Skip to main content
Vraag

Waarom ontvang ik geen korting als vaste klant?

• March 31, 2026
  • 16 reacties
  • 131 keer bekeken

Ik ben al jaren Abonnee van kpn , voorheen telfort. Kan ik niet wat korting krijgen? Heb vaste telefoon, internet, en tv . Mobiel reeds overgestapt daar kpn te duur is . 

Denk er over om over te stappen naar andere provider 

16 reacties

Forum|alt.badge.img+8
  • Helper
  • March 31, 2026

Hoi ​@Pip15 opzeggen of blijven bij KPN? Dat bepaal je uiteindelijk zelf. Je zult hiervoor zelf met KPN telefonisch contact moeten opnemen via 0800-0402. Er kan dan samen met jou gekeken worden naar de mogelijkheden voor wellicht een aanbod. 😎

De KPN Community is hiervoor niet geschikt. Aangezien je via deze weg geen aanbod krijgt. Dus tja, opzeggen of blijven?

Advies = zelf bellen met KPN klantenservice, via  0800-0402. Of  je kunt ook online naar de verlengshop gaan via:

https://www.kpn.com/shop/aanpassen/internet-tv

In ieder geval veel succes met onderhandelen

XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • March 31, 2026

Hallo ​@Pip15 , als je meerdere producten afneemt, kom je in aanmerking voor Combivoordeel. Hoe meer producten je hebt, hoe hoger je level en dus je voordelen.

Meer info over combivoordeel vind je hier: https://www.kpn.com/combivoordeel

• Auteur
  • Topper
  • March 31, 2026

In verlengstatus staat 6 maanden 7,50 korting , sorry dat ik het zeg een lachertje 

Forum|alt.badge.img+8
  • Helper
  • March 31, 2026

Ach tja, het is graag of niet. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 31, 2026

Kpn geeft Combivoordeel als je óók een mobiel abonnement hebt. Bij Simyo heb je verdubbeling van de bundel bij vast kpn internet. 

VERNIEUW je abonnement. Dat is voordeliger dan verlengen van je huidige, oude, abonnement. 

Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • March 31, 2026

De ‘korting’ die je bij verlengen krijgt, valt inderdaad in het niet bij het voordeel, dat nieuwe abonnees krijgen.

Als je een huisgenoot hebt, ​@Pip15, dan zou je - met inachtneming van de maand opzegtermijn - jouw abonnement kunnen opzeggen en op naam van je huisgenoot een nieuw abonnement afsluiten. 

Je huisgenoot wordt gezien als nieuwe klant en ontvangt dan de welkomstkorting. Als na één of twee jaar je huisgenoot weer opzegt, kan jij weer een abonnement op jouw naam afsluiten en wederom gebruik maken van het voordeel voor nieuwe klanten dat dan geldt.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • March 31, 2026

Hallo ​@Pip15 ,

In verlengstatus staat 6 maanden 7,50 korting , sorry dat ik het zeg een lachertje 

Je kunt (mits contractvrij) jouw abonnement aanpassen door op een andere manier te verlengen.

Je gaat dan over de huidige (2026) propositie en KPN TV+. Je schrijft dat je al jaren klant bent van KPN, dus de kans is groot dat jouw huidige abonnement een stuk duurder is dan het huidige abonnement. 

Dat verlengen van jouw abonnement kan telefonisch via de klantenservice. Het makkelijkste gaat dat middels een belafspraak

Het kan ook (mits contractvrij) via internet via deze link, kies dan voor "Toon mijn persoonlijk advies”.: 

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen. 

Voor de volledigheid: Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+: 

https://community.kpn.com/kpn-tv-11/feature-requests-kpn-tv-box-587354?tid=587354&fid=11

De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht:

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • April 2, 2026

Goedemorgen ​@Pip15 en bedankt voorjouw bericht :)

Ik zie dat je al mooi wat reacties hebt mogen ontvangen en ik begrijp jouw vraag! Lastige is dat we via deze Community niks doen met prijzen, aanbiedingen of kortingen. Je kunt altijd een terugbelafspraak inplannen met onze Helpdesk om je abonnement eens door te nemen en kijken wat de exacte mogelijkheden op dit moment zijn. Daarnaast kun je met KPN internet, televisie en mobiel ook profiteren van structureel voordeel in de vorm van Combivoordeel. Jammer dus om te lezen dat je met je mobiele abonnement onlangs bent overgestapt!

