Skip to main content

Hi,

Ik ben onlangs verhuisd naar Colombia. Ik heb deze emigratie doorgegeven aan KPN en daarover ondertussen 2 mails ontvangen. Ik heb een vraag over allebei:

  • Ik heb de wensdatum van opzegging gezet op 30/08/2023, terwijl ik dit de dag (29/08/2023) ervoor heb ingediend. Ik heb daarvoor nog telefonisch contact gehad met een medewerker (toen ik nog in Nederland was) en hij gaf aan dat er geen maand opzegtermijn is in het geval van emigratie. Per mail zie ik echter dat de opzegging per 29 september ingaat, wat betekent dat ik een maand onnodige kosten maak.
  • Ik ga een retourdoos ontvangen, maar ik vraag me af waar deze naartoe gaat. Het zou zomaar naar ons oude adres kunnen gaan, maar bij voorkeur zou ik deze naar mijn familie laten gaan, aangezien ik daar ook de apparatuur heb achtergelaten om op te sturen.

Als ik echter met een robot een chat begin, dan eindigt het telkens in een (te plannen) telefoontje. Dat is echter niet handig gezien zowel het tijdsverschil als het kostenplaatjes dat daarbij komt. Ik zou daarom ook graag per chat of mail of anders hier via het forum direct contact hebben met een medewerker.

 

Alvast bedankt voor de hulp!

 

Chad

Hi @Chad10,

Wat betreft punt 2 kan ik direct aangeven dat je familie de apparatuur ook zonder de door ons verzonden retourdoos kosteloos naar ons terug kan sturen 😊 Ze mogen hiervoor een doos naar keuze gebruiken en daar het volgende op schrijven:

KPN
Antwoordnummer 10119
2400 VB Alphen a/d Rijn

Bij de doos even een briefje in met jouw adresgegevens, zodat we weten dat het pakket bij jouw opgezegde abonnement hoort!

Wat betreft je eerste vraag kijk ik graag even mee, zou je daarvoor je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan?

 


Hi Maja, dankjewel voor je reactie! Ik zal mijn familie contacteren wat betreft punt 2 en hierop terugkomen! Wat betreft het eerste punt: ik heb mijn profiel zo veel mogelijk ingevuld. Sommige velden zijn volgens mij niet relevant of ik weet de details niet (bijv. type tv-ontvanger). Mocht je meer informatie nodig hebben om mijn initiële vraag te beantwoorden, dan hoor ik dat graag! Nogmaals bedankt.


Ah, ik zie hier dat je bewijs van emigratie af is gekeurd omdat het een ‘voorgenomen vertrek’ betrof en geen bevestiging van vertrek. Vervolgens is er aangegeven dat je niet meer in contract zit en dar daarom nu een normale opzegging door is gevoerd met een maand opzegtermijn.

Ik vind dit een beetje flauw, als ze je hadden laten weten dat er een ander soort bewijs nodig was geweest, had je dat kunnen aanleveren en had er wel per direct beëindigd kunnen worden. Daarom ga ik die laatste maand zelf voor je vergoeden, zodat je onder de streep alsnog niet voor deze maand betaalt!


Hi Maja,

 

Daarover heb ik geen mail gekregen verder. Bovendien is dat alles wat ik heb gekregen bij de gemeente na uitschrijving uit Nederland. Bedankt voor je hulp wat betreft de laatste maand! Ik zie dat de laatste factuur (met nummer 11277257181) voor een bedrag van 49,90 EUR halverwege september is ingehouden en dus betaald. Dit betreft de periode 14 september t/m 13 oktober. Dat wilt zeggen dat de factuur daarvoor (met nummer 11273836595) voor de periode 14 augustus t/m 13 september gold. Betekent dat dat ik ongeveer 1,5 maand nog teruggestort krijg, gerekend per eind augustus?

 

Tot slot heb ik ondertussen contact gehad met mijn ouders in Nederland, die op hun beurt weer contact hebben gehad met de telefonische klantenservice. Zij hadden ondertussen op 14 september de apparatuur retour gestuurd, al hebben ze daarbij geen adresgegevens gestopt. Wel heb ik de barcode van het pakket, namelijk 3SLFVZ204243718. Zij hebben echter niks meer gehoord hierover. Zou jij kunnen achterhalen of jullie administratie hiervan nu aansluit? Ik ga er vanuit dat de doos al even geleden is aangekomen.

 

Dankjewel!


Inderdaad, je gaat de periode van 29 september tot en met 13 oktober automatisch terugkrijgen, en daarnaast krijg je de kosten voor die maand er voor terug via de door mij ingevoerde  vergoeding 😊

Ik kan zien dat het pakket met apparatuur op 16 september is bezorgd bij ons retourcentrum, als je ouders daar een briefje bij in hadden met jouw gegevens zou dit al aan jouw abonnement gelinkt moeten zijn. Mocht je hier toch herinneringen over ontvangen, dan mag je die negeren hoor aangezien het echt al bij ons binnen is!


Hi Maja, super, dankjewel weer voor je uitgebreide en duidelijke reactie! Dus ik kan de zaak als gesloten beschouwen vanuit mijn kant? 🙂 En dan zie ik de terugstorting vanzelf wel op de rekening verschijnen. Goede, fijne service! Bedankt!!


Jij hoeft hier zelf helemaal niks meer mee inderdaad 😊

Graag gedaan en een heel mooi leven toegewenst in Colombia!


Reageer