Skip to main content
Beantwoord

Welkomscadeau voor een Xs4all klant bij een verhuizing?

• October 2, 2025
  • 13 reacties
  • 142 keer bekeken

Hoi, Momenteel heb ik internet van xs4all, dat ik eind oktober ga beƫindigen ivm verhuizing. Op mijn nieuwe adres wil ik vanaf eind november internet van kpn. Kom ik in aanmerking voor het welkomstcadeau?

(In de mijn kpn omgeving zie ik geen actief (kpn) internet abonnement. Maar als ik mijn adres op de homepage van kpn invul zie ik dat daar wel degelijk een kpn abbonement loopt, en daar dus geen welkomstcadeau mogelijk is. Op het nieuwe adres loopt momenteel geen kpn abonnement, en daar staat het cadeau dus wel 'beschikbaar'.)

Beste antwoord door JanD

Beste ​@Bas2025Ā net als bij Telfort toentertijd en later bij xs4all, is de migratie naar KPN gewoon een bestaande klant overhevelen van … naar KPN en worden die klanten dus niet beschouwd als nieuwe klanten.

Ā 

13 reacties

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • October 2, 2025

XS4ALL is gewoon KPN, dus hoe wordt er nu gefactureerd?
Welke B.V. staat er op de factuur? Ik denk dat je gewoon onder de regel valt,Ā een oude klant die minimaal 6 maanden geen klant mag zijn om in aanmerking te komen voor het welkomstcadeau.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 2, 2025

De facturen kan ik niet inzien, maar de mails over de facturen komen van kpn en het rekeningafschrift is ook van kpn. In de mail staat dan wel weer het logo van xs4all. MaarĀ dit zal dan wel helaas ja, ondanks dat op het nieuwe adresĀ geen kpn aansluiting is.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • October 2, 2025

Er wordt vaak een match gemaakt op basis van je naam en rekeningnummer. Als je partner, mocht je die hebben, een andere naam en een ander rekeningnummer heeft, is het alsnog mogelijk. Al is dit niet de bedoeling natuurlijk 🤐

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • October 3, 2025

Hallo ​@Bas2025Ā ,

Realiseer je wel als je bv door jouw mogelijke partner een abonnement laat afsluiten op het nieuwe adres, dat je dan wel jouw KPN-XS4All-e-mailadressen kwijtraakt.Ā 

En dat geeft gedoe. Misschien is het toch handiger om jouw bestaande abonnement te verhuizen naar jouw nieuwe adres

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • October 3, 2025

Ā ondanks dat op het nieuwe adresĀ geen kpn aansluiting is.

Dan kun je ook geen KPN abonnement afsluiten.
Ā 

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@Bas2025Ā en welkom bij de KPN Community! Gefeliciteerd met je nieuwe woning. šŸ˜„

Leuk dat je ook daar een abonnement bij ons wilt, maar wat huistijger aangeeft klopt. Als er geen KPN aansluiting is dan is een abonnement helaas ook niet mogelijk.Ā 
Je kunt wel via deĀ GlasvezelcheckĀ kijken of er glasvezel op de planning staat. Dan kun je in de toekomst eventueel nog overstappen. šŸ™‚Ā 

Als je dan langer dan 6 maanden geen klant bent geweest kom je dan ook weer in aanmerking voor de welkomstkorting. šŸ˜‰

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • October 5, 2025

Hi ​@Bas2025Ā en welkom bij de KPN Community! Gefeliciteerd met je nieuwe woning. šŸ˜„

Leuk dat je ook daar een abonnement bij ons wilt, maar wat huistijger aangeeft klopt. Als er geen KPN aansluiting is dan is een abonnement helaas ook niet mogelijk.Ā 

Ā 

​@Sanne van KPN ​@huistijgerĀ 

Het is een kwestie van heel goed lezen.Ā 

Op het nieuwe adres loopt momenteel geen kpn abonnement, en daar staat het cadeau dus wel 'beschikbaar'.)

Ik ga er vanuit dat op het nieuwe adres wel een KPN-abonnement mogelijk is, maar dat de huidige bewoner daar geen gebruik van maakt.Ā 

Ā 

Ā 

Dus vandaar mijn advies om zijn KPN-abonnement gewoon te verhuizen.Ā 

Hallo ​@Bas2025Ā ,

Realiseer je wel als je bv door jouw mogelijke partner een abonnement laat afsluiten op het nieuwe adres, dat je dan wel jouw KPN-XS4All-e-mailadressen kwijtraakt.Ā 

En dat geeft gedoe. Misschien is het toch handiger om jouw bestaande abonnement te verhuizen naar jouw nieuwe adres

Ā 

Ā 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 5, 2025

Wacht even. Wat is hier scheef?

StartberichtĀ 

Op mijn nieuwe adres wil ik vanaf eind november internet van kpn.

Even later

ondanks dat op het nieuwe adresĀ geen kpn aansluiting is.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 5, 2025

Precies, Noordzee heeft gelijk. Er is wel een abonnement van kpn mogelijk, alleen degene die daar nu woont zit niet bij kpn (dat bedoelde ik met momenteel geen aansluiting, of abonnement dus eigenlijk). Maar alsnog begrijp ik dat ik helaas niet recht heb op het welkomstcadeau, ondanks dat ik zelf nooit een abonnement bij kpn heb afgesloten (maar mee ben gegaan als xs4all klant) en er nu geen kpn abbo oopt op het nieuwe adres...

In ieder geval bedankt voor de reacties en ik zal een oplossing bedenken!Ā šŸ˜šŸ‘

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • October 5, 2025

Wat is hierboven al schreef ​@PeterGĀ is mijn vermoeden:

KPN is ongetwijfeld gewoon mogelijk, maar de huidige bewoner maakt geen gebruik van KPN.Ā 

Ā 

Ā 

Edit : Yeah, het wordt hierboven nu ook bevestigd.Ā šŸ‘šŸ½

Ā 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • Antwoord
  • October 5, 2025

Beste ​@Bas2025Ā net als bij Telfort toentertijd en later bij xs4all, is de migratie naar KPN gewoon een bestaande klant overhevelen van … naar KPN en worden die klanten dus niet beschouwd als nieuwe klanten.

Ā 

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Aaaa kijk, gelukkig. šŸ˜„ Mysterie opgelost. Heel veel succes met het verhuizen alvast en maak gerust weer een topic aan als je in de toekomst nog ergens vragen over hebt! 😁

• October 5, 2025

Je kunt op je oude adres je abonnement opzeggen als je contractvrij bent. En op je nieuwe adres een nieuw abonnement afsluiten. Dan krijg je gewoon welkomskorting.

Ik heb nog nooit een topic gezien waaruit bleek dat da niet zo zou zijn. En zo kan je ook nog wat overlap creĆ«ren voor als je op het nieuwe adres eerst nog een paar weken wilt klussen.Ā