Skip to main content

Op 9 oktober is er door mijn bewind een aanvraag gestuurd voor het eindigen van mijn bewind. Vandaag 26 oktober hoor ik van de klantenservice dat ze niks binnen hebben gehad en dat ik het met mijn bewind moet bespreken. Een probleem. Ik heb geen bewindvoering meer dus zij doen ook niks meer. Ik weet het even niet kpn doet zo ontiegelijk moeilijk dat ik er radeloos van wordt. Iemand tips?

Welkom op het forum van KPN @Dj020 

Ik begrijp uit je woorden, dat jouw ex-bewindvoerder op 9 oktober 2023 een schriftelijke opzegging naar KPN heeft gestuurd, om aan te geven dat de bewindvoering voor jouw stopt.

Heeft jouw ex-bewindvoerder (want daar val je nu niet meer onder) het wel goed gedaan via het (online-) formulier via de volgende speciale pagina: financiële hulpverlening voor o.a. bewindvoerders van KPN?? , via deze speciale pagina kan een bewindvoerder alles aanleveren (zoals ook het afmelden van een bewindvoering), waarna het op de juiste afdeling bij KPN terecht komt.

Dit zou je kunnen navragen bij je ex-bewindvoerder, door daar even naar toe te bellen.
Ook omdat jouw ex-bewindvoerder verantwoordelijk is voor een correcte en goede afmelding van jouw onder bewindstelling bij KPN.
Dus dat jouw ex-bewindvoerder hierbij even niet zou willen helpen, is dus niet de juiste weg.

Want een afmelding van een onder bewindvoering dient schriftelijk en alleen afgegeven te worden door de bewindvoerder zelf, via de het speciale pagina die ik als link heb bijgevoegd.

Dus mijn tip:

Bel zo snel mogelijk je ex-bewindvoerder even op, en zegt dat de afmelding niet goed is binnengekomen bij KPN, en je nog steeds bekend staat als persoon die onder bewind staat.
Hij of zij zou het dan alsnog een keer moeten doen, via de speciale pagina voor o.a. bewindvoerders.

Ik snap dat jij daar helemaal radeloos van wordt, maar ook KPN moet zich houden aan de regels die gesteld zijn voor personen die onder bewindvoering staan, want een onder bewindstelling gaat altijd via de kantonrechter die daar dan een uitspraak over doet.
Dus KPN dient echt een schriftelijke afmelding te ontvangen, waarin staat vermeld dat je niet langer meer onder bewind staat, en dus alles weer zelfstandig mag regelen.


Mijn bewind kan ik NIET meer bereiken. Ze doen niks voor me. KPN maakt het me gewoon moeilijk. Ze (bewind) hebben het gedaan zoals altijd. Er is een bevestiging ontvangen op 9 oktober dat de aanvraag is gedaan. 

Dus als ik het snap, als het mis is gegaan heb ik dus pech en denkt KPN dat ik nogsteeds onder bewind sta? 

 


Ik heb zelf de brief van de rechtbank dat ik vanaf 16 oktober niet meer onder bewind sta. Kan ik daar mee anders niet naar de winkel?


Hoi @Dj020 

Hartelijk voor je berichten terug, met wat meer informatie.

Het eerste wat in mij opkomt is, waarom kun je jouw ex-bewindvoerder niet meer bereiken?
Heb je het telefoonnummer of e-mailadres niet meer?

Ik heb genoeg mensen gekend die onder bewind hebben gestaan, maar nadat het traject was afgerond (beëindigd) nog gewoon contact konden opnemen met hun ex-bewindvoerder als ze nog vragen hadden, want een goede afronding doe je tenslotte samen en in overleg.
Een goede bewindvoerder heeft daar ook gewoon oor naar, en weet ook dat het traject voor bewindvoering op de correcte wijze dient te worden afgerond/afgesloten.
Want ook een bewindvoerder staat onder toezicht van de kantonrechter, en moet 1 a 2 keer per jaar ook verantwoording overleggen om te laten zien of hij of zij haar werkzaamheden goed verricht zijn.

“Zij doet niets voor mij”, is heel gemakkelijk gezegd tegenover jouw, maar ook de afronding en het afmelden bij KPN van je onder bewindstelling ligt echt in handen van je ex-bewindvoerder, en dus niet bij jouw.

KPN maakt het je echt niet moeilijk, ook al lijkt dat nu wel zo in jouw beleving, maar moet zich als bedrijf wel houden aan de regelgeving rondom een bewindvoering, en dat kan soms lastig zijn.

Via de KPN winkel kun je dat niet regelen, aangezien dit soort zaken via een aparte afdeling gaat op het hoofdkantoor van KPN, die zich dagelijks hiermee bezig houden.
Dus bespaar je de moeite, om langs een KPN winkel te gaan.

Het afmelden van bewindvoering kan via deze pagina: Financiële hulpverlening afmelden
En dient dus door jouw ex-bewindvoerder te gebeuren.

Maar als je jouw forum profiel alvast volledig invult, met je klantnummer, 06-nummer, postcode & huisnummer, je geboortedatum en in het veld “Persoonlijke opmerkingen” de laatste 4 cijfers van je IBAN rekeningnummer, dan zou een moderator nog even verder voor je kunnen kijken, en heeft misschien nog een oplossing voor je.
Houdt er wel rekening mee, dat er een wachttijd is van enkele dagen, voordat een moderator je vraag zal behandelen.

Maar nogmaals de verantwoordelijkheid van een goede en correcte afronding, ligt echt bij jouw ex-bewindvoerder, en dus niet bij jouw.

Weet zeker, dat alles uiteindelijk goed komt!