Skip to main content
Vraag

Waar vind ik het e-mailadres van KPN?

• February 9, 2026
  • 15 reacties
  • 191 keer bekeken

Volgens dit artikel van de ACM moet KPN een emailadres op de website vermelden. Waar vind ik dit? 

Bedrijfsgegevens vermelden | ACM

15 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 9, 2026

Volgens dit artikel van de ACM moet KPN een emailadres op de website vermelden. Waar vind ik dit? 

Bedrijfsgegevens vermelden | ACM

KPN maakt geen gebruik van mail van klanten naar KPN, uitsluitend omgekeerd, dus dan hoeven ze het ook niet te vermelden.

In het geval van noodzakelijk mailverkeer worden uiteraard keurig mailgegevens aan de klant verstrekt.

KPN zal zich heus keurig aan de regels houden als voormalig staatsbedrijf, dat is juridisch echt wel in orde.

Heb je er een probleem mee dat er geen mailadres genoemd staat ​@Kuikebout ?

Wat vind jij er van ​@Flitsend als student rechten?

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • February 9, 2026

Hallo ​@Kuikebout ,

Er is geen e-mailadres beschikbaar, maar wel een contactformulier. En dat is voldoende.

https://www.overons.kpn/nl/contact

Flitsend
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+8
  • Slimmerik
  • February 9, 2026

@JanD Interessante kwestie. De Nederlandse wet zegt hier het volgende over.

Afbeelding 1 licht toe wat voor plichten een informatiemaatschappij heeft, en voor de volledigheid heb ik als tweede afbeelding bijgevoegd hoe de term “informatiemaatschappij” is vastgelegd in de wet.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • February 9, 2026

De overheid maakt de wet, dezelfde overheid geeft daarop een toelichting

https://ondernemersplein.overheid.nl/wetten-en-regels/regels-voor-bedrijfscorrespondentie/

Verplichte gegevens op uw website

U moet duidelijk zijn over uw bedrijf. U moet op uw website onder meer deze verplichte gegevens op een logische plaats zetten:

• volledige naam (statutaire naam zoals vermeld in de oprichtingsakte) en handelsnaam

• adresgegevens (bezoekadres), behalve als u uw bezoekadres in het Handelsregister laat afschermen

• e-mailadres en telefoonnummer

• naam en bezoekadres van de aanbieder (als u dat zelf niet bent)

Als u diensten levert of verkoopt via internet, moet u ook uw KVK-nummer en btw-identificatienummer (btw-id) vermelden.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • February 11, 2026

Goedemorgen ​@Kuikebout , bedankt voor jouw bericht en welkom ook hier op onze Community :)

Leuk dat je ons via deze weg hebt weten te vinden en ik lees ook al goede input vanuit de Community, super!

Hallo ​@Kuikebout ,

Er is geen e-mailadres beschikbaar, maar wel een contactformulier. En dat is voldoende.

Dit is inderdaad dé manier is om contact met ons op te nemen als je dat schriftelijk zou willen doen, je krijgt (uiteraard) altijd een reactie van ons terug. En daarnaast is het natuurlijk ook nog mogelijk om je vragen te stellen via onze socials of via deze Community. Hopelijk is jouw vraag hiermee beantwoord! 🙏🏻

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 11, 2026

@Jan van KPN 

gjappig dat in meerdere posts hiervoor toch steeds sprake is “verplicht emailadres” of “met inbegrip van zijn elektronische postadres”…..

“Contactformulier” voldoet m.i. aan geen van deze twee eisen/begrippen.

Ben benieuwd wat de ACM hier van vindt.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • February 11, 2026

Persoonlijk denk ik dat ACM hier niet echt wat van zal vinden. Ik durf te wedden dat er ergens in de algemene voorwaarden wel een e-mailadres te vinden is aan de privacy afdeling. 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • February 11, 2026

@Jan van KPN 

gjappig dat in meerdere posts hiervoor toch steeds sprake is “verplicht emailadres” of “met inbegrip van zijn elektronische postadres”…..

“Contactformulier” voldoet m.i. aan geen van deze twee eisen/begrippen.

Ben benieuwd wat de ACM hier van vindt.

Het allerbelangrijkste is dat er gewoon een mogelijkheid is om contact met ons op te nemen en daar ook altijd een reactie op komt, primair is dat waar het denk ik om gaat. Of dat nu via een mailadres of via een contactformulier gaat, in praktijk komt het toch gewoon op precies hetzelfde neer. Mocht je dit toch bij ACM aan willen kaarten, dan hoop ik dat je de uitkomst ook hier nog met ons wil delen!

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 11, 2026

@Jan van KPN ik ben in afwachting van een tweede reactie van de ACM…. 

• February 11, 2026

Een rondje langs de websites van diverse grotere bedrijven en organisaties tonen bijna geen directe emailadres voor consumenten, enkel voor de pers of zakelijke klanten. Dan krijgt de ACM het heel druk als hierop moet worden gehandhaafd.

In enkele gevallen is er een info@ mailadres. 

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • February 11, 2026

Of dat nu via een mailadres of via een contactformulier gaat, in praktijk komt het toch gewoon op precies hetzelfde neer.

Ik vind van niet. Want bij e-mail heb je gewoon lekker makkelijk een kopie met datum/tijd in je eigen administratie. Waar je later nog eens een reply op kunt doen, bijvoorbeeld als je helemaal geen reactie krijgt. En je kunt gemakkelijk afbeeldingen in de tekst opnemen. (Waarbij je weliswaar niet weet hoe dat bij de ontvanger te zien is...)

Grappig dat de link “Contactformulier” daar meteen leidt naar een klachtenformulier!

En ik weet niet of overons.kpn in de categorie “makkelijk vindbaar” valt. En ik weet ook niet hoe ik dat op de kpn.com website kan vinden:

Service & Contact op kpn.com: geen verwijzing naar contactgegevens

En “Bedrijfsgegevens” helemaal onderaan de pagina leidt naar kpn.com/algemeen/over-kpn waar dat formulier ook niet te vinden is.

@Kuikebout, ik hoop zo dat je gelijk hebt! 😎

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 11, 2026

@Arjan van B 

het zoeken wordt inderdaad heel makkelijk gemaakt, maar ik mag niet liegen……

Typte zelfs bij zoeken “contactformulier” in: als ik klompen aan had gehad, waren ze allebei gebroken.

Dicksooo
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • February 11, 2026

Het allerbelangrijkste is dat er gewoon een mogelijkheid is om contact met ons op te nemen en daar ook altijd een reactie op komt, primair is dat waar het denk ik om gaat. Of dat nu via een mailadres of via een contactformulier gaat, in praktijk komt het toch gewoon op precies hetzelfde neer.

Dag ​@Jan van KPN , het grote verschil met contact middels email is natuurlijk dat bij contact middels het formulier de reactie altijd telefonisch komt alwaar men vervolgens dan geen enkel historisch bewijs van heeft.

• February 11, 2026

Zie :

En de verwijzingen daar weer in.

Psja . . . 

• February 17, 2026