Skip to main content
Beantwoord

Waarom kan ik een Pixel Watch 5 LTE pas bestellen na 3 maand klant te zijn?

• September 14, 2026
  • 19 reacties
  • 236 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Goedemiddag,

Ik ben net overgestapt naar KPN en eigenlijk was de Pixel Watch 5 LTE dé reden dat ik de overstap heb gemaakt. Nu loop ik alleen tegen iets heel stoms aan: blijkbaar kan ik het horloge pas na 3 maanden bestellen?!

Ik snap er echt niks van. Ik wil het ding gewoon in één keer aftikken en niet op afbetaling kopen, dus met een BKR-check of financieel risico heeft het volgens mij weinig te maken. Waarom moet ik dan als nieuwe klant 3 maanden wachten? Ik ben overigens al eerder vaste klant geweest bij KPN, mocht dit nog verschil maken.

Iemand van de moderators of mede-forumleden enig idee waarom dit zo strak geregeld is? En valt hier niet gewoon een mouw aan te passen als je direct het hele bedrag betaalt?

Alvast bedankt!

Beste antwoord door Maja van KPN

Hi ​@Smidie,

Dat dit even tegenvalt, dat snap ik heel goed ☹️

maar een watch in 1 keer afbetalen is op geen enkele manier mogelijk omdat er niet bekend is of ik mijn rekeningen ga betalen? Voor mij raakt die logica kant noch wal.

Als ik op onze bestelpagina kijk, dan zie ik dat er iets niet wordt uitgelegd dat direct voor meer duidelijkheid kan zorgen: als je kiest voor ‘in één keer’ betalen, gaat die betaling alsnog via je maandelijkse factuur. Het is dus niet zo dat je tijdens het bestelproces de mogelijkheid krijgt om het aanschafbedrag via iDeal/Wero te betalen. Het aanschafbedrag zal als factuurregel op je volgende factuur komen te staan. Bij helemaal nieuwe klanten, willen we echt graag eerst zeker weten dat er aan de betalingsverplichting kan worden voldaan, vandaar dat we de periode van 3 maanden hanteren. 
Intern ga ik er even een balletje over opgooien dat er nu niet vermeld wordt dat een eenmalige betaling alsnog via de maandelijkse factuur verloopt, het lijkt mij handig dat dit direct duidelijk wordt gemaakt!

In onze winkels hebben ze geen watches op voorraad, en worden de bestellingen in ons normale bestelprogramma geplaatst. Dat gaat dus net als wanneer je zelf via de site bestelt; de watch wordt bij je thuisbezorgd en de eenmalige betaling gaat via je maandelijkse factuur. Ook een KPN winkel kan er dus niet voor zorgen dat je binnen de 3 maanden een watch kan bestellen.

19 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • September 15, 2026

Hallo ​@Smidie ,

Multisim toevoegen bij je abonnement is altijd mogelijk.

• Let op: Heb je een nieuw abonnement? De eerste drie maanden na activatie van een nieuw mobiel abonnement is het vaak niet mogelijk om een horloge i.c.m. een Multisim aan te schaffen.

Het aanvragen van een los Multisim abonnement staat hier echter los van. Het bestellen en activeren van een losse Multisim kan altijd, óók binnen de eerste drie maanden van een nieuw abonnement.

Lukt het niet om een Multisim te activeren? Kijk dan hier.

bron:

Kortom: Koop je Watch ergens anders en dan lukt het gewoon. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • September 15, 2026

Multisim toevoegen bij je abonnement is altijd mogelijk.

Kortom: Koop je Watch ergens anders en dan lukt het gewoon. 

Bedankt voor je reactie. Ik had inderdaad gelezen/begrepen dat het activeren van een multisim gewoon mogelijk is, maar bij kpn betaal je op dit moment 456 euro voor de LTE versie van de watch, terwijl dat elders 549 euro is. 

Ik zou dief van mijn eigen portemonnee zijn als ik de watch ergens anders voor de volle mep aanschaf. Vandaar dat ik het erg teleurstellend vind dat dit (ook door de KPN klantenservice) als 'oplossing' wordt gegeven. 

