Skip to main content
Vraag

Waarom kan ik een Pixel Watch 5 LTE pas bestellen na 3 maand klant te zijn?

• September 14, 2026
  • 2 reacties
  • 38 keer bekeken

Goedemiddag,

Ik ben net overgestapt naar KPN en eigenlijk was de Pixel Watch 5 LTE dé reden dat ik de overstap heb gemaakt. Nu loop ik alleen tegen iets heel stoms aan: blijkbaar kan ik het horloge pas na 3 maanden bestellen?!

Ik snap er echt niks van. Ik wil het ding gewoon in één keer aftikken en niet op afbetaling kopen, dus met een BKR-check of financieel risico heeft het volgens mij weinig te maken. Waarom moet ik dan als nieuwe klant 3 maanden wachten? Ik ben overigens al eerder vaste klant geweest bij KPN, mocht dit nog verschil maken.

Iemand van de moderators of mede-forumleden enig idee waarom dit zo strak geregeld is? En valt hier niet gewoon een mouw aan te passen als je direct het hele bedrag betaalt?

Alvast bedankt!

2 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • September 15, 2026

Hallo ​@Smidie ,

Multisim toevoegen bij je abonnement is altijd mogelijk.

• Let op: Heb je een nieuw abonnement? De eerste drie maanden na activatie van een nieuw mobiel abonnement is het vaak niet mogelijk om een horloge i.c.m. een Multisim aan te schaffen.

Het aanvragen van een los Multisim abonnement staat hier echter los van. Het bestellen en activeren van een losse Multisim kan altijd, óók binnen de eerste drie maanden van een nieuw abonnement.

Lukt het niet om een Multisim te activeren? Kijk dan hier.

bron:

Kortom: Koop je Watch ergens anders en dan lukt het gewoon. 

• Auteur
  • September 15, 2026

Multisim toevoegen bij je abonnement is altijd mogelijk.

Kortom: Koop je Watch ergens anders en dan lukt het gewoon. 

Bedankt voor je reactie. Ik had inderdaad gelezen/begrepen dat het activeren van een multisim gewoon mogelijk is, maar bij kpn betaal je op dit moment 456 euro voor de LTE versie van de watch, terwijl dat elders 549 euro is. 

Ik zou dief van mijn eigen portemonnee zijn als ik de watch ergens anders voor de volle mep aanschaf. Vandaar dat ik het erg teleurstellend vind dat dit (ook door de KPN klantenservice) als 'oplossing' wordt gegeven. 

Ik snap niet waarom het dus wel mogelijk is om een toevoeging aan een abonnement af te sluiten, ongeacht hoe lang je lid bent, maar een watch in 1 keer afbetalen is op geen enkele manier mogelijk omdat er niet bekend is of ik mijn rekeningen ga betalen? Voor mij raakt die logica kant noch wal.