Skip to main content

Een flinke periode heb ik met veel plezier gebruikgemaakt van KPN Hussel. Geen problemen en altijd goed internet. So far, so good.

Echter, bij mijn recente verhuizing zijn er flink wat steken laten vallen. Begin november heb ik aangegeven dat ik zou gaan verhuizen en dat mijn abonnement mee mocht. Vanuit KPN kreeg ik heel netjes bericht dat dit geregeld was. Per 24 december zou dit omgezet worden, omdat ik die dag ook echt zou verhuizen. Op dit nieuwe adres gebeurde er echter helemaal niets, er kwam geen internet binnen.

Uit een eerste telefoontje bleek dat er überhaupt geen abonnement mogelijk was, omdat er nog geen glasvezel binnen lag (slechts tot de voordeur). Dat kreeg ik dus pas te horen nadat ik zelf belde. Je kan je voorstellen dat er tussen kerst en oud en nieuw geen enkele aannemer bereikbaar is om nog even glasvezel je huis binnen te trekken. Ik kreeg daarom een noodpakket toegestuurd, maar deze is nooit aangekomen bij het PostNL punt. Ondanks een ontvangstbevestiging was de barcode onscanbaar, het pakketje onvindbaar en heb ik niets gehad aan dit noodpakket.

Op 30 december toch maar besloten om over te stappen, omdat ik hier echt helemaal niets mee kon. Ik had bij de concurrent binnen een paar dagen internet en werkte alles naar behoren. Ik heb toen de bevestiging ingestuurd om mijn contract op te zeggen en ik kreeg het bericht dat ik hierover gebeld zou worden.

Uiteindelijk kreeg ik vrijdag jl. 6 januari een medewerker te pakken en zij vertelde me dat ze vanaf dat moment het contract kon opzeggen. Ik was het daar niet mee eens, aangezien KPN de partij was die de dienst niet levert en ik ruim op tijd mijn verhuizing had doorgegeven. De medewerker gaf aan de verhuizing te cancellen en het contract op te zeggen. Daarbij vroeg ik of ze dat laatste specifiek kon noteren, want dit soort afspraken wil je zwart-op-wit. Uiteindelijk kreeg ik inderdaad door dat de verhuizing was afgebroken, maar een opzegging van het contract kreeg ik niet.

Dus ik bel gisteren (9 januari) opnieuw en daar wordt mij doodleuk verteld dat de opzegging nog steeds niet heeft plaatsgevonden! De notitie - waar ik expliciet om vroeg - was ook nergens terug te vinden. Wat de medewerker kon doen is het alsnog per direct opzeggen (op 9 i.p.v. 6 januari), wat vrij belachelijk is aangezien KPN al sinds 24 december geen diensten levert. Volgens de medewerker mocht ik blij zijn dat ik niet nog een maand opzegtermijn had, maar dat is complete onzin. Ik betaal geld en in ruil daarvoor moet KPN leveren. Dat laatste wordt al ruim twee weken niet gedaan en die tekortkoming hoeft niet voor rekening van de klant te komen.

Op dit moment heb ik de opzegging per 9 januari via e-mail ontvangen, maar ik ben het hier niet mee eens. Ik zou graag zwart op wit willen dat ik niet hoef te betalen voor de periode na de verhuizing. KPN is daarin in gebreke en dat vind ik na een succesvolle klantperiode echt heel jammer. Ik ben lang klant geweest bij KPN, maar aan deze situatie houd ik echt een hele nare bijsmaak aan over.

@CommissarisGeneraal Welkom op het forum. 

Wat jammer om te lezen dat KPN op het nieuwe adres nog niet kan leveren. En dat dit deze gevolgen heeft gehad. 

Als er dan ook nog dingen belooft worden. En dit gaat dan ook nog mis kan ik mij voorstellen dat je hier een vervelende bijsmaak aan overhoudt. 

Ik controleer graag of er iets is dat ik voor je kan betekenen. 

Zou je daarom voor mij je forumprofiel willen invullen. En hier een seintje willen geven als dit is gelukt? 


@CommissarisGeneraal Welkom op het forum. 

Wat jammer om te lezen dat KPN op het nieuwe adres nog niet kan leveren. En dat dit deze gevolgen heeft gehad. 

Als er dan ook nog dingen belooft worden. En dit gaat dan ook nog mis kan ik mij voorstellen dat je hier een vervelende bijsmaak aan overhoudt. 

Ik controleer graag of er iets is dat ik voor je kan betekenen. 

Zou je daarom voor mij je forumprofiel willen invullen. En hier een seintje willen geven als dit is gelukt? 

Hoi Rutger,

Als het goed is, zou alle benodigde informatie in mijn profiel moeten staan (klantnummer, mijn adres, etc.). Mocht je nog iets missen, dan hoor ik het graag.


@CommissarisGeneraal Bedankt voor het invullen van je profiel. 

Ik ben met je eens dat je in dit geval te lang hebt betaald voor je abonnement. 

Ik heb de kosten gemaakt na 24-12-2022 in mindering gebracht.

Omdat er geen factuur meer is om mee te verrekenen wordt dit binnenkort op je rekening gestort. 


@Rutger_ , Veel dank voor je hulp! Fijn dat we elkaar hierin kunnen vinden.

Ik neem aan dat jij het bijbehorende rekeningnummer terug kunt vinden? En binnen welke periode wordt het teruggestort?


@CommissarisGeneraal Het bedrag wordt uitbetaald op het rekeningnummer dat bekend was voor het vaste abonnement. 

Je ontvangt het bedrag binnen 14 dagen op dat rekeningnummer! :)