De ‘korting’ die je bij verlengen krijgt, valt inderdaad in het niet bij het voordeel, dat nieuwe abonnees krijgen.

Als je een huisgenoot hebt, ​@Pip15, dan zou je - met inachtneming van de maand opzegtermijn - jouw abonnement kunnen opzeggen en op naam van je huisgenoot een nieuw abonnement afsluiten. 

Je huisgenoot wordt gezien als nieuwe klant en ontvangt dan de welkomstkorting. Als na één of twee jaar je huisgenoot weer opzegt, kan jij weer een abonnement op jouw naam afsluiten en wederom gebruik maken van het voordeel voor nieuwe klanten dat dan geldt.

Dit advies van ​is dan weer niet wenselijk omdat het tegen de actievoorwaarden in is en dat is vanzelfsprekend niet de bedoeling! Hopelijk weet je met de informatie die hier is gegeven wel waar je aan toe bent en wat je kunt doen. Mocht je toch nog verdere of aanvullende vragen hebben, laat dit dan ook vooral hier weten :)

• Auteur
  • Topper
  • April 2, 2026

Dit is mijn verleng aanbod : 73,79

Betaal nu 67,21 🤷‍♀️

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 2, 2026

Heb je wel gekozen voor? : 

Het kan ook (mits contractvrij) via internet via deze link, kies dan voor "Toon mijn persoonlijk advies”.: 

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Internet 200 Mbit/s kost 45,00

TV kost 12,50 

Vast Bellen kost 4,00

Totaal 61,50 

Als jij uitkomt op 73,79,  dan heb je meer keuzes gemaakt. Of je zit nog op jouw oude voorwaarden.   

• Auteur
  • Topper
  • April 2, 2026

Heb vrij vast bellen vandaar de prijs .

Maar iedereen bedankt voor de goede adviezen 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 2, 2026

Dan kun je inclusief onbeperkt bellen uitkomen op 73,49. Goedkoper gaat het niet worden. Als je nu inderdaad 67,21 betaalt, dan is dat best goedkoop. Dan heb jij eigenlijk al een “korting” als je het vergelijkt met de huidige prijzen. 

Flitsend
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+8
  • Slimmerik
  • April 2, 2026

@Jan van KPN Puur uit interesse, waar kan ik die actievoorwaarden vinden? Het enige wat ik heb gevonden is onderstaand screenshot. Zijn er aanvullende actievoorwaarden?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 2, 2026

Vast vrij bellen is duur. En zeker als je NL + EU hebt.

Heb je een mobiel abonnement? Daarin zitten altijd gratis minuten per abonnement maand. 100, 150 of 200 afhankelijk van de provider. Bij kpn voor maar 1 euro meer per maand onbeperkt. Voor al deze landen!

Dan kan die dure Belonbeperkt eruit.

Verder heb je nu ergens een korting op (opnemen?) die bij verlengen = opnieuw vastleggen, vervalt. 

Dan kan je het beter gewoon door laten lopen. Dat kan ook!

Met de nieuwste propositie kom ik op

(Glasvezel)

200 Mbps 45,00

KPN TV+ 12,75 (prijs per juli)

Opnemen 4,99

Vast nummer 4,00

Belonbeperkt Nederland 11,99

Totaal 78,73

Extra's als ESPN,  Ziggo Sport, Videoland, Viaplay, e.a. niet meegerekend. 

NOTA BENE. Afhankelijk van wat je voor televisie wilt is kpn mobiel eigenlijk niet duur. Zo betaal ik niet voor ESPN en pluspakket. Verreken ik dat met m'n mobiel dan kost die nu nog geen euro per maand. Met onbeperkt bellen en 40 GB per maand. 

Kortom. Met mobiel bij een 'goedkopere' provider ben ik alleen maar véél duurder uit.

• Auteur
  • Topper
  • April 2, 2026

Ik heb vast bellen onbeperkt nodig voor mijn moeder ( 91 jaar) Ze is niet xo van de mobieltjes.

Heb nu mobieltje abonnement 40gb voor 5 euro en onbeperkt bellen bij 50 + 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 2, 2026

Wat fijn dat je moeder bij jouw woont.

Ik zou je huidige abonnement gewoon zonder 'verlengen' door laten lopen.