Skip to main content
Beantwoord

Abonnement verlengd door misleidende mail van KPN

  • 12 September 2024
  • 9 reacties
  • 95 keer bekeken

Ik kom er net achter dat ik mijn kpn (tv en internet) in april 2024 heb verlengd voor 2 jaar. Ik zit nu 2 jaar vast voor €105 en ik heb ook nog eens traag internet. Geen idee wanneer ik in mijn woonplaats glasvezel krijg. Dat konden ze me niet vertellen. 

Maar goed, in de mail die ik kreeg in april stond ‘extra korting’, maar nu krijg ik geen extra korting, maar betaal ik zelfs meer. Ik betaalde €82 en nu dus €105. Het was dus een misleidende mail. 
Kan ik nog van dit contract af? 

Wat heb je dan in hemelsnaam allemaal in het abonnement zitten??? En je hebt toch een orderbevestiging gehad neem ik aan? En hoe traag is traag?


Alleen internet en tv

ik moet op de 1e verdieping over op 5G


Kan je een screenshot plaatsen van de laatste faktuur? Van pagina 2! Wel even je persoonlijke gegevens wegpoetsen. De prijs die je noemt heb ik namelijk nooit gezien. 


Ik had blijkbaar extra abonnementen afgesloten, maar die heb ik nu geannuleerd.

maar ik betaal eigenlijk nog steeds hetzelfde als ik deed voor de contractverlenging. Of zelfs meer (inflatie), maar hoe raar is dat…. Nu zit ik weer 2 jaar vast voor €76 en nieuwe klanten krijgen  het aanbod tv en internet voor €35 per maand!


ik moet op de 1e verdieping over op 5G

Dat zegt helemaal niks. Als u 1000 mbit glasvezel zou hebben, dan zou dat ook zo kunnen zijn.


Aan uw factuur valt niets op aan te merken. Die is gewoon goed.

U had beter het abonnement om kunnen zetten naar de nieuwste abonnementsvorm. Dan had u goedkoper uit geweest. Gebruikt u Spotify? Zo nee, dan had het al helemaal veel goedkoper geweest.


Welke ‘nieuwste abonnementsvorm’?

En ik heb wel spotify, maar daar betaal ik niks voor.


Welke ‘nieuwste abonnementsvorm’?

Dezelfde abonnementsvorm als wat nieuwe klanten krijgen:

  • € 42,50 voor 100 mbit internet
  • € 12,50 voor tv
  • € 5,00 voor 2de tv ontvanger 
  • € 2,00 voor telefonie 
  • € 10,99 voor Spotify 

Maakt € 72,99 totaal. Dat is minder als wat u nu met korting betaald. Kleine voetnoot: er zit geen F-secure bij. U krijgt uiteraard uiteraard geen welkomskorting. 

En ik heb wel spotify, maar daar betaal ik niks voor.

Daar betaald u wel voor. Waar denkt anders dat die € 84,10 vandaan komt? Daar zit gewoon 10,99 euro voor Spotify bij.


Hallo @Ajb1973 ,

Ik kom er net achter dat ik mijn kpn (tv en internet) in april 2024 heb verlengd voor 2 jaar.  

Kan ik nog van dit contract af? 

Nee, pas in april 2026 kun je van dit contract af. Het was slimmer geweest om over te stappen op de huidige abonnementsvorm. Dan had je ook niet meegedaan met de prijsverhoging in juli 2024. 
 

Advies: Ga in april 2026 alsnog over naar de meest recente abonnementsvorm op dat moment. Want de oude abonnementsvormen worden steeds duurder door de jaarlijkse prijsindexatie. En verleng nooit meer met twee jaar. Het is beter om jaarlijks met één jaar te verlengen omdat je dan sneller kunt switchen naar goedkopere varianten binnen KPN. 


Reageer