Skip to main content

Elk jaar stijgen de prijzen in Nederland door inflatie. Dat heeft ook invloed op onze kosten. We passen onze prijzen in juli 2023 aan deze inflatie. We gebruiken daarvoor het inflatiepercentage van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). Dat noemen we inflatiecorrectie. Over 2022 is het inflatiepercentage 10.0%. 

 

Wijzigingen voor Internet, TV en Vast Bellen

We doen er alles aan om de prijsstijging zo laag mogelijk te houden voor jou. Daarom veranderen we de prijzen met een lagere inflatiecorrectie van 6.4%. Ook zorgen we ervoor dat de verhoging nooit meer is dan € 4,- per maand per abonnement. 

Als je abonnement vóór 1 april 2023 is ingegaan, dan geldt deze wijziging in 2023 ook voor jou. Als er veranderingen zijn in je abonnement, dan ontvang je hierover in juni informatie in een e-mail, brief of melding op je factuur. 

 

Wil je meer weten over alle wijzigingen per abonnement?

Bekijk dan onderstaande pagina's. Hier vind je alle informatie op veelgestelde vragen.  

 

Serieus? Kan dit nergens terugvinden. Als jouw informatie klopt dan heeft Budget Thuis geen enkel bestaansrecht meer. Dan kan men beter naar kpn gaan en dan ook nog is de nieuwste apparatuur krijgen. 

Bron: Budgetthuis

Ik ben duurder uit bij Budget thuis. En nee, ik wens daar geen energie af te nemen. Om het on-topic te houden is mijn boodschap om goed te vergelijken en niet alleen te focussen op de inflatiecorrectie die echt overal is toegepast.


Marketing. Zet budget in de naam en het lijkt goedkoop. Kruitvat heeft ook de naam goedkoop te zijn. Ik kom er zelden. Gerrit rekende voor dat basis internet en tv bij KPN 65 euro kost. Veel geld voor de minima inderdaad maar doet Ziggo en T-Mobile dat beter? Budgetproviders? Als kwaliteit ook telt dan is mijn keus duidelijk.

Ja maar ik ben benieuwd als je neerzet dat de inflatieverhoging bij budget 10% is dit jaar, waar de bron hiervoor is. Want die kan ik nergens terugvinden. 

Tuurlijk is kpn in alles beter, als ik ook kijk naar de onbeperkte data van budget dan gaat dit met snelheid als dikke stront door een trechter, dus goude bergen beloven maar eigenlijk overal kleine lettertjes. Ook T-Mobile heeft een forse verhoging, maar ook hun hebben anno 2023 nog steeds geen 4K ontvanger in het aanbod en laten zelfs de mensen hun eigen apparatuur inzetten (BYOD), wel op eigen initiatief. 

Edit : Bron inmiddels gedeeld. 

Juist. Vooral die kleine lettertjes. Budget mobiel? Buiten de bundel de hoofdprijs betalen en natuurlijk zijn die budgetbundels al erg karig. Eindresultaat is een hogere rekening. Wie laat zich dan be******? 


Super, dankjewel. Dan heb ik niks gezegd @GerritS76.

Edit :

Ik zie dat budget de prijzen maximaal 10% verhoogd, dus geen 10%. De prijzen stijgen ook niet meer dat de prijzen per pakket op de website van hen. 

My mistake, € 3,50 per maand verhoging bij Budget.

 

En, ene jaar is de prijsverhoging op basis van kosten of andere redenen. Nu is de inflatie hoog dus pakken we dat inflatie getal maar. Al die providers willen de winst maximaliseren, so be it.

Ja en nee, KPN lijkt afgestapt te zijn van prijsverhogingen. Tot en met 2022 voerde KPN een prijsverhoging door per 1 Juli wat klanten de mogelijkheid gaf om op te zeggen. Om opzeggingen te voorkomen lijkt het erop dat ze nu alleen nog inflatiecorrectie toepassen.

Dat het winstmaximalisatie is, sja… het is natuurlijk geen non-profit organisatie.


