Skip to main content
Beantwoord

Wanneer ontvang ik de voucher om spelcomputer te bestellen?

• May 16, 2025
  • 11 reacties
  • 91 keer bekeken

Hi,

Ik heb al enige tijd overgestapt naar kpn en gebruik gemaakt van de optie voor de game voucher.

Eind vorige maand de 29e heb ik m'n eerste factuur betaald. Toen begreep ik dat de 2 weken bedenktijd in ging en daarna de "3 dagen verwerkingstijd" 

Die verlopen dan vandaag. Mensen in mijn omgeving die het later hebben aangevraagd en het abbonoment is ingegaan hebben de code al eerder gekregen. Vandaar m'n ongerustheid.

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

Hoi  ​@Cynthiatje 

Welkom op de community van KPN.

Ik begrijp dat je uitkijkt naar je welkomstcadeau (Voucher), waarvoor je hebt gekozen tijdens het aanvragen van je bestelling bij KPN.

Als eerst is het volgende van belang, de wettelijke bedenktijd van 14 dagen (herroepingsrecht) gaan pas lopen vanaf de dag dat het KPN Modem aangesloten en geactiveerd is op het glasvezel- of kopernetwerk van KPN.
Dus niet vanaf de bevestiging die je per mail hebt ontvangen na het bestellen.

Zijn deze 14 dagen inmiddels verstreken, dan krijg je binnen een week een e-mail met daarin de voucher toegestuurd.

Als die niet ontvangen hebt, dan kun je zelf contact opnemen met Sidekix, het bedrijf dat namens KPN de welkomstcadeaus verwerkt en opstuurt.

Sidekix is op werkdagen van 9.00 tot 19.00 uur bereikbaar op 088 6237 006 (lokaal tarief).

Dus even bellen met Sidekix, en je weet hoe het staat met je welkomstcadeau.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

11 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi  ​@Cynthiatje 

Welkom op de community van KPN.

Ik begrijp dat je uitkijkt naar je welkomstcadeau (Voucher), waarvoor je hebt gekozen tijdens het aanvragen van je bestelling bij KPN.

Als eerst is het volgende van belang, de wettelijke bedenktijd van 14 dagen (herroepingsrecht) gaan pas lopen vanaf de dag dat het KPN Modem aangesloten en geactiveerd is op het glasvezel- of kopernetwerk van KPN.
Dus niet vanaf de bevestiging die je per mail hebt ontvangen na het bestellen.

Zijn deze 14 dagen inmiddels verstreken, dan krijg je binnen een week een e-mail met daarin de voucher toegestuurd.

Als die niet ontvangen hebt, dan kun je zelf contact opnemen met Sidekix, het bedrijf dat namens KPN de welkomstcadeaus verwerkt en opstuurt.

Sidekix is op werkdagen van 9.00 tot 19.00 uur bereikbaar op 088 6237 006 (lokaal tarief).

Dus even bellen met Sidekix, en je weet hoe het staat met je welkomstcadeau.

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 17, 2025

Hi,

Ik had van de week al contact gehad met een lieve dame van sidekix. We hadden het uitgerekend wanneer ik de uiterlijk zou ontvangen en dat zou inderdaad 14 dagen na de eerste factuur zijn en dan uiterlijk binnen 3 werkdagen. Die zijn vrijdag dus verstreken.

Nu word het verteld dat het een week duurt. Ik vind het allemaal verwarrend. 

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Cynthiatje 

Om de verwarring bij je weg te nemen, gaat het dus om de wettelijke bedenktijd van 14 dagen (herroepingsrecht), die van start gaat op de dag dat het KPN modem geactiveerd en aangesloten wordt op het glasvezelnetwerk.

De factuur doet hierin helemaal niet mee, aangezien je van te voren niet kunt zeggen, binnen welke factuur cyclus je gaat vallen, dat verschilt namelijk van klant tot klant.

De aankomende week zou je dus de voucher via de mail moeten gaan ontvangen, dus hou je mailbox en spambox goed in de gaten.

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 18, 2025

Maar m'n abonnement is geactiveerd aangesloten en ingegaan op de 23 april  dan zijn we dus al weer over die 14 dagen en een week verwerkingstijd.

Snap je dat ik er niks meer van snap 😅

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Cynthiatje 

Dan had je de voucher inderdaad al moeten hebben ontvangen per mail.
Je hebt ook je spambox gecheckt? want daar zou de voucher ook nog per ongeluk in terecht kunnen komen.

Anders maandag overdag weer even bellen met Sidekix, en duidelijk aangegeven dat je de voucher nog steeds niet hebt ontvangen, terwijl je allang over de wettelijke bedenktijd heen bent.

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 20, 2025

Inmiddels gisteren contact gehad met sidekix. Maar nog geen code helaas....

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26

Hi ​@Cynthiatje, dit moet inderdaad via Sidekix gaan. Ik ben echter wel benieuwd wat er is besproken in dat gesprek, een afspraak gemaakt dat de code zou worden verstuurd bijvoorbeeld. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 21, 2025

Hi,

Ik heb zojuist weer met sidekix geprobeerd te bellen die zeggen dat er vanuit hun een "onderzoekje is gestart naar kpn"  dit kan 3 tot 5 werkdagen duren.

De dame die ik sprak kon verder vrij weinig vertellen van hoe en wat verder.  Het lag volgens hun bij kpn zelf.  Ik vind het allemaal best verwarrend en onduidelijk worden 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26

Is het inmiddels gelukt ​@Cynthiatje

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 27, 2025

Hi Alex!

Inmiddels met iets vertraging wel!

Enorm bedankt!

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26

Top, fijn om te lezen. Dankjewel voor de terugkoppeling hier.