Skip to main content
Vraag

Waarom gaan de kosten van de tweede tv-ontvanger omhoog?

• April 26, 2025
  • 5 reacties
  • 140 keer bekeken

BernardHeuer
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+7

een vraagje he al jaren een 2de tv kastje  , hoeze en waarom gaat deze nu  1 euro omhoog , terwijl ik deze al jaren heb , dit is ook met de vaste telefoon lijn  ook 1 euro . ik vraag me af wat deze achter liggende rede is . dit kastje is al lang afbetaald  en waarom de vaste telefoon lijn ook omhoog gaat ? 

dit is     1 + 1   2 euro plus spotify 2 euro erbij en in juli komt er nog eens wat bij 

dat is al zomaar 4 euro  juli  3.3 %  is ook nog eens drie 3 euro    lekker verdient zo 

dat is 7 euro in nog geen  maanden tijd . 

2.3  miljoen leden  x 7 euro  = 16.100.000 per maand   lekkere binnenkomst 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

obelisk
Wijsgeer
  • April 26, 2025

Zonder inzage in de financiële stromen zal je het antwoord nooit zeker weten. Feit is dat TV niet alleen het kastje is maar ook de rechten. Die kasjes zijn inderdaad na een jaar of twee wel afgeschreven, alles wat ze daarna nog langer meedoen is ten gunste van de aandeelhouders.

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • April 26, 2025

Niets moet, wil je niet? Dan gewoon 2e kastje inleveren.  Mooi toch die vrijheid. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 26, 2025

Hallo ​@BernardHeuer ,

Zeven euro erbij tikt inderdaad aardig aan. Je zou je kunnen afvragen of je kunt bezuinigen door jouw tweede ontvanger en/of Spotify de deur uit te doen. Zo kun je via de KPN TV+-app gratis naar KPN TV kijken als je de juiste TV hebt.  Probeer dat eens……. Dan heb je die tweede ontvanger niet meer nodig. 

Sowieso zou je eens kunnen kijken of je kunt bezuinigen op jouw maandelijkse kosten. Want ik zie in jouw handtekening staan dat je Hussel hebt.

Jouw Hussel-abonnement is in de loop der jaren steeds duurder geworden door het toepassen van een soort prijsindexatie.   

Je kunt jouw abonnement (mits contractvrij) een stuk goedkoper maken door te verlengen. 

Dat verlengen kan telefonisch via de klantenservice. Het kan ook via internet via deze link, kies dan voor "Toon mijn persoonlijk advies”.: 

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen. 

Voor de volledigheid: Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+: 

De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht:

De prijzen voor de eventuele streamingsdiensten veranderen niet met de huidige propositie. Wel ontvang je mogelijk korting door Combivoordeel als je ook een mobiel abonnement hebt bij KPN. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • May 3, 2025

@BernardHeuer 

Heb je jouw abonnement al verlengd met de hierboven genoemde methode? 

BernardHeuer
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+7
  • Auteur
  • Slimmerik
  • May 5, 2025

@BernardHeuer 

Heb je jouw abonnement al verlengd met de hierboven genoemde methode? 

nee ik wil niet naar de tv plus  en ka kosten schild het niet zoveel