Serieus? Kan dit nergens terugvinden. Als jouw informatie klopt dan heeft Budget Thuis geen enkel bestaansrecht meer. Dan kan men beter naar kpn gaan en dan ook nog is de nieuwste apparatuur krijgen. 

Bron: Budgetthuis

Super, dankjewel. Dan heb ik niks gezegd @GerritS76.

En, ene jaar is de prijsverhoging op basis van kosten of andere redenen. Nu is de inflatie hoog dus pakken we dat inflatie getal maar. Al die providers willen de winst maximaliseren, so be it.

Dat is het systeem. Het geld stroomt de richting op waar rendement te maken is. Voor dat glas de grond in te duwen is geld nodig. Veel geld. Daarvoor moet je kapitaal aantrekken. Dat krijg je niet voor een flesje cola en een aai over de bol. Pervers? Ik heb er ook wel eens moeite mee. De onderkant is altijd de verliezer. Van de andere kant brengt investeringen ook welvaart (is wat anders dan welzijn) want we rijden niet meer op houten wielen.

Van de andere kant stal ik mijn spaargeld ook niet bij de grootbanken in Nederland. Iets met rendement en inflatie. We doen er allemaal aan mee omdat we in een systeem zitten.

Ik begrijp daarom je post zeker.


De mail klopt niet. Er staat 6,5 % verhoging 

6,5 % van 35 euro is geen 3,36 eur
 


Admin: klantnummer verwijdert uit openbaar bericht


De mail klopt niet. Er staat 6,5 % verhoging 

6,5 % van 35 euro is geen 3,36 eur

De inflatiecorrectie wordt - zoals enkele malen al aangegeven - berekend over de totaalprijs dus niet over de prijs die je met korting betaalt.

Als de normale abonnementsprijs € 52,50 is (ondanks dat u € 35,00 betaalt) dan is de inflatiecorrectie € 3,36. Deze correctie wordt dan boven op de € 35,00 gedaan wat de totaalprijs inclusief kortingen € 38,36 maakt.


De mail klopt niet. Er staat 6,5 % verhoging 

6,5 % van 35 euro is geen 3,36 eur

De inflatiecorrectie wordt - zoals enkele malen al aangegeven - berekend over de totaalprijs dus niet over de prijs die je met korting betaalt.

---

Dit is idd aangegeven. Maar het was voor klanten wel meteen duidelijk geweest als kpn dit meteen in de bewuste mail had aangegeven. 

Misschien iets voor jou @Jeroen_dB, om dit door te geven aan de afdeling die verantwoordelijk is voor deze mail? 


De mail klopt niet. Er staat 6,5 % verhoging 

6,5 % van 35 euro is geen 3,36 eur
 

 

Het is niet verstandig om uw klantnummer te vermelden, ik heb nu uw naam en uw klantnummer en kwaadwillenden kunnen hier misbruik van maken.


Het is niet verstandig om uw klantnummer te vermelden, ik heb nu uw naam en uw klantnummer en kwaadwillenden kunnen hier misbruik van maken.

Misschien eventjes de quote met afbeelding uit je bericht verwijderen, daar staat het klantnummer tenslotte ook in 🤣

@RBxx had al ff een report gedaan betr. het oorspronkelijke bericht 😉


Poets het dan ook weg in jouw quote @G.Bruiker .  Niet handig….😉

Ik zal de moderators vragen om het origineel weg te halen.


Poets het dan ook weg in jouw quote @G.Bruiker .  Niet handig….😉

Ik zal de moderators vragen om het origineel weg te halen.

Ik kon het tijdens het quoten ook niet weg halen omdat het een plaatje is, maar dat is inmiddels gedaan. Het voldeed ook niet aan de kriteria voor het rapporteren ( kwetsend etc...) Editen van plaatjes op een mobiel tijdens werk gaat ook niet makkelijk 😂


TLDR versie: 

Sorry en thx! 💪🏼 keep up the good work! Klagen mag maar zeiken doen we op de wc. —> VOTE + 6% inflatiecorrectie voor kpn medewerkers! 
 