Ik snap niet waarom het dus wel mogelijk is om een toevoeging aan een abonnement af te sluiten, ongeacht hoe lang je lid bent, maar een watch in 1 keer afbetalen is op geen enkele manier mogelijk omdat er niet bekend is of ik mijn rekeningen ga betalen? Voor mij raakt die logica kant noch wal.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • September 21, 2026

Het is helaas niet anders ​@Smidie . Aan jou om te beslissen of je nu nog ruim twee maanden wilt wachten. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • September 28, 2026

Het is helaas niet anders ​@Smidie . Aan jou om te beslissen of je nu nog ruim twee maanden wilt wachten. 

Ja dat had ik door... Lekker klantvriendelijk van KPN. De grootste ergenis is, dat niemand een reden kan geven waarom dit zo is. Ik hoor alleen maar "ja dat is nou eenmaal het beleid meneer". 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 28, 2026

Dit voorkomt dat iemand even een mobiel maand abonnement neemt. Zo'n watch koopt en weer weg is. 

Kpn biedt telefoons,  watches met flinke korting,  nu zo'n € 90 dus, en wil dan zeker weten dat je klant bent en ook wel even blijft.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • September 28, 2026

Dit voorkomt dat iemand even een mobiel maand abonnement neemt. Zo'n watch koopt en weer weg is. 

Dit kan niet, een smart watch bij KPN kan men alleen met multisim abonnement kopen. Als de hoofd abonnement opgezegd is, is multisim ook niet meer geldig.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • September 28, 2026

Kpn biedt telefoons,  watches met flinke korting,  nu zo'n € 90 dus, en wil dan zeker weten dat je klant bent en ook wel even blijft.

Ik heb een 2-jarig abonnement waarvan de opzegtermijn inmiddels al voorbij is, dit is dus niet van toepassing. Overigens, een telefoon kan je wel gewoon direct bestellen(dit heb ik namelijk ook gedaan). Dus die logica is ook wel bijzonder.

Waar is de flinke korting?

Google Pixel Watch 5, 41mm KPN: €432,00 BOL: €419,00
Google Pixel Watch 5, 45mm KPN: €456,00 BOL: €438,00

Bij bol gaat het om de WiFi variant, niet de LTE variant.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 28, 2026

Hi ​@Smidie,

maar een watch in 1 keer afbetalen is op geen enkele manier mogelijk omdat er niet bekend is of ik mijn rekeningen ga betalen? Voor mij raakt die logica kant noch wal.

Als ik op onze bestelpagina kijk, dan zie ik dat er iets niet wordt uitgelegd dat direct voor meer duidelijkheid kan zorgen: als je kiest voor ‘in één keer’ betalen, gaat die betaling alsnog via je maandelijkse factuur. Het is dus niet zo dat je tijdens het bestelproces de mogelijkheid krijgt om het aanschafbedrag via iDeal/Wero te betalen. Het aanschafbedrag zal als factuurregel op je volgende factuur komen te staan. Bij helemaal nieuwe klanten, willen we echt graag eerst zeker weten dat er aan de betalingsverplichting kan worden voldaan, vandaar dat we de periode van 3 maanden hanteren. 
Intern ga ik er even een balletje over opgooien dat er nu niet vermeld wordt dat een eenmalige betaling alsnog via de maandelijkse factuur verloopt, het lijkt mij handig dat dit direct duidelijk wordt gemaakt!

In onze winkels hebben ze geen watches op voorraad, en worden de bestellingen in ons normale bestelprogramma geplaatst. Dat gaat dus net als wanneer je zelf via de site bestelt; de watch wordt bij je thuisbezorgd en de eenmalige betaling gaat via je maandelijkse factuur. Ook een KPN winkel kan er dus niet voor zorgen dat je binnen de 3 maanden een watch kan bestellen.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • September 28, 2026

Hi ​@Smidie,

Kijk, dat geeft wat meer duidelijkheid, bedankt. Wat ik jammer vind, is dat hier niks voor geregeld kan worden, bijvoorbeeld het ophalen via een KPN winkel, waarbij je direct betaalt. Zo is er voor jullie geen risico, maar heeft de klant wel direct de watch. 

Ook vind ik het bijzonder dat 3 maanden dan blijkbaar genoeg zekerheid is? het gaat dan om 3 keer een betaling van minder dan €20 in mijn geval, terwijl ik ook netjes mijn thuis abonnement betaal, die in 1x meer is dan die 3 maanden bij elkaar….

