Skip to main content

Hallo,

Ik heb in de afgelopen jaren al meerdere keren via jullie telefonische klantenservice geprobeerd om btw-specificatie aan mijn mobiele facturen te laten toevoegen, helaas tevergeefs. De medewerkers die ik sprak konden het zelf niet doen en maakten steeds een ticket hiervoor aan zodat de technische afdeling het kon afhandelen. Helaas ontvang ik nog steeds facturen zonder het btw-bedrag vermeld.

Kan dat nu wel effectief worden geregeld?

Mijn klant- en telefoonnummer heb ik in mijn profiel vermeld. Het gaat om het mobiele abonnement.

Groet,

Tom

Zo te lezen ben je een zakelijke klant en kun je beter even de zakelijke helpdesk bellen via 0800 0403 @TomBer 


Zo te lezen ben je een zakelijke klant en kun je beter even de zakelijke helpdesk bellen via 0800 0403 @TomBer 

Bij een zakelijk abonnement krijg je automatisch een btw factuur. Bij een particulier abonnement niet. Alleen bij het totaal bedrag staat vermeld hoeveel btw er in zit.

Sommige mensen willen dat de factuurregels ex btw opgemaakt zijn, deze bedragen bij elkaar opgesteld worden tot een totaal ex btw en dat daarna pas de btw berekend word.

Zo'n factuur krijg je alleen bij een zakelijk abonnement. Bij particulier niet volgens mij.


@N.N. Nee, ik ben geen zakelijke klant, het gaat om een particulier abonnement. Het is wel mogelijk om btw-specificatie op facturen voor particuliere klanten aan te zetten (N.B. bij KPN Thuis-abonnementen staat er altijd btw op de factuur, gek genoeg niet bij mobiele KPN-abonnementen).

KPN heeft deze zaak gewoon slecht onder controle en kan het na meerdere verzoeken niet aanzetten. Ik ga ook niet meer bellen omdat ik dat al minstens 3 keer heb gedaan (zonder oplossing). En van een telefoongesprek krijg je geen schriftelijke bevestiging dus daar heb je ook niets aan als je later wilt zeggen dat je dat al hebt gemeld.


Ik zie het nu. Inderdaad helemaal geen btw berekening, ook niet over het totaal. Helemaal niks.


Hallo @TomBer, voortaan ontvang je de factuur inclusief btw specificatie. Het verbaast mij wel dat dit zoveel moeite heeft moeten kosten. Dit is juist iets dat bij de klantenservice eenvoudig te regelen is. Intern zal ik jouw "worsteling" zeker doorgeven.Â