Skip to main content

Binnenkort ga ik 3 werken naar Noorwegen op vakantie.  Omdat Noorwegen geen EU land is, geldt mijn onbeperkte internetbundel daar niet. 

Ik kom er nu niet uit of ik daar überhaupt gratis internet heb, en zo nee, wat moet ik dan voor losse bundel kopen? Wie kan mij helpen?

En er zijn 4 landen waarvoor de Roam Like at Home regels ook gelden. Drie daarvan horen bij de zogeheten 'Europese Economische Ruimte'. Dat zijn Liechtenstein, Noorwegen en IJsland.

 

 

Meer informatie tref je aan op deze pagina, type onder bestemming "Noorwegen”.

Ergens snap ik waarom het soms onduidelijk kan zijn, vooral als er gesproken wordt over “Nationaal tarief”. Maar eigenlijk betekent het dat als je een belbundel hebt, iedere minuut die je naar Nederland belt uit je bundel gehaald wordt en daarna de “normale” prijzen in rekening wordt gebracht. Heb je geen belbundel maar onbeperkt bellen.

Voor mobiele data geldt: Heb je beperkte data (dus aantal GB/mnd) dan gaat je verbruik in de EU (en dus ook Noorwegen) hier vanaf. Heb je onbeperkte data, dan heb je in Noorwegen maximaal 50GB data/mnd (zoals ook in EU-landen het geval is).

 

Nog meer aanvullende informatie staat in de Algemene Voorwaarden onder artikelen 25.1 en 25.2.