Waarom zou ik bij KPN blijven? Geen goede aanbiedingen als vaste klant
ben al jaren klant bij KPN en naar alle tevredenheid , maar ik zie ook dat er dingen aan het veranderen zijn !? zoals ieder jaar aan het einde van mijn jaarcontract bel ik KPN op om te vragen of ze een aanbieding voor me hebben !? als ik niets vraag krijg ik zeker niets , als ik overstap zeker wel
(gebruikmakend van de marktwerking , het liefst blijf ik bij dezelfde provider , maar ,..)
tot nu toe heeft dit ook nog nooit geen probleem opgeleverd ! ook dit jaar heb ik gebeld om te vragen voor een aanbieding ,
een uur geleden , alleen nu schijn ik een contract te hebben tot 2026 !?
dat is niet in mijn belang , ik zou nooit een langdurig contract afsluiten , want dan loop ik ieder jaar die aanbieding mis wat toch al gauw een paar 100 euro scheelt in een jaar !?
mijn argumenten zijn sterk , waarom zou ik een contract tot 2026 willen en ieder jaar die aanbieding mislopen die me veel geld scheelt !?
foutje of nieuw beleid , een paar van die foutjes scheelt KPN (100) duizenden euro's en is dus wel in KPN zijn belang en niemand die het nog kan uitleggen hoe het gegaan is !?
ik heb hier nooit bericht over gehad en zou er ook nooit mee akkoord mee zijn gegaan , dus dit is niet goed ! verder weet ik niet wat ik moet zeggen , we gaan allemaal naar de *****, dat staat vast ! het feit dat ik voel dat ik dit hier moest opschrijven zegt iets over mijn radeloosheid , … !?!
Bij een 2-jarig contract krijg je bij KPN de meeste korting ten aanzien van een 1-jarig contract, wat buiten KPN om ook de andere grote providers momenteel doen. Dit doet KPN om de klant langer aan zich te binden, zodat de (bestaande) klant pas na 2 jaar kan overstappen naar een andere provider, mocht die dat willen.
Vandaar dat je waarschijnlijk een 2-jarig contract voorgeschoteld hebt gekregen, in plaats van een 1-jarig contract, ook omdat je dan meer korting kunt krijgen. Het is dan aan jezelf of je dat wel of niet wilt natuurlijk, want die keuze ligt helemaal bij jouw. Wil je liever een 1-jarig contract bij KPN (als verlenging) dan is dat uiteraard geen probleem, maar weet wel dat je dan minder korting zal gaan krijgen.
Daarnaast is KPN een prima en goede provider, die elk kwartaal ook hoog scoort in de beoordeling van Nederlandse Providers bij de Consumentenbond, KPN staat (ver) boven de grotere providers zoals Ziggo en Odido. En bij “Beste Glasvezel Provider” op de tweede plek, onder de nummer 1 Freedom internet.
Dus daar betaal je ook voor, al liggen de prijzen bij KPN wel veel lager dan bij Ziggo. De prijzen bij Odido (na een eventuele kortingsperiode) liggen vrijwel gelijk met die van KPN, al maakt het wel uit via welk glasvezelnetwerk je Odido binnen krijgt.
Hoi @frans13666. Welkom op de community!! Bedankt voor je bericht. Ik begrijp dat je je afvraagt waarom je bij KPN zou blijven, en het is jammer om te horen dat je als vaste klant geen goede aanbiedingen ontvangt.
Bij KPN hechten we veel waarde aan onze trouwe klanten. We bieden regelmatig voordelen zoals kortingen, extra’s, of speciale acties. Heb je bijvoorbeeld al gekeken naar de mogelijkheden binnen KPN Compleet ? Daarmee kun je bij het combineren van diensten extra voordelen krijgen, zoals korting of dubbele data.
Heb je al contact gehad met onze klantenservice? Zij kunnen je persoonlijk adviseren en kijken of er een aanbieding is die beter aansluit bij jouw situatie. Helaas kunnen we jou hierin niet verder helpen op onze community
Ben je misschien overgestapt naar TV+? Dan krijg je automatisch een nieuw contract. Van misschien wel 2 jaar.
Ben je misschien overgestapt naar TV+? Dan krijg je automatisch een nieuw contract. Van misschien wel 2 jaar.
