Skip to main content

Beste medewerker van KPN,

In de week van maandag 7 november 2022 is er een KPN colporteur bij mijn 82 jarige moeder in Nijmegen aan de deur geweest en heeft zich zelfs bij haar binnen weten te praten. Bij het verlatenĀ is haar een overstap van Ziggo naar KPN in de maag gesplitst. Zij wil helemaal niet overstappen.Ā 
De colporteur heeft haar leeftijd van 82 in het aanvraagformulier aangepast naar 80 zodat deze scam geaccepteerd wordt door het systeem.Ā Ā 
Nu heb ik gebeld met KPN en Ziggo en lijkt alles geannuleerd, Hopelijk gaat dit goed. Wat hier is gebeurd verdiend niet de schoonheidsprijs, ditĀ is fraude en oplichting.Ā 

Graag ontvang ik een reactie van KPN over deze situatie:
1. Bevestiging dat deze overstapaanvraag daadwerkelijk is geannuleerd.
2. Uitleg over de werkwijze die door de colporteur is aangehouden m.b.t antidateren van deĀ  geboortedatum.
3. Bevestiging dat er geen KPN colportage meer plaatsvindt bij mijn moeder.

Door deze gebeurtenis is mijn moeder behoorlijk van streek geraakt. Zij is oud, vergeetachtig en fysiek ook niet meer de sterkste. Toch is zij dezelfde dag zelf naar deĀ KPN winkel in Nijmegen geweest, samen met haar buurvrouw, om allesĀ terug te draaien. Daar is zij weggestuurd met een telefoonnummer, dit nummer hebben ze gebeld, alles zou geregeld zijn. Nadat mijn moeder mij geĆÆnformeerd heeft over deze gebeurtenis ben ik gaan controleren wat de situatie nu is enĀ helaas was erĀ niks geregeld. Ik heb zelf gebeld met alle partijen om dit recht te trekken.Ā 

Door deze colportagetruck is mijn moeder overstuur geraakt, is erĀ tijd en energie gestoken door verschillende partijen om het weer op te lossen, een bedenkelijke situatie.

In afwachting van uw reactie.

Jeroen


Ā 

Heftig, van mij mogen ze meteenĀ stoppen met de verkoop aan de deur.Ā  Totaal niet wat kpn zou willen hoop ik.


Verkoop aan de deur hoeft niet altijd verkeerd te zijn. De (financiĆ«le) prikkels die de zogenaamde verkopers krijgen zijn dat wel. Dan krijg je dit soort praktijken.Ā 


Hallo @JeroenGelderlandĀ ze kan nog van de 14-dagen bedenktijd gebruik maken.

Ā 


Hi @JeroenGelderland, goed dat je dit meldt en ik snap dat je moeder hiervan geschrokken is. Dat zijn bepaald geen beste praktijken, en dan verwoord ik het zacht. Ik kijk dit alles graag voor je na.Ā 

Wat de bevestiging van de annulering betreft, zou je jeĀ forumprofielĀ aan willen vullen met de adresgegevens van je moeder, en hier een seintje willen geven wanneer je dit gedaan hebt? Dan kan ik dit uitzoeken. Weet je ook de datum en het tijdstip waarop dit gebeurd is? De naam van de colporteur weet je moeder waarschijnlijk niet, maar weet ze nog hoe deze eruit zag? Hoe meer details hoe beter, dan kan ik dit uit laten zoeken. Ik hoor graag van je!Ā