere abonnement niet?)
- Kun je over van het XS4all abonnement naar het KPN-abonnement en wat zijn de voorwaarden (kun je bijvoorbeeld je xs4all emailadressen behouden)?
Ik heb op de KPN site en in de KPN-app gezocht naar antwoorden op deze vragen, maar niet kunnen vinden. Wie weet wat alle verschillen zijn en de eventuele voorwaarden om over te stappen? Graag zou ik zien dat KPN hier een antwoord op geeft of een dit uiteenzet op haar site.