Skip to main content
Beantwoord

Wat moet ik met mijn modem doen na het opzeggen van het abonnement?

• February 26, 2026
  • 3 reacties
  • 33 keer bekeken

Hoi 

Mijn contract is afgelopen, maar ik heb nog niets ontvangen over wat ik met de modem moet doen. Moet ik de modem terugsturen, of mag ik hem houden?

Alvast bedankt voor uw reactie!

Beste antwoord door JanD

Beste ​@Strela92 na einde contract krijg je binnenkort een brief van KPN met het verzoek de modem inclusief de netvoeding retour te sturen.

De retourinstructies krijg je daar bij.

Daar je het modem in bruikleen hebt, mag je hem dus niet houden, je zou er ook niets meer mee kunnen buiten KPN om.

De wacht de (digitale) post nog even af.

Succes,

3 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • Antwoord
  • February 26, 2026

Beste ​@Strela92 na einde contract krijg je binnenkort een brief van KPN met het verzoek de modem inclusief de netvoeding retour te sturen.

De retourinstructies krijg je daar bij.

Daar je het modem in bruikleen hebt, mag je hem dus niet houden, je zou er ook niets meer mee kunnen buiten KPN om.

De wacht de (digitale) post nog even af.

Succes,

Berrie_Kaas
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • February 26, 2026

@Strela92 Houden zeker niet, het modem en de tv-ontvangers zijn eigendom van KPN. Wacht rustig af tot je een verzoek krijgt deze spullen terug te sturen. Afgeven bij een KPN winkel kan ook. 

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+7

Hoi ​@Strela92, welkom bij de community! Wanneer je abonnement is beëindigd, is het belangrijk om te weten dat het modem in bruikleen is van KPN. Dat betekent dat je deze niet mag houden, maar moet terugsturen.

Je kunt eenvoudig controleren wat je precies moet retourneren en hoe dat werkt via onze pagina over apparatuur terugsturen. Als je daar het stappenplan volgt, zie je precies:

• Welke apparatuur je moet terugsturen
  • Hoe je een retourlabel ontvangt
  • Binnen welke termijn dit moet gebeuren

Zodra je de stappen doorloopt, wijst het zich vanzelf. Kom je er niet uit of heb je geen retourinformatie ontvangen? Laat het dan gerust weten, dan kijken we met je mee. 💚