Skip to main content

Ongevraagde afschrijving ESRtv. Hondsbrutaal. Graag een spoedige reactie anders zeg ik mijn abonnement op !

 

Oei! Ik kwam na wat zoeken meer gedupeerden tegen; https://community.consumentenbond.nl/online-oplichting-67/esr-tv-abonnement-zonder-toestemming-23304

Ging dit bij jou via een sms? 

Ik denk dat de “schuld” niet bij KPN ligt dus ik weet niet wat KPN precies voor je kan doen, maar als je jouw profielgegevens (rechts boven) invult kan een KPN moderator met je meekijken. 


Hoi @Renel63, welkom op ons forum!
Zoals ​​​​​​@Anneke-Anna al noemt ben je niet de enige of eerste die hier tegenaan loopt!
@Noordzee  heeft hier een handig reactie over getypt.

  

KPN kan niets doen om alles helemaal te voorkomen. De manier waarop ESR te werk gaat ligt binnen de regels van de wet. Wel heb ik meer informatie om te helpen herhaling te voorkomen.

  • Dit topic over ESR TV legt uit wat je bij KPN kan doen om dit soort kosten te voorkomen. 
  • Dit RTL Nieuws artikel over kosten op je telefoonrekening geeft heel goed weer wat jullie ervaren. Ook staan er tips en ervaringen van anderen in. 
  • Dit antwoord van een andere klant helpt je bij het afmelden van de dienst zelf als die al besteld is: 

ANoorlander schreef:

Na nader onderzoek bleek dat ik het lopende abonnement zelf kon uitzetten via e-bill.mobi. Dit stond in een door mij reeds verwijderde sms (van ESR TV). Anders blijft het namelijk gewoon doorlopen en wordt er elke maand geld afgeschreven. Ik heb bevestiging hiervan gevraagd (en een terugbetaalverzoek) via het e-mailadres van ESR TV. Dan rest voor nu alleen nog mijn verzoek om betalen via telefoonrekening van KPN uit te zetten, zodat mij dit niet nogmaals overkomt. Dank.