Dat maakt geen verschil @Marlon92 . Zowel bij een 1-jarig als bij een 2-jarig contract of verlenging kun je switchen naar KPN TV+, daar krijg je niet standaard een 2-jarig contract bij. De (bestaande) klant bepaald de duur van zijn contract, en de samenstelling van zijn of haar abonnement.
bij deze mijn contract toegevoegd ,
als er een KPN email was geweest had ik hem daar naar toe gestuurd , die is er niet !
de wil om dit voor iedereen positief op te lossen is er niet bij KPN
als een drugsdealer zijn geld binnen heeft krijg je het ook niet meer terug ,
had ik maar beter op moeten letten !?
de lange versie van mijn teleurstelling heb ik hier op een kladblokje in detail
ik wil niet weg ,
ik word weggejaagd , dit is de essentie waar deze topic over gaat en dus ja , waarom zou ik nog bij KPN blijven als ze me niet willen !?
in de eerste plaats omdat ik niet weg mag , dus !?!!
whatz next !?
dit slechte gevoel wat ik hier aan over heb gehouden zal niet uit zichzelf wegggaan ,
ik ben er misselijk van !?
eerst maar eens ff laten bezinken , iedere dag = anders zeggen ze
FIJNE KERSTDAGEN
Wanneer is dit contract afgesloten? Ik zie de datum niet staan. Of kijk ik er overheen?
Kun je ook een schermafdruk van pagina 2 van de factuur laten zien? Dan kunnen we dat vergelijken met je contract.
meer datums staan er niet bij , hier moet ik het ook mee doen
in het tweede deel van deze brief staan de standaard regels die er altijd staan , zoals kosten bij annulering etc ,
het kost me veel tijd en moeite om die pdf file weer om te zetten naar jpg , alles is erop gericht om de ander zijn moraal te breken ,
dank voor reactie , ben doodop , maar kom nog terug , nu ga ik naar bed ,
hopelijk heb ik dit alleen maar gedroomd
PS vorig jaar afgesloten , mijn contract liep ieder jaar af rond deze tijd ,
nu ook , dacht ik dus ik bellen naar KPN voor iets leuks zoals ik ieder jaar doe ,
nooit geen probleem mee gehad , niets is meer zoals het was
In het contract lees ik dat het abonnement een duur heeft van 12 maanden vanaf 15 januari 2024. Daarom begrijp ik niet helemaal waarom onze klantenservice aangeeft dat het contract tot 2026 loopt. Misschien zien we iets over het hoofd. Zou je willen inloggen op MijnKPN om te controleren welke “Einddatum contract” daar wordt weergegeven?
hallo vikash , dank voor reactie !
ik heb een klein stukje gekopieerd van mijn profiel ,
in prive zou ik een screenshot kunnen sturen van de hele pagina ,
hopelijk is dit wat je bedoelt , ik heb alleen mijn adres weggehaald ;
ff mijn verhaal samengevat zoals ik het ervaar tot nu toe
KPN en ik zijn elkaar beide niets schuldig ,
waarom zou ik weg willen als alles prima verloopt !?
die marktwerking heb ik niet verzonnen , ik ben er geen liefhebber van ,
maar wil ook geen dief zijn van mijn eigen portemonnee !?
ieder jaar aan het einde van mijn contract
dan bel ik op naar KPN om te vragen of er iets leuks in de aanbieding is
en hier is nog nooit moeilijk over gedaan !?
dit stel ik altijd zeer op prijs (kijk er zelfs naar uit)!
een aanbieding het liefst in de vorm van een korting , want scheelt me
een hoop geld !?
voor mij is dit geen spelletje of dat ik probeer de ander de loef af te steken !?
ik probeer te voorkomen dat ik erop achteruit ga , een contract voor twee jaar is
niet in mijn belang , dus daar zou ik zelf nooit voor kiezen !?
stel nou dat er ergens informatie of een formulier opduikt waarin blijkt dat ik een
contract voor 2 of 10 jaar heb en KPN dus technisch gezien in zijn recht
staat , ook prima ,
dan heb ik nog steeds dezelfde vraag , (of er een leuke aanbieding is !?)
dat schijnt niet te kunnen bij een twee jarig contract
al had ik twee weken bedenktijd , ik heb het niet meegekregen ,
ik ging er vanuit dat hetzelfde zou gebeuren dan in voorgaande jaren !?
stel dat we hier samen niet uitkomen , dan ben ik in dat geval te goed van vertrouwen geweest misschien !?
hopelijk is dat niet geval en komt alles weer goed D
dank u
frans
Als ik naar het plaatje kijk, dan heb je nu een abonnement wat (zonder korting) redelijk goedkoop is. Een nieuwe klant betaald iets meer. Dit komt door de gratis snelheidsverhoging naar 200 mbit.