Dat er zoiets ingebouwd is snap ik wel, maar dat er helemaal niks mogelijk is als je gewoon belt met de klantenservice… Ook wel komisch dat jullie ondertussen dan wel zulke mails sturen:

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • September 30, 2026

In zal er intern nog wel even een balletje over opgooien ​@Smidie, als je het geld er voor hebt en ook direct wilt betalen, dan is het toch wel jammer dat dit nu niet mogelijk is. 

En dat je dan nu juist deze mail ontvangt, dat is een beetje flauw 😅😬

Ik ben blij dat ik in ieder geval iets meer duidelijkheid heb kunnen geven over het waarom, ondanks dat ik je niet een oplossing kan bieden!

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • October 1, 2026

In zal er intern nog wel even een balletje over opgooien ​@Smidie, als je het geld er voor hebt en ook direct wilt betalen, dan is het toch wel jammer dat dit nu niet mogelijk is. 

En dat je dan nu juist deze mail ontvangt, dat is een beetje flauw 😅😬

Ik ben blij dat ik in ieder geval iets meer duidelijkheid heb kunnen geven over het waarom, ondanks dat ik je niet een oplossing kan bieden!

Misschien een optie om juist wel Ideal/Wero aan te bieden als er in 1 keer betaald wordt? Dat lijkt mij een logische stap, ipv het onmogelijk maken van de aanschaf.

Er is dus geen mogelijkheid dat er iemand even meekijkt, waardoor het voor mij nu alsnog mogelijk is om de smartwatch aan te schaffen, zonder 3 maanden te hoeven wachten?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 1, 2026

waardoor het voor mij nu alsnog mogelijk is om de smartwatch aan te schaffen, zonder 3 maanden te hoeven wachten?

Verwijderd. Informatie bleek omtrent watches onjuist.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • October 1, 2026

waardoor het voor mij nu alsnog mogelijk is om de smartwatch aan te schaffen, zonder 3 maanden te hoeven wachten?

Ja, alleen in de winkel. 

Voordat het online proces eventueel is aangepast zijn er wel meer dan 3 maanden verstreken 😉. 

Weet je zeker dat het in de winkel wel mogelijk is? Ik begreep van de klantenservice dat hierbij ook 3 maanden geldt... Als in de winkel wel mogelijk is zou dat een prima oplossing zijn, en had dat wel iets eerder benoemd mogen worden😅

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 1, 2026

Als je een iPhone bij een pas gestart abonnement ook alleen in de kpn winkel kunt kopen, lijkt mij dit eenzelfde situatie. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • October 1, 2026

Als je een iPhone bij een pas gestart abonnement ook alleen in de kpn winkel kunt kopen, lijkt mij dit eenzelfde situatie. 

​@Maja van KPN kan jij hier iets over zeggen, voordat ik voor niks naar een KPN winkel rijd? 😄

En als dit de oplossing is, kan ik dan vooraf ergens de voorraad van de betreffende winkel zien?

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • October 1, 2026

Bij mijn weten geldt hiervoor inderdaad óók de periode van 3 maanden, maar ik vraag dit nog verder voor je na ​@Smidie, kom er op terug!

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • October 1, 2026

kan jij hier iets over zeggen, voordat ik voor niks naar een KPN winkel rijd? 😄

KPN verkoopt geen telefoons zonder abonnement, dus voor jouw één abo kan je hooguit een iPhone kopen, geen 2. Bovendien kan je in de winkels geen dure telefoons kopen in verband met risico van winkelovervallen. Je kan wel bestellen, maar dat kan je ook online als KPN toelaat (al 3 maanden sim-only).

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 1, 2026

Het gaat hier om nog aanschaf van een smartwatch ​​​​​​, ​@TDN .

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • October 1, 2026

Geen goed nieuws ​@Smidie, in de winkels hebben ze geen watches op voorraad, en worden de bestellingen in ons normale bestelprogramma geplaatst. Dat gaat dus net als wanneer je zelf via de site bestelt; de watch wordt bij je thuisbezorgd en de eenmalige betaling gaat via je maandelijkse factuur. Ook een KPN winkel kan er dus niet voor zorgen dat je binnen de 3 maanden een watch kan bestellen. Ik had het graag anders voor je gezien, maar het is zoals het is 😬