Skip to main content
Vraag

Vragen over opzeggen vanuit de wijziging algemene voorwaarden

• May 21, 2026
  • 1 reactie
  • 13 keer bekeken

DawnEve
Topper
Forum|alt.badge.img

Beste,

Naar aanleiding van de aankomende wijziging van de algemene voorwaarden per 1 juni aanstaande, heb ik begrepen dat deze wijziging mij het recht geeft om mijn huidige abonnement voor Internet kosteloos en zonder opzegboete te beƫindigen, ook al loopt mijn contractperiode nog.

Alleen al omdat jullie niet een gewone klantenservice hebben die bereikbaar is per email of chat zou ik best graag overstappen.

Aangezien ik online en in de berichtgeving duidelijk lees dat ik bij een tussentijdse opzegging vanwege deze voorwaardenwijziging

mijn eerder ontvangen welkomstcadeau/korting gewoon mag behouden zonder terugbetaling, wil ik dit toch graag nogmaals specifiek door u zwart-op-wit bevestigd hebben voor mijn dossier.

Zouden jullie mij concreet kunnen informeren over de volgende punten:

Kan ik mijn abonnement op basis van deze voorwaardenwijziging inderdaad kosteloos opzeggen?

Ontvang ik van u de schriftelijke bevestiging dat ik mijn destijds ontvangen welkomstcadeau definitief mag behouden en hier geen nabetaling voor verschuldigd ben?

Tot welke exacte datum in mei heb ik de tijd om deze opzegging definitief aan u door te geven? En moet dit doenĀ nadat ik de email over de wijzigingen krijg; wanneer komt die?

Hoewel ik momenteel serieuze overstapopties overweeg vanwege aantrekkelijke welkomstdeals elders, sta ik er voor open om bij KPN te blijven; mocht KPN mij een passend aanbod kunnen doen voor de nieuwste Xbox series X; dan overweeg ik zeker om niet op te zeggen.

Zou u ook alstublieft kunnen zorgen dat ik mijn geld terug krijg voor de maanden dat ik dubbel heb betaald.Ā 

Ik heb mijn abonnement op mijn vorige adres opgezegd en toen gevraagd of ik het 1 maand dubbel kon krijgen.Ā  Handig tijdens hetĀ verhuis proces.Ā Nu blijkt dat ik al die maanden dat ik al verhuisd was nog steeds op mijn oude adres voor internet betaalde. Jullie nemen toch alles op dan is toch duidelijk te horen dat ik mijn abonnement stop gezet heb. Als ik zeg ik wil het 1 maand dubbel dan is dat toch duidelijk ook. Het is na 3x gebeld te hebben eindelijk opgezegd nu. Maar graag zou ik toch die dubbele maanden ook terug krijgen. Eind januari heb ik opgezegd een gevraagd voor 1 maand dubbel internet.. in beide huizen. 24 februari ben ik verhuisd. Toen had het moeten stoppen. Deze maand mei heb ik ook nog steeds dubbel betaald.Ā 

Het oude modem heb ik teruggestuurd.Ā 

Hartelijk bedankt alvast.Ā 

Met vriendelijke groet, Dawn

1 reactie

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • May 21, 2026

Je kunt inderdaad opzeggen nadat je de email hebt ontvangen.

Over het welkomstcadeau kan ik niets zeggen,Ā dat zou een moderator moeten beantwoorden.
Maar het lijkt mij dat je deze kosteloos mag behouden, het was tenslotte eenĀ cadeau.

Je krijgt zeker geen nieuw cadeau, zoals een Xbox, om te blijven. Het ā€˜blijft’ natuurlijk geen feest.

Voor de dubbel betaalde maanden bel je de klantenservice. Zij kunnen dit beoordelen en eventueel crediteren.

Opzeg opties:

• Vanwege de wijziging in de Algemene Voorwaarden: dit kan tot 1 juni 2026.
  • Vanwege een prijsverhoging: dit kan pas nadat je hierover bericht hebt ontvangen. Vanaf dat moment heb je tot ƩƩn maand na je factuurdatum om op te zeggen.

Tip: Spreek in bij de AI assistent, ik wil een medewerker spreken over een factuur.

Het telefoonnummer isĀ 0800-0402Ā (of via een KPN mobiele aansluiting opĀ 1200).

Openingstijden:

• Maandag tot en met Vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
  • Zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
  • Zondag gesloten
  • Voor storingen is KPN 24/7 bereikbaar

Of maak eenvoudig eenĀ belafspraakĀ online, dan bellen ze u terug wanneer het u uitkomt!