Skip to main content
Vraag

Wijkcentrale KPN gebruikt hetzelfde huisnummer als onze woning, hoe wijzig ik dit?

• April 9, 2026
  • 19 reacties
  • 233 keer bekeken

In onze straat staat een KPN‑wijkcentrale die het huisnummer van onze woning gebruikt.

Dat klinkt onschuldig, maar in de praktijk levert het structurele problemen op:

• Pakketten worden (structureel) verkeerd bezorgd of helemaal niet
• Navigatiesystemen sturen mensen naar de wijkcentrale
• In Google Maps wordt onze woning niet (juist) weergegeven

Ik heb inmiddels het algemene nummer van KPN gebeld, maar daar kom je niet voorbij het keuzemenu en word je weer doorverwezen naar consumenten- of zakelijke support, terwijl dit duidelijk een vastgoed / infra‑issue is.

Mijn vraag aan de community:
👉 Weet iemand hoe je direct contact krijgt met KPN Vastgoed of de juiste afdeling die dit soort adres- en objectregistraties kan corrigeren?

Ervaring, contactgegevens of tips zijn zeer welkom.

Alvast dank!

19 reacties

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 9, 2026

Dit werkt dus niet. Optie 1 (algemene klanten service) en 2 (contact via LinkedIn) van het algemene nummer worden keurig door een bandje beëindigd.
Ik wil iemand van vastgoed spreken vanwege het feit dat de wijkcentrale bij ons in de buurt het huisnummer van onze woning heeft. Ik heb ene Jan *** gemaild, echter ik wil iemand graag spreken.

Admin: bericht en reactie samengevoegd met bestaand topic

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • April 9, 2026

Normaliter vragen we bij problemen aan kasten en hoofdverdelers of je kan delen om welke dit gaat. Maar daarmee vertel je direct waar je woont en dat mag dan weer niet.

Staat er een objectnummer op het gebouw welke je kan delen? Dan kan ik een melding voor je uitzetten om dit te gaan controleren en eventueel aan te passen.

Alternatief als het om een kleine plaats gaat zou je de plaatsnaam kunnen delen, in steden of dorpen met minder dan 50.000 inwoners staan er meestal niet meer dan 1. 

Dicksooo
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • April 9, 2026

Dag ​@nn1985 , heb je al eens gecheckt hoe het geregistreerd staat bij het kadaster?

https://bagviewer.kadaster.nl/?zoomlevel=1

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 9, 2026

Dag ​@Noordzee ​@Ik_Combineer ​

Dag ​@nn1985 , heb je al eens gecheckt hoe het geregistreerd staat bij het kadaster?

Dank voor je reactie. Yes, en dat is niet mijn huisnummer ;-)

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 9, 2026

Normaliter vragen we bij problemen aan kasten en hoofdverdelers of je kan delen om welke dit gaat. Maar daarmee vertel je direct waar je woont en dat mag dan weer niet.

Staat er een objectnummer op het gebouw welke je kan delen? Dan kan ik een melding voor je uitzetten om dit te gaan controleren en eventueel aan te passen.

Alternatief als het om een kleine plaats gaat zou je de plaatsnaam kunnen delen, in steden of dorpen met minder dan 50.000 inwoners staan er meestal niet meer dan 1. 

Dank voor je reactie, klopt geen vermelding inderdaad, object nummer is overigens 07774.

Ik ben benieuwd ;-)

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • April 9, 2026

Als ik google streetview er bij pak zie ik dat op het bord van het gebouw nummer 16 staat. Maar in onze administratie zou het nummer 17 zijn. Dus daar gaat inderdaad iets mis.

Ik heb ook een contactpersoon en een telefoonnummer hier van, kan jij bevestigen dat er op het bord van het gebouw 16 staat maar dit dus niet hoort?

Als dat zo is ga ik er morgen voor je achteraan en laat ik uiteraard hier weten wat de uitkomst daar van is.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • April 9, 2026

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 9, 2026

Dat is correct!

