Skip to main content
Beantwoord

Waarom is mijn abonnement duurder dan is afgesproken?

• December 19, 2022
  • 6 reacties
  • 190 keer bekeken

We hebben een aanbieding gekregen van KPN 12 maanden voor €35,-

Nu krijgen we de eerste factuur en daar is het abonnement €36,17

Ons maakt die €1,17 niet zoveel uit maar dat is niet het bedrag dat is overeengekomen.

We hebben duidelijk een overeenkomst waarin staat dat het abonnement in totaal €35,- per maand is dus niet €36,17

Beste antwoord door RBxx

De start van het abonnement valt bij KPN meestal niet gelijk met de factuurperiode. In jouw geval begin je met een ‘periode’ van 1 dag à €1,17, waarna de reguliere factuurperiode van één maand start. Voor die maand betaal je het overeengekomen bedrag van 35 euro. Vanaf de volgende factuur betaal je alleen de reguliere €35.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

• December 19, 2022

Hallo @Patrickhdghchch 

Heb je al op pagina 2 van die factuur gekeken?

De 1ste factuur gaat meestal over meerdere periodes en is daardoor iets hoger, waarschijnlijk wordt er nu 1 dag apart als periode gerekend.

Op de volgende factuur krijg je dan wel het bedrag van € 35 te zien.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • December 19, 2022

Hallo @Patrickhdghchch 

Het is de eerste factuur en die gaat vaak over een periode (iets) langer dan 1 maand.
Kijk op pagina 2 van de factuur, daar wordt dat gespecificeerd.

Ik denk dat de rekening gaat over 1 maand plus 1 dag.    35 euro / 30 dagen = €1,17 per dag.

Zojuist gekeken op de factuur, de periode is van 17 Dec t/m 16 Jan.

Daaronder staat Periode 16 Dec t/m 16 Dec

Hussel Internet 100 Mbit/s.           1,63

Actiekorting eerste 12 maanden -0,47

Mij maakt die €1,17 niet zoveel uit maar het moet in mijn ogen wel stroken met datgene wat is overeengekomen.

Zal vast die ene dag extra zijn ja. 

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • Antwoord
  • December 19, 2022

De start van het abonnement valt bij KPN meestal niet gelijk met de factuurperiode. In jouw geval begin je met een ‘periode’ van 1 dag à €1,17, waarna de reguliere factuurperiode van één maand start. Voor die maand betaal je het overeengekomen bedrag van 35 euro. Vanaf de volgende factuur betaal je alleen de reguliere €35.

Liesbeth van KPN
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+8

Hoi @Patrickhdghchch en welkom op het forum! Het verschil zit inderdaad net in die ene dag. Je betaalt voor je abonnement dus inderdaad €35,00. Doordat de factuur langer dan een maand loopt valt deze iets hoger uit. Als je niks veranderd, dan zal de volgende factuur uitkomen op de afgesproken €35,00 tijdens de kortingsperiode.