Skip to main content
Beantwoord

Waarom is mijn bestaande abonnement duurder dan een nieuw abonnement?

• September 12, 2025
  • 5 reacties
  • 202 keer bekeken

Kan iemand mij het volgende uitleggen. Los van alle kortingen, als ik mijn bestaande abonnement verleng dan ga ik 89,28 betalen. Sluit ik een nieuw abonnement af met dezelfde producten dan betaal ik 69,99. Uitleg kpn, dit ligt aan de voorwaarden toen u afsloot was het internet duurder. Kortom ik blijf een duurdere prijs betalen, voor dezelfde internet snelheid, omdat ik 8 jaar geleden een abonnement heb genomen. Kortom u wordt als trouwe klant bestraft omdat u een trouwe klant bent. Beetje hetzelfde als je boodschappen doen bij ah, maar altijd in een hogere prijscategorie blijven, omdat je al jarenlang trouwe klant bent. Ik volg hem niet helemaal, of.misschien ook wel...... Hoor graag wat ik hierin mis, Dank Marcel

Beste antwoord door Marlon92

Je abonnement word steeds duurder door de jaarlijkse inflatiecorrectie. Oplossing: niet verlengen, maar je abonnement omzetten naar de nieuwste abonnementsvorm. Dat is dus met TV+. Je krijgt dan nieuwe tv ontvangers.

De prijzen die je noemt liggen echter wel zoveel bij elkaar vandaan dat ik me afvraag of je niet nog iets hebt wat je niet mee neemt bij die € 69,99. Heb je misschien "gratis" Spotify ofzo? Of ESPN?

Let op: als je het abonnement omzet naar de nieuwste abonnementsvorm raak je echt alles kwijt. Je emailadressen blijven behouden. En de tv opnames ook. Maar dat was het wel zo ongeveer.

Heb je misschien ooit een gratis snelheidsverhoging gehad? Die is dan weg. Die neem je niet mee naar het nieuwe abonnement. 

Je krijgt precies hetzelfde als een nieuwe klant. Behalve welkomskorting. En ook geen nieuw modem.

5 reacties

• Antwoord
  • September 12, 2025

Je abonnement word steeds duurder door de jaarlijkse inflatiecorrectie. Oplossing: niet verlengen, maar je abonnement omzetten naar de nieuwste abonnementsvorm. Dat is dus met TV+. Je krijgt dan nieuwe tv ontvangers.

De prijzen die je noemt liggen echter wel zoveel bij elkaar vandaan dat ik me afvraag of je niet nog iets hebt wat je niet mee neemt bij die € 69,99. Heb je misschien "gratis" Spotify ofzo? Of ESPN?

Let op: als je het abonnement omzet naar de nieuwste abonnementsvorm raak je echt alles kwijt. Je emailadressen blijven behouden. En de tv opnames ook. Maar dat was het wel zo ongeveer.

Heb je misschien ooit een gratis snelheidsverhoging gehad? Die is dan weg. Die neem je niet mee naar het nieuwe abonnement. 

Je krijgt precies hetzelfde als een nieuwe klant. Behalve welkomskorting. En ook geen nieuw modem.

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 12, 2025

Dank Marlon, nee heb niets van dat alles een 1 op 1 vergelijk. Inderdaad ik heb een hussel abonnement van 100 en is verhoogd naar 200, maar daar reken ik ook mee bij het nieuwe abonnement.

Maar de optie omzetten naar het nieuwe abonnement wordt me niet aangeboden, enkel verlengen onder de oude voorwaarden. Heb je en tip waar ik dit kan doen want bij de medewerker die ik vanochtend aan de lijn had was dit niet het geval

• September 12, 2025

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je moet wezenlijk niet verlengen maar veranderen van propositie via deze link zou dat moeten werken. Je krijgt dan ook de nieuwe TV+ box.

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 12, 2025

Dank allemaal!!

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • September 15, 2025

Hoi ​@marcel910. Je bent al goed op weg geholpen door de heren hier in het topic. Mooi om te zien! Ook leuk dat je zo tevreden bent, dat je graag weer verlengd. 

Is het je al gelukt om je abonnement om te zetten naar KPN Internet en KPN TV+? Heb je daar nog vragen over of is alles duidelijk? 

Wel vreemd trouwens dat de telefonische helpdesk je hier niet mee kon helpen. Dat kan normaal gesproken ook gewoon telefonisch geregeld worden.Â