Nummer 16 heb ik hier op onze gevel staan :)

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • April 9, 2026

@nn1985 ik heb een ticket namens jou bij de juiste afdeling neergelegd, doorgaans reageren hun binnen enkele werkdagen. Daarnaast heb ik een mail gestuurd naar onze locatie manager Noord-Oost Nederland om dit probleem aan te kaarten. Ik verwacht voor het weekend er weinig van te horen maar zeker dat ik volgende week even incheck om te laten weten hoe en wat.

Hoewel super vervelend vindt ik het altijd fijn om hierbij een steentje bij te kunnen dragen. 

https://community.kpn.com/internet-9/hinderlijke-geluidsoverlast-afkomstig-van-straatkast-kpn-615556

https://community.kpn.com/internet-9/geluidsoverlast-koel-motoren-op-dak-kpn-pand-630621/index2.html

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 10, 2026

Als ik google streetview er bij pak zie ik dat op het bord van het gebouw nummer 16 staat. Maar in onze administratie zou het nummer 17 zijn.

In de administratie staat het goed. Bord op de gevel zal dus een (kleine) aanpassing moeten hebben. Dat hoeft niet veel te kosten. Nieuw bord of plaknummers bij Primera kopen...

• April 10, 2026

Bij het kadaster, BAG is het nummer van de centrale 20
Ik ben benieuwd hoe dat nou echt zit dan.

Bord op de gevel zal dus een (kleine) aanpassing moeten hebben. Dat hoeft niet veel te kosten. Nieuw bord of plaknummers bij Primera kopen...

En dan wordt dat automatisch overgenomen in de registers ? / !
Zo deed je dat ook met je rapport cijfers  :-)

Maar goed, kan lastig zijn, zo’n soort situatie heb ik ook, mensen komen bij mij aan de deur voor een bedrijf verderop omdat het nu eenmaal zo op g* staat.
En sommigen willen het dan nog niet geloven ook want het staat er toch echt, psja . . . 
Dus heb ik een bordje gemaakt, voor  . . ga naar  . . 

Hier net zoiets : https://k3.nl/
Daar stond ooit een verwijzing op naar . . .
Maar nu niet meer zie ik nu

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • April 10, 2026

@KeesYagi de centrale op nummer 20 welke jij eerder hebt gedeeld is overigens niet de hoofdverdeler waar hier over word gepraat. Dit betreft echt een mix met 16/17 en staat ook in een hele andere plaats.

Volgens het kadaster is de centrale waar topicstarter last van heeft nummer 17. Enkel het bord wat er op staat is nog van vroeger toen het wel nummer 16 was.

• April 10, 2026

O !
Maar waar heb ik dat vandaan dan ?
Dat is verdwenen met het samenvoegen van de 2 onderwerpen ?
Nu ja, sorry, niks gezegd.
Als een moderator dit op kan schonen dan zou dat mooi zijn, bvd.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • April 10, 2026

Kan men niet zelfs via foutenrapport bij kadaster melden? Stel voor, de eigenaar van de pand Nr 17 wil niet doen, staat men als bewoner van Nr 16 machteloos?

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • April 10, 2026

We gaan nu dingen door elkaar halen. De kadastrale gegevens van dit pand zijn correct. Het gaat specifiek om het nummerbord op dit pand wat fout is.

Dicksooo
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • April 10, 2026

In de wet Basisregistratie Adressen en Gebouwen staat dat er verplicht een correct huisnummer aangebracht dient te zijn, feitelijk is de pandeigenaar hier, alhoewel vermoedelijk onbedoeld, in overtreding.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • April 10, 2026

Maar hoe zit het bij wijzigingen ​@Dicksooo ? Want dit pand was voordat de wijk opnieuw werd gebouwd / gerenoveerd wel nummer 16.

Dicksooo
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • April 10, 2026

Vandaar “alhoewel vermoedelijk onbedoeld” in mijn opmerking. Maar als door herindeling een huisnummer wijzigt in de Basisregistratie Adressen en Gebouwen dan zal de pandeigenaar daar uiteraard een officieel bericht over ontvangen en is daarna toch verplicht dat huisnummerbordje aan de gevel aan te passen.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • April 12, 2026

Verwarrende situatie inderdaad! Goed dat je dit hier aangekaart hebt ​@nn1985.

En jij bedankt dat je hier gelijk op ingesprongen bent ​@Ik_Combineer. Mooi staaltje samenwerking zo.