Een nieuwe klant moet (na welkomskorting) 50 euro betalen voor 200 mbit. Jij betaald € 46,82. Een nieuwe klant moet € 12,50 betalen voor tv. Jij betaald daar € 10,64 voor. De rest is hetzelfde bij nieuwe klanten.
Je hebt wel een keer inflatiecorrectie gekregen dit jaar, dus je betaald nu inmiddels iets meer. Maar dat zal nog niet boven de prijs voor nieuwe klanten zitten.
@frans13666
Wat je nu laat zien, matcht totaal niet met jouw eerste plaatje. Maar goed, hier staat een einddatum van 22 december 2024. Daar zijn we al aan voorbij, dus ben je contractvrij.
Volgens het eerste plaatje zou je op 15 januari 2025 contractvrij zijn.
In beide plaatjes zie ik een relatief goedkoop abonnement. Je kunt natuurlijk ook gewoon niets doen. Dan blijft jouw abonnement ongewijzigd doorlopen op de huidige voorwaarden. Verlengen is niet verplicht, dat doe je alleen als de huidige voorwaarden gunstiger zijn dan de oude. Bij jou is dat niet zo. Verlengen is voor jou niet gunstig.
hallo ,
goedkoop abonnement !?
ik betaal iedere maand gemiddeld 85 euro +
voor internet / TV en vaste telefoon ,
de hoogte wordt bepaald door hoeveel ik bel met mijn vaste telefoon
wat ik zelden doe , ik gebruik meestal mijn mobiel !?
het eerste half jaar van 2024 hoefde ik gemiddeld maar 65 euro +
te betalen wat nog veel is in vergelijking met aanbiedingen van andere providers
maar goed !?
ik geloof dat we weer bij het begin zijn , niets doen en gewoon iedere maand 85 euro
betalen is geen goede optie , niet in mijn belang , zou ik zelf nooit voor kiezen !?
mijn contract met een jaar verlengen wel als daar net als alle andere jaren een
mooie korting bij zit enzovoorts !?
ik geloof dat het te maken heeft met het aanschaffen van TV + halverwege 2024 !?
ik vertelde tegen een monteur van jullie dat mijn youtube het nooit goed deed , die bleef plakken
al die jaren nooit geen gebruik van kunnen maken !?
hij adviseerde me om TV + te nemen dan is het youtube probleem voor bij !?
zo gezegd , zo gedaan , dat er een twee jarig contract bij zat wist ik niet en is ook niet mijn keuze !?
ik had dus al een 1 jarig contract , daar is een twee jarig contract van gemaakt toen ik halverwege
TV + heb aangevraagd omdat youtube nooit werkte ,
nou vertel me maar wie in gebreke is gebleven of halverwege de spelregels veranderd heeft !?
je hebt gelijk , die twee plaatjes matchen niet en ik zit ermee !?
ik had graag een reactie gehad van vikash ,
die stelde me een vraag en schijnt van kpn te zijn !?
als ik op iedereen moet reageren dan ontstaat er chaos en geraken we verder van de waarheid
wat in niemands belang is willen we dit oplossen , lijkt me !?
uhh , in ieder geval niet in mijn belang !
is vikash op vakantie !?
@frans13666 Als in MijnKPN staat dat de einddatum van jouw contract 22-12-2024 is, ben je op dit moment contractvrij. Ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom mijn collega’s hebben aangegeven dat je nog aan een contract vastzit. Via deze weg kan ik je helaas niet verder helpen. Mijn advies is om opnieuw contact op te nemen met onze klantenservice en samen met mijn collega’s het abonnement door te nemen. Vraag hen daarbij of een verlenging van het abonnement alsnog mogelijk is. Je kunt ook zelf proberen om het abonnement te verlengen via onze Verlengshop.
@frans13666 , wat betreft je einde contractdatum ben ik het eens met de voorgaande reacties zoals bijvoorbeeld die van @Vikash van KPN.
Daarbij nog een vraag. Je zegt het volgende:
“de hoogte wordt bepaald door hoeveel ik bel met mijn vaste telefoon wat ik zelden doe , ik gebruik meestal mijn mobiel !?”.
Waarom zet je dan niet “BelOnbeperkt Nederland” uit? Scheelt 9.99 euro per maand!
Reageer
De Kennisbank
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.