 

 

originele post: 😉

 Dank voor de reacties en excuus voor de slordige post. 
Ik heb een jaar contract met t hele jaar een vaste korting. In feite is dat juridisch niet hard te maken dat ik eigenlijk een 52 euro abbo heb. Maar goed dat terzijde 😂

hopelijk krijgt t personeel van kpn dan ook 6% inflatiecorrectie op t salaris. Gelijke monniken… 

meeste mensen lezen dergelijke mails met 1 oog (tldr ook ik) vast iets in de vorm aan te verbeteren voor meer begrip bij de klant. 
1GB glasvezel voor 35 euro is natuurlijk prima prijs maar in meeste commodity zaken zal een klant eerder trouw zijn door te investeren in begrip en menselijkheid dan cijfertjes en veel te veel gedoe met aanbiedingen … “koop je je eigen verhaal nog?” 
 

in ieder geval positief verrast over de snelheid van reactie op dit forum 👍🏼💪🏼

keep up the good work


—> VOTE + 6% inflatiecorrectie voor kpn medewerkers! 

 

Dat geldt natuurlijk gewoon voor iedere medewerker ongeacht waar ze werken.

 

Ik heb een jaar contract met t hele jaar een vaste korting. In feite is dat juridisch niet hard te maken dat ik eigenlijk een 52 euro abbo heb. Maar goed dat terzijde 😂

 

Ja hoor, daarom staat het ook duidelijk in je contract/prijsoverzicht als zodanig vermeld. Je contract bevat namelijk oorspronkelijke prijs minus korting is je abonnementsprijs. Had er niet de oorspronkelijke prijs gestaan maar alleen het kortingsbedrag, dan was het inderdaad een ander verhaal.

 

Sowieso is het te hopen dat bedrijven het advies van de DNB opvolgen, een salarisverhoging is niet verkeerd maar een salarisverhoging voor je personeel doorvoeren en dan vervolgens prijzen verhogen zorgt er gewoon voor dat de inflatie nog verder zal oplopen. Of te wel, tijd om die vicieuze cirkel te doorbreken.


Over "inflatiecorrectie".

Vandaag 20 juni 2023 het bericht ontvangen over een verhoging van €4 over ons abonnement. 

Het is genant om te zien hoe we als consument een verhoging door de strot geduwd krijgen.

Waarom?

De koersen van KPN zijn stabiel.

Citaat:

"KPN behaalde afgelopen (tweede) kwartaal een omzet van 1.296 miljoen euro, goed voor een aangepaste EBITDA van 589 miljoen euro bij een nettowinst van 800 miljoen euro. Van deze winst was 649 miljoen euro afkomstig uit de 50/50 Glaspoort joint venture met APG. Exclusief alle eenmalige posten zou de winst met 24 miljoen euro zijn gestegen jaar-op-jaar tot 159 miljoen euro."

Citaat 2:

"KPN heeft de resultaten bekend gemaakt van het eerste kwartaal 2023.  De omzet steeg met 1,9 procent tot 1,33 miljard euro. Dat is beter dan verwacht. De winst kwam uit op 196 miljoen euro."

Betekent dat we over de eerste kwartalen geld terug hadden mogen ontvangen?

Nee toch?

Waarom word er met de "reden" inflatiecorrectie een verhoging van €4  per en op de klant verhaald word?

Ik ben het hiermee niet eens en hoop dat meerdere klanten hierop u aanspreekt.

 

Met vriendelijke groeten

een klant

 

Admin: bericht naar verzameltopic verplaatst  origineel topic]


Och... andere providers voeren ook allemaal een inflatiecorrectie door. En allemaal nog een hoger percentage ook. KPN is de provider met de laagste inflatiecorrectie @Ro21 .


Ach…

Dus.

Dan neem je er genoegen mee dat al deze providers dit onder de drogreden  "inflatiecorrectie" die zo ingeburgerd is zetten om hun winst nog meer te verhogen.

Letterlijk alles klakkeloos accepteren.…?

Werk je bij KPN?


I noticed the discussion has already being going on for 20 days or so. But I was already wondering since end of May when we will receive the email with the information of the inflation correction.  It was just today 22 june 2023 that i receive the notification of the correction together with my invoice. Why is that coming so late if this has to be informed at least 1 month on advance? (Which used to happen in the last years I've been with KPN).

