Skip to main content

Beste,

Vandaag is mijn internet verbinding omgezet van 200 mbps naar 1 Gbps. 

Echter haal ik na lange de snelheid niet. Ik heb een eigen Fritzbox 7590. Ik heb al diverse tweaks aan de Fritzbox gedaan maar niets heeft geholpen tot zover. 

Het forum doorgelezen en zie heel veel gebruikers die tegen precies dit zelfde probleem aanlopen.

Voor dit nieuwe abonnement is er een nieuw modem door KPN opgestuurd, wat ik eigenlijk niet zal gebruiken. Om er zeker van te zijn dat dit niet met de Fritzbox te maken heeft, heb ik het KPN modem maar aangesloten, rechtstreeks mijn laptop op de ethernet kabel aangesloten en diverse metingen gedaan. Ook heb ik tussen het glasvezelkast en het modem een nieuwe Cat-6 kabel gebruikt en tussen de LAN- en ethernet poort van mijn laptop een nieuwe Cat-6 kabel gebruikt, maar ook daar haal ik de snelheden niet.

M.a.w. het probleem is niet de modems.

Contact gezocht met 0800-0402 en via de serviceportal is het modem een paar keer gereset. 

Ondanks de reset en het gebruik van nieuwe kabels werkt dit niet. Hieronder de snelheid die ik gemiddeld haal. https://www.speedtest.net/result/d/7428adaf-4589-4069-9c7f-50605b1907da Download ~400 Mbps, Upload ~700 Mbps. 1 keer een uitschieter op de Upload gehad van 890 Mbps. Download is niet 1 keer hoger gekomen dan ~400 Mbps.

Inmiddels 4 jaar klant en nooit contact hoeven hebben met de klantenservice, vraag ik mij nu af hoe ik wel in contact kan komen met een persoon, i.p.v. een geautomatiseerd systeem, die niets anders doet dan alleen maar je modem reset of een monteur voor 60 euro te laten langskomen om te constateren dat dit met de omzetting te maken heeft. 

Graag hulp

Heb je het glasvezel kastje (ONT) ook al 20 sec van het stroom gehad ?


Ja.. zeker 10 minuten. 


In dat geval moet je inspreken als de computer vraag waarvoor u belt:

Ik wil een medewerker spreken


Dat zal ik dan morgen even proberen. Aanname dat ze er nu niet meer zijn. 


Dat zal ik dan morgen even proberen. Aanname dat ze er nu niet meer zijn. 

De klantenservice van KPN is 24 uur per dag, 7 dagen per week gratis bereikbaar voor storingen en technische vragen en voor vragen over verlies/diefstal van de mobiele telefoon.

Edit:  maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 18.00 en zaterdag van 08.00 tot 17.00 uur.
Zondag en feestdagen gesloten.

Telefoonnummer: 0800-0402


SaltyBart schreef:
Voor alle overige vragen staan onze medewerkers voor je klaar tussen 08 uur – 22 uur.

 

Dat was vroeger… 😉
Sinds ± eind 2022: maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 18.00 en zaterdag van 08.00 tot 17.00 uur.
Zondag en feestdagen gesloten.


Bedankt heren, ik ga morgen een belletje plegen. 


Hoi @dristie, welkom! Het lijkt erop dat de snelheid an sich wel in orde zou moeten zijn vanuit je verbinding bezien. Gezien je met de upload wel hoger komt en de 890 hebt aangetikt. Wat is er uit het gesprek met mijn telefonische collega's gekomen?

 

Verder hebben we ook een heel nuttig topic met informatie en tips voor als je een te lage snelheid ervaart. Neem deze vooral ook even door.

 


Vrijdagmiddag contact gehad, echter de technicus kwam er niet uit. De melding is doorgezet naar een Expert. Die heeft mij afgelopen zaterdag gebeld terwijl ik boodschappen aan het doen was en hij zou mij later terugbellen, maar dat is niet meer gebeurd. Beetje jammer om een hele dag thuis te moeten wachten op een telefoontje i.p.v. een tijdsindicatie hiervoor geven. De verwachting is dat ik vandaag in de loop van de dag gebeld zal worden, maar ik ben ook aan het werk dus zal weer op niets uitlopen. 

Zie melding: 0176843


Reageer