Skip to main content
Beantwoord

Wat is het retouradres voor defecte KPN tv ontvanger?

• January 31, 2026
  • 4 reacties
  • 49 keer bekeken

Svp bevestiging KPN retour adres voor defect materiaal in casu de tv ontvanger.

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@MAJD-T ,

Dit is de officiële instructie bij defecte apparatuur: 

Wat moet ik doen als mijn apparatuur kapot is bij ontvangst?

Heel soms komt het voor dat een apparaat kapot is als je het ontvangt. Dat lost KPN natuurlijk zo snel mogelijk op. Bel direct naar de klantenservice via 0800-0402. We leggen je dan uit hoe je defecte apparaat omgeruild kan worden.

Meestal kun je de omruil doen bij een Post-NL-punt.

Als je iets opzegt is de procedure anders, dan wordt de apparatuur inderdaad retour gestuurd via een Post-Nl-punt. De instructie is dan: 

Geen retoursticker? Voeg dan een briefje erbij in een eigen doos met je gegevens en het klantnummer van het abonnement.

Wat als ik geen retourdoos ontvangen heb?

Geen probleem. Je kunt ook een eigen doos gebruiken om de apparatuur in te verpakken. Er zijn geen kosten aan verbonden. Iets versturen naar een antwoordnummer is altijd gratis. Je pakt de apparatuur in een willekeurige, stevige doos in, en verstuurt dit gratis naar het door jou al genoemde retouradres:

KPN
Antwoordnummer 10119
2400VB Alphen aan den Rijn

De doos geef je af bij een PostNL locatie. Daar heb je veertien dagen de tijd voor. Je apparatuur op deze manier retour sturen is gratis.

Welke apparatuur moet ik terugsturen?

Van je tv- en internetabonnement stuur je terug:

• De Experia Box (modem)
  • De tv-ontvanger(s)
  • Stroomadapter(s)

Van je Digitenne-abonnement stuur je terug:

• De tv-ontvanger(s)
  • De antenne(s)
  • De stroomadapter(s)

Meer informatie:

4 reacties

• January 31, 2026

Die moet je bij het PostNL pakketpunt inleveren als je de nieuwe ophaalt. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 1, 2026

Beste,

D.i. Geen antwoord op mijn vraag. Uiteraard bij Post NL inleveren.  Graag de confirmatie van het aktuele retouradres.

Is het nog steeds KPN  NL , Antwoordnummer 10119 2400VB Alphen a\d Rijn ?

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • February 1, 2026

Hallo ​@MAJD-T ,

Dit is de officiële instructie bij defecte apparatuur: 

Wat moet ik doen als mijn apparatuur kapot is bij ontvangst?

Heel soms komt het voor dat een apparaat kapot is als je het ontvangt. Dat lost KPN natuurlijk zo snel mogelijk op. Bel direct naar de klantenservice via 0800-0402. We leggen je dan uit hoe je defecte apparaat omgeruild kan worden.

Meestal kun je de omruil doen bij een Post-NL-punt.

Als je iets opzegt is de procedure anders, dan wordt de apparatuur inderdaad retour gestuurd via een Post-Nl-punt. De instructie is dan: 

Geen retoursticker? Voeg dan een briefje erbij in een eigen doos met je gegevens en het klantnummer van het abonnement.

Wat als ik geen retourdoos ontvangen heb?

Geen probleem. Je kunt ook een eigen doos gebruiken om de apparatuur in te verpakken. Er zijn geen kosten aan verbonden. Iets versturen naar een antwoordnummer is altijd gratis. Je pakt de apparatuur in een willekeurige, stevige doos in, en verstuurt dit gratis naar het door jou al genoemde retouradres:

KPN
Antwoordnummer 10119
2400VB Alphen aan den Rijn

De doos geef je af bij een PostNL locatie. Daar heb je veertien dagen de tijd voor. Je apparatuur op deze manier retour sturen is gratis.

Welke apparatuur moet ik terugsturen?

Van je tv- en internetabonnement stuur je terug:

• De Experia Box (modem)
  • De tv-ontvanger(s)
  • Stroomadapter(s)

Van je Digitenne-abonnement stuur je terug:

• De tv-ontvanger(s)
  • De antenne(s)
  • De stroomadapter(s)

Meer informatie:

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • February 3, 2026

Goedemorgen ​@MAJD-T, bedankt voor jouw bericht en welkom hier op de KPN Community :)

Logisch dat je graag zeker wilt weten of je de defecte apparatuur terugstuurt naar het juiste adres dus goed dat je ons via deze hebt gevonden en hier je vraag stelt!

Eigenlijk kan ik niks meer toevoegen aan het bericht van ​@Noordzee en daarom heb ik zijn reactie ook meteen gemarkeerd als 'best answer'. Ik ga er vanuit dat je met deze informatie weet waar je aan toe bent en wat je te doen staat! Maar mocht je toch nog verdere of aanvullende vragen hebben, laat het dan ook vooral weten!