Skip to main content

Waarom is mijn €15 korting verdwenen?

  • 6 September 2024
  • 11 reacties
  • 100 keer bekeken

Vervallen korting na aanbieding.
-----

L.S.,

Mijn korting van €15 is weer eens verdwenen.
Sinds 2001 had ik die bij XS4ALL en ook bij KPN, maar daar moest ik jaarlijks om bedelen. Het bleek maar 8 van de 12 maanden te zijn.
De keer daarop: "Meneer Mars ik heb goed nieuws KPN heeft er weer 12 maanden van gemaakt". Mooi...

Krijg ik begin vorig jaar een aanbieding van KPN per email om 5 maanden 1 Gigabit/s te proberen voor niet €26 extra/mnd maar €10/mnd.
Nou dat wil ik wel eens proberen. Maar die 1.000 Mbit/s bleek ~350 te zijn en standaard werd al 200 Mbits/s, dus onzinnig duur om daar €26/mnd extra voor te betalen, nietwaar?
Dus terug naar wat ik had.
Nu zie ik dat ik al ruim een jaar die €15 niet meer krijg ? Waarom ??
Had ik niet ingegaan op

 dat waardeloze aanbod had ik nu al 14 maanden €15 minder betaald = €210 !

Graag uitleg en rectificatie.

Met vriendelijke groet,
Klant 

-Bijlage contract t/m 29-06-2024 €58 (OK zonder de halfjaarlijkse verhoging)

 

Admin: afgesplitst, eigen topic voor je vraag aangemaakt

Op het forum helpen klanten elkaar en kunnen we inhoudelijk niets voor je doen. Hiervoor kan je de klantenservice 0800-0402 bellen. Overigens heeft een 1gb verbinding ook die snelheid maar dat is bijna alleen haalbaar met een bekabelde pc of laptop. Om met wifi die snelheid te halen moet je wel het één en ander instellen.


OK, het was ook meer om te kijken of er meer mensen zijn die deze truc hebben ondergaan.

Bekabelde test kan ik niet meer doen, maar de 200Mbits/s die ik nu heb haal ik iig, dus waarom €26 meer betalen voor 50-60% meer Mbits/s ?
In die 5 maanden heb ik 1x wel die 1000Mbits/s benaderd (865).
Instellingen: Modem geeft aan dat de wifi punten optimaal zijn. PC is Linux doosje.
 


Er zijn natuurlijk geen trucjes. Jij betaalt voor iets en dan moet je dat ook krijgen.  Je betaalt voor een verbinding tot het modem. Wifi is voor jezelf.  Je laat een screenshot zien van mijnkpn. Daar zijn geen kortingen te zien. Die staan op de factuur. Plaats daar een screenshot van dan kijken we mee. Wel de persoonlijke gegevens wegpoetsen!!


"Trucjes" kunnen we het nog eens uitvoerig over hebben.
'Krijgen waar men voor betaald', strak plan ! Dus 1000Mbit/s minus max 15% overhead moet je gemiddeld kunnen halen en dat bleek bij lange niet het geval te zijn ~350Mbit/s.
Het gedeelte WiFi staat erbuiten, zoals ik schreef haalde ik, zij het slecht 1x, 865Mbit/s.

Hier mijn rekening overzicht. Gelukkig eerder een ss gemaakt want heden kan ik maar 12 maanden terugzien. Die korting had ik al lang vanaf 2001, vanaf 2002 in €€ te weten €15. Zie pic.

De rest van de factuurgeschiedenis links (zelfde pic). Het verloop van "probeer nu voor €10 ipv €16 extra 5 maanden 1Gbit/s". Had men mij verteld dat ik bij eventueel switchback naar mijn 'oude' abo mijn €15 korting zou verliezen en slechts 5 maanden €5 korting voor de rest van mijn leven, had ik dat nooit gedaan ! Het was leuk om even te kijken of het daadwerkelijk 1Gbit/s zou zijn, maar niet om daardoor jaarlijks nu €180 meer door te betalen en dat zonder mij door voor te waarschuwen. Tot zover 'truckje !
 

 


Er zijn natuurlijk geen trucjes. Jij betaalt voor iets en dan moet je dat ook krijgen.  Je betaalt voor een verbinding tot het modem. Wifi is voor jezelf.  Je laat een screenshot zien van mijnkpn. Daar zijn geen kortingen te zien. Die staan op de factuur. Plaats daar een screenshot van dan kijken we mee. Wel de persoonlijke gegevens wegpoetsen!!

Zie mijn antwoord hieronder of hierboven.


Er staat op die factuur uit 2022 "Korting Internet eerste 12 maanden". Dan is het toch logisch dat u die nu niet meer krijgt? En al een hele poos niet meer krijgt? Die 12 maanden zijn toch allang voorbij?


Hoi @Eerde2, op basis van dat screenshot lijkt het inderdaad zoals Nick zegt. De korting van 12 maanden uit 2022 is verlopen. Er is daarna nog wel 5 euro korting gerekend aan je rode uitleg te zien, maar wat voor korting dat precies is staat er niet bij, daardoor is daar weinig over te zeggen op dit punt. Wat voor korting is dat precies?

Wat betreft de snelheid, in de Kennisbank hebben we een artikel met tips daarvoor: 

 


Bij XS4ALL had ik jaarlijks automatisch die €15 korting, die bleef zolang mijn abo liep, toen XS4ALL werd geannexeerd door moederbedrijf KPN, moest ik daar jaarlijks om bedelen. Eerst werd het 8 maanden toen weer 12 maanden. Na de switch-back kreeg ik als 'nieuwe' klant 5 maanden €5 korting, daarna is het weer bedelen geblazen.
Het is één van de vele ergernissen van ex XS4ALL klanten.
De advertentie was: "Probeer 5 maanden 1Gbit/s voor €10 extra ipv €26" wat mij niet duidelijk was dat ik daardoor mijn huidige abo afsloot een nieuw abo nam en vv na 5 maanden waardoor ik de eerste 5 maanden €10 mis liep en nu al ruim een jaar €15/mnd.
 

De truc zit hem dus in a. het niet 5 maanden proberen was voor €10 extra, maar een nieuw abo waardoor ik mijn €15/mnd ook verloor, daarna 5 maanden €10/mnd misliep en de afgelopen 14 maanden €15/mnd, want ik moet eerst bedelen. Ik vind daar wat van nl. een slechte en onbetrouwbare manier van zaken doen.


Als het pakket wordt gewijzigd hoor je daarvan ook op de hoogte gebracht te worden, zodat je weet wat er verandert. Ook wordt er daarbij een bevestiging gestuurd die uitleg geeft over wat er gaat veranderen. Als er een korting veranderd staat dat daar ook bij.

Korting bij verlengen gebeurt niet standaard inderdaad. Wel kan je, als je het abonnement kunt verlengen, kijken welke mogelijkheden er zijn: www.kpn.com/blijvenloont


Ook wordt er daarbij een bevestiging gestuurd die uitleg geeft over wat er gaat veranderen. Als er een korting veranderd staat dat daar ook bij.


Was het maar zó, indien ik de consequenties uitgelegd had gekregen, had ik het nooit gedaan.
Hier de emails ttv de start en het einde ervan.
1.
​​​​​​​

2. 

3. 

 


Doordat het nog steeds een XS4AL abonnementsvorm is, kan ik daar ook niet alles over zien. Daardoor kan ik niet helemaal wijs worden uit deze situatie. Je kunt ons het beste even bellen op 020 398 76 66. Dat nummer is nog steeds in gebruik voor zulke vragen.


Reageer