Skip to main content

Goedemorgen, wij hebben sinds een paar maanden superwifi. Sindsdien hebben we met 1 apparaat verbindingsproblemen. Onze mobiele telefoons (iPhone), iPad en laptops die op een server van het werk gekoppeld zijn doen het wel. Onze prive laptop heeft zelden internet. Diverse meldingen als Err address unreachable, of kan geen verbinding maken. Google doet het altijd wel. Ik heb al een nieuw dbs aangemaakt, diverse keren dns gereset via opdrachtprompt maar t mag allemaal niet baten. 
kunnen jullie helpen?

groeten Iris

Router opnieuw opstarten, stekker er paar minuten uit etc heb ik al meerdere malen gedaan. Wisselend succes en probleem komt altijd terug. 


Dag @Iris9876 , welkom op het forum. Dat er maar één apparaat is dat problemen heeft en de rest niet geeft te denken; dan ligt het waarschijnlijk niet aan de router c.q. de SuperWifi's. Wat is dat voor apparaat? Heeft die alleen 2,4 GHz Wi-Fi of ook 5 GHz. Heb je van dat apparaat de Wi-Fi-koppeling al eens verwijderd en opnieuw aangemaakt? 


Welkom hier @Iris9876, net als Henk heb ik het idee dat we ons meer moeten richten op het apparaat wat de verbinding niet kan maken. Als het aan de SuperWifi's lag, zou je het met alle apparaten verwachten, niet met 1 specifiek apparaat. Heb je de tips van Henk al kunnen uitvoeren, hoe gaat het daarna?


Dank jullie wel voor de reacties. Het apparaat is een laptop, GHz weet ik niet, moet ik even nakijken. Ik heb de verbinding met wifi al meerdere keren opnieuw gemaakt, maar met koppeling bedoel je denk ik iets anders? Helemaal het netwerk verwijderen?


@Iris9876

YES !!! En opnieuw aanmelden met je wireless key (wifi wachtwoord)

Wat heeft U voor Experiabox ?


De netwerkband is 5 GHz en we hebben een experia V10. 
Zojuist opnieuw verbinding gemaakt met de wifi maar krijg wederom ‘Uw verbinding is verbroken ‘, wijziging in netwerk gevonden. ERR_NETWORK_CHANGED. 

Heeft u wellicht nog andere tips?


@Iris9876 

Als U gebruik maakt van Superwifi zou de wifi in de V10 uit moeten staan (Is dat ook zo) ?

Bekabeld werkt Uw laptop wel ?

 


@Iris9876

De fout ERR_NETWORK_CHANGED geeft meestal aan dat er een wijziging is aangebracht in de netwerkconfiguratie op uw computer. Die verandering betekent ofwel stoppen of de netwerkverbinding tussen de browser en internet onderbreken. Het is dit dat we moeten aanpakken om de fout te herstellen.

Het kan worden veroorzaakt door verkeerde configuratie, VPN-software of DNS-problemen. Elk daarvan is eenvoudig te adresseren.

Eerste:

  1. Start uw computer en uw router opnieuw op.
  2. Controleer of uw internetverbinding actief is, ook als uw browser fouten maakt.
  3. Controleer of u geen software-VPN actief op de computer hebt wanneer u probeert te bladeren.

Nadat u deze controles hebt uitgevoerd, ziet u nog ERR_NETWORK_CHANGED fouten. Probeer TCP / IP opnieuw in te stellen:

  1. Open een opdrachtprompt als beheerder.
  2. Typ 'netsh int ip reset' en druk op enter.
  3. Test uw verbinding opnieuw met uw internetbrowser.

Het opnieuw instellen van TCP / IP werkt meestal goed. Windows herlaadt vervolgens de standaardinstellingen voor uw netwerkkaart en overschrijft de verkeerde configuratie die de fout veroorzaakte.


Dank voor je tips weer! Ik weet niet of de wifi in de v10 uitstaat, hoe kan ik dat zien? Opde router zelf kan ik niks zien. 


En wat bedoel je met actieve VPN software?


Het tweede lampje Wireless groen/geel op de V10 zou dan niet branden 


Ja dat brandt maar zie niet hoe je het uit moet zetten.. 


Log eens in op je V10 modem via http://192.168.2.254 daar kun je de wifi uitzetten, normaal gesproken zou de superwifi dit moeten doen


Hoi Jimny, om in te loggen op de experiabox moest ik hem laten resetten.. En sindsdien werkt het internet. So far so good! Erg bedankt voor jullie aandacht en hulp. Ik hoop dat alles blijft werken, en anders ga ik jullie andere tips opvolgen. 
Groeten, IrisÂ