Skip to main content
Vraag

Vervelende verkopers ondanks stickers op deur

• July 19, 2025
  • 18 reacties
  • 215 keer bekeken

Ton van der Beek
Nieuwkomer

Diverse keren in de late avonduren wordt ik ondanks de sticker op de deur lastig gevallen door verkopers van jullie producten. De laatste een donker getinte jongen die op video staat op 17 juli j.l heb ik laten weten aan de raam dat ik nergens op in ga en dat de sticker bij de deurbel dit ook aangeeft. Hij zei gewoon jammer dan ik moet altijd aanbellen dus we zullen gewoon altijd aanbellen of u dit nu leuk vindt of niet !!

Is dit jullie nieuwe aanpak om klanten te werven door ze te treiteren! En dit een een hele week door steeds overnieuw?

Ik wens niet meer lastig te worden gevallen door deze doordrammers.

18 reacties

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • July 19, 2025

Als die instructie inderdaad gegeven wordt is dat zeer kwalijk. 
Enig idee of het mensen van KPN waren of zo’n tussen bedrijfje?

Ton van der Beek
Nieuwkomer

Dat weet ik niet of het een tussen bedrijf is maar ze waren in twee weken tijd al drie keer aan de deur geweest. Het tweede koppel ston zelfs te lachen aan de deur over de sticker. Dit weet ik omdat alles op deurbel video staat. Ik vermoed een ingehuurd bedrijf want ze komen alleen in de avond uren en allemaal jonge gasten. 

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • July 19, 2025

Ik vraag mij wel af of zo’n sticker ook meteen betekend dat KPN niet aan mag bellen, los van dat het natuurlijk niet netjes is. 

Volgens onderstaand topic moet duidelijk de naam zichtbaar zijn van de verkoper. Als het weer gebeurt, kan je deze naam even noteren en kan je die telefonisch doorgeven. 

https://community.kpn.com/internet-9/alles-wat-je-wilt-weten-over-onze-deur-tot-deur-collega-s-611686

Ton van der Beek
Nieuwkomer

Geen colportage, geloofsovertuiging en of collectes is duidelijk genoeg. Of moeten we een aparte sticker voor KPN plaatsen....mmmm er waren ook verkopers van Ziggo, Odido enz.…

Wat mij betreft is mijn sticker duidelijk genoeg!

Leen59
Wijsgeer
  • July 19, 2025

Daar trekken ze zich echt niks van aan hoor.

Berrie_Kaas
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • July 19, 2025

Dit moet voldoende zijn!!!

Leen59
Wijsgeer
  • July 19, 2025

Dan zeggen ze doodleuk ‘ oh, niet gezien ‘

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • July 19, 2025

Ik moet zeggen dat ik het woord ‘colportage’ niet dagelijks gebruik, dus mogelijk dat daar verwarring zit. Maar ja, iemand die dat doet, zou dat eigenlijk moeten weten.

Dan ook geen excuus, maar puur aan het meedenken: misschien inderdaad een duidelijker bordje die echt ‘verkopers’ zegt. Dat icm blijven melden, evt met naam, of de beelden van je camera (misschien dat moderator wel wat kan doen), moet dan op den duur voldoende zijn lijkt mij. 

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • July 19, 2025

Hij zei gewoon jammer dan ik moet altijd aanbellen dus we zullen gewoon altijd aanbellen of u dit nu leuk vindt of niet !!

Als hij dit doet dan valt dat al onder de definitie van stalking: "Stalking, ook wel belaging genoemd, is het stelselmatig lastigvallen van iemand, waardoor die persoon zich onveilig voelt.” 

Heb je dat al duidelijk gemaakt tegenover deze lastpost?

Leen59
Wijsgeer
  • July 19, 2025

Zeg de volgende keer dat je al klant bent en laat dat door hem registreren, dan ben je er vanaf.

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • July 21, 2025

En dan vraagt zhij om een handtekening om de registratie te bevestigen.
Nog afgezien dat er vermoedelijk geen formulier voor bestaat.

Ik vermoed trouwens dat het niet strafbaar (in die zin dat je een boete of erger kan krijgen) is om die bordjes te negeren.

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • July 21, 2025

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • July 21, 2025

Dat is iets dwingender dan ik dacht. Dank je.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Diverse keren in de late avonduren wordt ik ondanks de sticker op de deur lastig gevallen door verkopers van jullie producten. De laatste een donker getinte jongen die op video staat op 17 juli j.l heb ik laten weten aan de raam dat ik nergens op in ga en dat de sticker bij de deurbel dit ook aangeeft. Hij zei gewoon jammer dan ik moet altijd aanbellen dus we zullen gewoon altijd aanbellen of u dit nu leuk vindt of niet !!

