Skip to main content

ik zie op het Forum een aantal meldingen staan van mensen die een online aankoop van Spotify aantroffen op hun factuur terwijl ze geen abonnement hebben afgesloten. Voor mijn ouders geldt hetzelfde. In januari t/m maart drie maal een maandabonnement in rekening gebracht terwijl de beste mensen geen idee idee hebben wat spotify is, laat staan dat ze een abonnement hebben afgesloten. Ik heb twee maal uitvoerig met de klantenservice gebeld hierover en uiteindelijk kreeg ik het advies een mail te sturen aan: ****

Ik heb nog geen bevestiging ontvangen dat de mail is ontvangen en ook nog geen bevestiging dat deze fout wordt gecorrigeerd en dat mijn ouders worden gecompenseerd. Klopt het mailadres dat ik heb gebruikt en krijgen mijn ouders het ten onrechte in rekening gebrachte abonnementsgeld voor Spotify terug?

Hoe is dat met de overige gedupeerden op dit forum afgelopen?

 

Admin: Privégegevens verwijderd

 

Hi @H N! Goed dat je hierover aan de bel trekt. 

De reden waarom je geen reactie hebt gekregen is omdat dat e-mail adres alleen voor interne communicatie is. Mijn collega had dit dus voor je ouders door moeten zetten, dit is niet iets wat je zelf kunt doen. 😅

Niet handig, dus ik pak dit met je op. Je ouders maken dus ook geen gebruik van de Google Play store of de App store als ze een iPhone/iPad hebben? Mochten ze dat wel doen, wil je dan met hen controleren of de KPN factuur daarin niet als betaalmethode staat? Even om uit te sluiten dat dit het sowieso niet is. 

Mocht dat op hen niet van toepassing zijn, wil je dan je forumprofiel aanvullen met de abonnementsgegevens van je ouders? Die kun je onder persoonlijke opmerkingen zetten. Ik heb de naam, het adres en huisnummer, postcode en woonplaats en het telefoonnummer waarop ze te bereiken zijn nodig. Als je hier een seintje geeft wanneer je dit gedaan hebt dan zet ik het door!


Hallo, de gegevens zijn ingevuld. Play Store of App store gebruiken ze niet inderdaad (ze hebben geen idee hoe het werkt). Maar blijkbaar gebeurt dit ook bij andere kla ten van KPN; vraag: hoe kan dit? Hans

 


Dankjewel @H N! Ik heb snel even in hun abonnement gekeken en ik zie dat er op 27 maart een klacht hierover aan is gemaakt door jou. Op 29 maart is dit opgepakt door mijn collega en afgehandeld. In de notitie staat dat Spotify is stopgezet en er komt een creditering van onterecht in rekening gebrachte kosten, dus dat is afgehandeld. 🙂

Als laatste nog wel het advies voor je ouders om het MijnKPN wachtwoord te wijzigen. Vermoedelijk heeft iemand toegang gekregen tot hun MijnKPN account en is het op die manier aangevraagd. Als ze het wachtwoord veranderen is dit weer veilig en gebeurt het hopelijk niet nogmaals. 


Prima. Goed opgelost. Dank voor je reactie.


Graag gedaan! 


Dag Sanne (of collega), ondanks de berichten hierboven staat er nu toch weer een bedrag van € 9,99 op de factuur. Hoe kan dit als abonnement een paar weken geleden is stopgezet? Hans 


Goed dat je aan de bel trekt @H N. Ik heb het even nagevraagd, en het kan een maand tot zes weken duren, omdat de facturatie pas stopt per volgend facturatiemoment. Ik zie dat Spotify wel is stopgezet, daar is ook een bevestiging van verstuurd per mail en het staat nog steeds uit. Dat zit gelukkig goed dus.

Op de volgende factuur zou je alles terug moeten zien, dan zijn de maand tot zes weken ook voorbij. Mocht het dan nog niet kloppen, laat je me het dan weten? Dan pak ik het verder met je op! 

Â