Will this become the new practice of KPN?


Hi @Dmeca, we notify you a month before the change takes place, in your case this will be july 22nd


De ophef over die termijn van 1 maand snap ik overigens niet helemaal omdat in de FAQ van KPN site staat dat je niet mag opzeggen n.a.v. deze inflatiecorrectie. Ik heb overigens in de factuur van 19 mei de mededeling van de inflatiecorrectie op de factuur zelf gehad en een losse email over de inflatiecorrectie op 20 juni. Dus dat is nogal verwarrend als je WEL een 1-maand opzeg recht zou hebben.


De ophef over die termijn van 1 maand snap ik overigens niet helemaal omdat in de FAQ van KPN site staat dat je niet mag opzeggen n.a.v. deze inflatiecorrectie. Ik heb overigens in de factuur van 19 mei de mededeling van de inflatiecorrectie op de factuur zelf gehad en een losse email over de inflatiecorrectie op 20 juni. Dus dat is nogal verwarrend als je WEL een 1-maand opzeg recht zou hebben.

Als je een contract hebt voor een bepaalde tijd dan is een inflatiecorrectie geen reden om het te ontbinden,ben je over die periode heen dan mag je elke dag opzeggen met een opzegtermijn van een maand.


Beste @Ro21, ik heb jouw topic naar het al lopende topic over inflatiecorrectie verplaatst. Hier vind je alle informatie omtrent de inflatiecorrectie. Hopelijk ben je zo voldoende geholpen, laat het vooral weten als dat niet zo is. 


De ophef over die termijn van 1 maand snap ik overigens niet helemaal omdat in de FAQ van KPN site staat dat je niet mag opzeggen n.a.v. deze inflatiecorrectie. Ik heb overigens in de factuur van 19 mei de mededeling van de inflatiecorrectie op de factuur zelf gehad en een losse email over de inflatiecorrectie op 20 juni. Dus dat is nogal verwarrend als je WEL een 1-maand opzeg recht zou hebben.

Als je een contract hebt voor een bepaalde tijd dan is een inflatiecorrectie geen reden om het te ontbinden,ben je over die periode heen dan mag je elke dag opzeggen met een opzegtermijn van een maand.

Dat is altijd zo en staat compleet los van de inflatiecorrectie. Waar het om gaat is dat iedere aanbieder (en dus ook KPN) zich beroept op de Algemene Voorwaarden. Daarin staat dat de aanbieder ten allen tijden gerechtigd is om de abonnementsprijs aan te passen en je om deze reden je abonnement niet mag stopzetten.


Nee @soundwork . De inflatiecorrectie wordt expliciet genoemd in de Algemene Voorwaarden (artikel 9.1). Maar prijswijzigingen (zoals vorig jaar), wijzigingen in het zenderpakket of wijzigingen in de Algemene Voorwaarden (begin dit jaar) vallen daarbuiten. Daarom was iedereen toen wel contractvrij.


Ach…

Dus.

Dan neem je er genoegen mee dat al deze providers dit onder de drogreden  "inflatiecorrectie" die zo ingeburgerd is zetten om hun winst nog meer te verhogen.

Letterlijk alles klakkeloos accepteren.…?

Werk je bij KPN?

Wat wil je nu zeggen eigenlijk? Zo werkt het toch bij ALLE aanbieders van internet, mobiel en TV?

Heb jij een voorbeeld van een aanbieder die geld heeft teruggegeven aan klanten omdat ze teveel winst hadden gemaakt? Ik kan er geen noemen. Ze verhogen allemaal periodiek, de 1 meer dan de ander.

Je kan als klant hier niet mee akkoord gaan, dan kan je dus geen abonnement afsluiten.

Ga je ook in de supermarkt zitten schreeuwen omdat de producten daar duurder zijn geworden? En dat ze je geld terug moeten geven? We leven al jaren zo in deze maatschappij en zo werkt het nu eenmaal.


Je kunt ook in Noord-Korea of Cuba gaan wonen @Ro21 dan heb je van dat soort ‘kapitalistische fratsen’ geen last.😎