Is dit jullie nieuwe aanpak om klanten te werven door ze te treiteren! En dit een een hele week door steeds overnieuw?

Ik wens niet meer lastig te worden gevallen door deze doordrammers.

Hoi ​@Ton van der Beek 

De jongens die langs de deuren gaan, om KPN diensten te verkopen, zijn niet in dienst bij KPN.
Deur-aan-deur verkoop wordt gedaan door diverse wervingsbureaus die namens KPN hun producten verkopen, en waarbij het moeilijk is om te achterhalen bij welk wervingsbureau die jongen werkt.
Je getinte jongen bij jouw aan de deur, is dus in dienst bij één van deze wervingsbureaus.

Een sticker of een bordje op de deur met:
“NEE, Géén Collectes, Verkopers of Religie overtuigingen”

Volgens de reclamecode commissie, mag de verkoper niet aanbellen.
Maar veel deurverkopers lappen dat aan hun laars, ook omdat daar weinig controle op wordt uitgeoefend.

Het beste is om s’avonds de deurbel helemaal uit te zetten, mits dat uiteraard mogelijk is.
In mijn woonwijk hebben we daar een aparte beltrafo voor (in de meterkast) waarmee we de deurbel kunnen uitzetten en als het nodig is ook weer aanzetten, en dat helpt ook echt.
In mijn hofje hebben we al jaren geen deurverkopers meer gezien, aangezien mijn buren en ik zelf de deurbel s’avonds na 18:00 uur uitzetten.
Een eventuele pakketbezorger, klopt dan netjes op het raam.

Ook een videodeurbel kan helpen, ook omdat je dan een opname hebt van de betreffende verkoper.
Bij sommige videodeurbellen kun je ook spreken met de persoon voor de deur, zonder dat je de deur open hoeft te doen (via een app op je smartphone).

Mocht een persoon hardleers zijn, en telkens weer terugkomen dan kun je ook gewoon de politie bellen, die daar dan op zal anticiperen.

Een moderator kan jouw klacht doorgeven aan een andere afdeling die contacten onderhouden met deze wervingsbureaus, en zo de betreffende jongen daarop aan kunnen spreken.
Zorg ervoor dat je forumprofiel volledig is ingevuld.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • July 21, 2025

Of even een gevalletje van opscheppen.…

"En dat vraagt u aan iemand die in de Raad van Bestuur van Odido zit? 

Dan zijn ze meteen uitgepraat.. ;-)

Mijn vader heeft dit ooit eens uitgeprobeerd bij een colporteur die voor energie kwam. En met succes!

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • July 22, 2025

Interessant ​@Anneke-Anna! Dan zou TS ook een klacht kunnen indienen bij Stichting Reclame Commissie. Als je de beelden van je video deurbel ook nog hebt, wordt de casus denk ik wel duidelijk. Ze doen hierover ook “uitspraak” dacht ik. 

https://www.reclamecode.nl/klacht-indienen/klachtenformulier/

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • July 22, 2025

Interessant ​@Anneke-Anna! Dan zou TS ook een klacht kunnen indienen bij Stichting Reclame Commissie. Als je de beelden van je video deurbel ook nog hebt, wordt de casus denk ik wel duidelijk. Ze doen hierover ook “uitspraak” dacht ik. 

https://www.reclamecode.nl/klacht-indienen/klachtenformulier/

Je kunt je afvragen hoeveel zin het heeft om een klacht in te dienen. Het wordt tijd dat ook colportage helemaal verboden wordt. 

Ik heb onlangs een klacht ingediend. Ik heb een colportage-sticker bij de deur, (ook een videobel alles opgenomen) maar nog werd er aangebeld door een verkoper van een loterij en op mijn vraag of hij de sticker niet heeft gezien werd er doodleuk gezegd “jawel maar” … waarop ik de deur voor z’n neus dicht deed met de mededeling geen interesse te hebben en van diezelfde loterij zijn ze daarna nog 3x in dezelfde week bij mij aan de deur geweest. Hondsbrutaal. 

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • July 22, 2025

Of even een gevalletje van opscheppen.…

"En dat vraagt u aan iemand die in de Raad van Bestuur van Odido zit? 

Dan zijn ze meteen uitgepraat.. ;-)

Mijn vader heeft dit ooit eens uitgeprobeerd bij een colporteur die voor energie kwam. En met succes!

Mijn type rijtjes huis past niet bij iemand in de RvB. Maar dat kan voor het huis van je vader anders zijn natuurlijk.