Skip to main content
Vraag

Verzoek ontbinding onterechte verlenging mobiel abonnement

• January 26, 2026
  • 3 reacties
  • 59 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+5

Onlangs heb ik tijdens een gesprek met uw medewerker vernomen dat mijn mobiele contract (06-4095 xxxx) is verlengd tot 19 oktober 2027. Dit is echter nooit mijn bedoeling geweest.

Ter verduidelijking:

• Op 25 juli 2025 heb ik mijn mobiele contract verlengd met twee jaar.
  • Deze verlenging heb ik op 2 augustus 2025, binnen de wettelijke bedenktermijn, geannuleerd. Voor mij was de zaak daarmee afgedaan (bevestiging via mail ontvangen).
  • Tot mijn verbazing ontdekte ik onlangs in mijn mailbox een bevestiging van een verlenging, die kennelijk toch is doorgevoerd, ondanks mijn annulering (ook mail ontvangen op dezelfde datum). Ik kan me voorstellen dat ik toen dacht dat de verlenging en annulering elkaar gekruist zouden hebben. Nogmaals voor mij was met de annulering de kous af.

Ik verzoek u vriendelijk doch dringend om:

1. Deze onterechte verlenging per direct te ontbinden.
  2. Mijn contractstatus kosteloos te herstellen naar de situatie zoals die was na mijn annulering op 2 augustus 2025.
  3. Een schriftelijke bevestiging van deze correctie.

Tot nu toe geen reactie op mijn emailbericht die ik heb gestuurd naar de klantenservice (opzeggen@kpn.com).

HET ZOU FIJN ZIJN ALS EEN MODERATOR HIER EVEN ZIJN OF HAAR LICHT OVER LAAT SCHIJNEN.

3 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 26, 2026

Het is niet mogelijk om een verlenging terug te draaien. Je bent immers al klant. 

De bedenktijd van 14 dagen is voor diegenen die nog geen abonnement hebben en dan afsluiten. Overstappers bijvoorbeeld. Of mensen die nu geen mobiel abonnement hebben (die zijn er).

Je zit vast aan de nieuwe datum.

Ik had 2½ jaar geleden dezelfde situatie. Per ongeluk voor 2 jaar verlengd. Kon ook niet meer veranderd. Maar ja. Was toch niet van plan (kpn) op te zeggen. En die 2 jaar zijn omgevlogen. 

Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • Slimmerik
  • January 26, 2026

@PeterG Conform de voorwaarden heb ik de verlenging geannuleerd binnen 14 dagen bedenktijd (stond in de mailbevestiging dat annulering mogelijk was). Ik heb dus geannuleerd. Maar ondanks mijn annulering die bevestigd is door KPN, toch verlenging tot stand gekomen, nogmaals ondanks dat verlenging ongedaan gemaakt had moeten worden.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • January 28, 2026

Goedemorgen ​@TonM1965 en bedankt voor jouw bericht!

Als je de verlenging hebt geannuleerd en hier ook een bevestiging van hebt ontvangen, dan zou dat gewoon leidend moeten zijn. Zelf heb ik niet de mogelijkheid om deze verlenging voor je ongedaan te maken en daarom wil ik je in dit geval adviseren om hier een klacht voor in te dienen en daar kun je dit formulier voor gebruiken. Nadat je dit hebt ingevuld, zal er binnen 5/10 werkdagen contact met jou worden opgenomen om dit verder te bespreken. Ik verwacht dat het op deze manier moet lukken om deze verlenging weer ongedaan te maken! Hopelijk wil je de uitkomst ook hier nog even met ons delen 🙏🏻