Skip to main content
Vraag

Waar vind ik mijn klantnummer?

• January 16, 2026
  • 8 reacties
  • 37 keer bekeken

Hoi, ik kan geen toegang krijgen tot mijn KPN-account. Ik heb mijn klantnummer bij KPN nodig. Is er iemand, bijvoorbeeld een moderator, die mij kan helpen?

8 reacties

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • January 16, 2026

@Erman Jouw klantnummer staat op jouw bankafschrift.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 16, 2026

Ik gebruik een KPN Prepaid-nummer. Ik heb geen enkel document waarop mijn klantnummer staat. Laat me mijn probleem uitleggen.

Ik probeer mijn KPN Prepaid-nummer over te zetten naar Simyo. Maar omdat ik mijn simkaart kwijt ben, kan ik geen SMS-verificatie ontvangen die nodig is voor deze overstap. De klantenservice van Simyo heeft mij gevraagd om het klantnummer bij KPN. Misschien kunnen zij met dat nummer de overstap alsnog uitvoeren.

Dat is het probleem.

Ik woon in het buitenland en als ik mijn nummer niet kan overzetten naar Simyo, zal ik mijn nummer verliezen.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • January 16, 2026

@Erman Jammer, maar niemand kan jou hier nog helpen. Hoe weten de KPN medewerkers dat je degene bent, de beweert te zijn?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 16, 2026

@TDN Mijn telefoonnummer is gekoppeld aan mijn KPN-account. Via een verificatie-e-mail kunnen zij vaststellen dat ik het ben.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • January 16, 2026

@TDN Mijn telefoonnummer is gekoppeld aan mijn KPN-account. 

In dit geval staat jouw klantnummer ook in MijnKPN App. Maar verder kan Simyo de nummerovername niet goedkeuren. Ze hebben naast jouw klantennummer ook de simkaartnummer nodig, maar deze heb je niet meer (verloren)

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Erman, voor het klantnummer dat bij een mobiel nummer hoort kun je met ons bellen op 0800-0402, dit is wat anders dan bij normale abonnementen. 
Doorgaans heb je deze vaak niet nodig om over te stappen met nummerbehoud trouwens.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Erman 

Vanuit het buitenland (waar jij dus woonachtig bent) kun je de klantenservice bereiken op de volgende telefoonnummers:

• Vaste telefoonlijn: 0031 6 12001200
  • Vanaf een mobiele telefoon: +31 6 12001200

Het telefoonnummer wat moderator ​@Thomas van KPN in zijn reactie heeft geplaatst, is vanuit het buitenland niet bereikbaar.
Denk dat Thomas over het hoofd heeft gezien, dat je in het buitenland woont.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Dat had ik inderdaad even gemist 👍