Skip to main content

Ja we krijgen 5€ korting doordat het slecht is , maar dat wil ik niet , ik wil zakelijk kunnen werken , minimaal met de boekhouding online zetten / backuppen in de cloud , en dat werkt pas met upload vanaf 1 , dus loopt vast bij ons met 0,67 ! En ook na klachten wordt er bij kpn geen actie ondernomen om beter internet te kunnen leveren , lisse (2161) is nou ook geen uithoek ofzo ,vandaag maar weer klacht uitgezet bij kpn , maar de helpdesk vertelde al dat er door een klacht geen schep de grond in gaat.

Je zegt: “ik wil zakelijk kunnen werken“, dan moet je een zakelijk abonnement nemen. Dan zijn er meer mogelijkheden. Maar je betaalt ook meer. En je moet dan dus een bedrijf zijn. Het is niet anders. De UL/DL die je noemt zijn laag maar niet uitzonderlijk voor DSL (ik heb 10/2). Woon je in buitengebied? Wellicht kom je dan in aanmerking voor Sneller Internet Buitengebied. Anders wellicht een 4G abonnement voor Thuis als je een beetje dicht bij een 4G mast zit. 


En bekabeld werken. Niet via WiFi.

Een zakelijk abonnement maakt voor de snelheid niets uit.


Wat zegt deze site over de te behalen snelheid op jouw adres?https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl graag een screenshot zonder je postcode plaatsen. 


Hallo Ernst jan en Nick ,Het is een zakelijk abonnement en ik ben een bedrijf , en er komt helaas alleen een telefoon kabel binnen (huur pand) , buiten gebied konden de kpn medewerkers niet activeren omdat dat er niet was, en ja we hebben we het over bekabeld werken , 4g hebben ze niet als optie genoemt bij kpn 🤷‍♂️ Dus neem aan dat dat dan ook niet kan (bij kpn) Er waren gewoon geen andere (ook niet duurder oid) als behalve , doe het er maar mee, ook niet in de toekomst een verbetering geplant ofzo.. 

#joep, zal morgen screenshot maken xs4all , ben nu thuis 😃


#joep 😃ik dacht dat dat op lokatie zelf moest gebeuren 😂sorry


Je hebt het vast al gezien dat de leverbare snelheid niet best is. En een upgrade zit er ook niet aan te komen. Bekabeld zou je dus rond de 17 moeten halen. Als Ziggo op jouw adres levert kan je beter overstappen.  Technisch id via DSL geen hogere snelheid mogenlijk.


Ja we krijgen 5€ korting doordat het slecht is , maar dat wil ik niet , ik wil zakelijk kunnen werken , minimaal met de boekhouding online zetten / backuppen in de cloud , en dat werkt pas met upload vanaf 1 , dus loopt vast bij ons met 0,67 ! En ook na klachten wordt er bij kpn geen actie ondernomen om beter internet te kunnen leveren , lisse (2161) is nou ook geen uithoek ofzo ,vandaag maar weer klacht uitgezet bij kpn , maar de helpdesk vertelde al dat er door een klacht geen schep de grond in gaat.

Als ik deze snelheden zo zie, vroeg ik mij al af waarom KPN NetwerkNL hier (nog) geen upgrade heeft doorgevoerd. Is allemaal schatten, maar als je deze snelheden herleid naar een afstand en dan weer met compleet andere techniek zou werken valt er zonder te graven best nog wel meer te halen denk ik. Desondanks lijkt mij dit een locatie die op de nominatie stond(/staat?) voor FttC danwel FttH.

Maar als een andere burger het niet wil, dan is dat wel zuur en zal KPN eerst wel op vele anders plekken upgrades uitvoeren waar er geen bezwaren zijn, want er is nog zeer veel ‘oud koper’ te upgraden.

Ik heb met iets van 1,6/0,5 Mbps wel meerdere jaren ‘cloudbackup’ gedaan, maar het was mijn eigen cloud en compleet eigen software wat ook nergens zo te koop is. Maar kost heel veel werk, eigenlijk vele malen meer kwa tijd/kosten dan gewoon een wellicht dure, andere internetverbinding erbij nemen. Je zou met KPN zakelijk kunnen bellen, misschien kunnen die voor veel geld wat regelen, maar misschien kun je bij andere providers iets via 4G. Ligt er aan hoeveel unieke dataverandering je per tijdseenheid hebt. Als voorbeeld, als er egens een groot bestand van 4GB is wat de boekhouding representeert, maar er verandert per dag maar 10% ervan (400MB), dan krijg je dat makkelijk in de nacht overgepompt.


Vandaag even bij de (zakelijke) buren nog nagevraagt maar die hebben ook allemaal dezelfde traagheid problemen als ons. Ons boekhoudprogramma snelstart 12 Loopt online gewoon vast op de verbinding (Na navraag daar en div testen) 

Als we dit halen ben ik al tevreden 😬


Wat je zou kunnen doen is een Windows cloud computer (VPS) regelen, zie b.v. https://www.strato.nl/server/vps-windows/ (bekijk ook vooral anderen), en dan het boekhoudprogramma op die VPS draaien. Het boekhoudprogramma heeft dan een 1Gbit/s internetverbindig, dat moet werken. Met je huidige kantoorcomputer dan middels Remote Desktop verbinden met die VPS.  Remote Desktop kan makkelijk met enkele Mbit/s overweg.


Aha, interessant.

Maar, het gaat om een industrieterrein oid ? Geen andere kabel aanwezig ?

Je zou een opgevoerde wifi verbinding met schoteltjes kunnen onderzoeken, evt. samen met buren opzetten, of het is er al, eens rondvragen.

Ik weet niet of er een naam voor is, er komt dan ergens in de omgeving waar snel internet is een zend/ontvanger op een hoog punt, de gebruikers richten daar een (schotel) antenne op.

Op industrieterreinen zie ik die dingen regelmatig.


@Havast Welkom op het forum. Ik zie dat je vragen al beantwoord zijn door de mede forumgebruikers. Mochten er nog andere vragen zijn dan hoor ik dit graag!


@Havast Welkom op het forum. Ik zie dat je vragen al beantwoord zijn door de mede forumgebruikers. Mochten er nog andere vragen zijn dan hoor ik dit graag!

zit alleen geen KPN oplossing bij… waar de vraag ook mee begon ,hoe dan zakelijk internet VAN KPN.

had klacht ingedient bij kpn zelf maar werd mij vriendelijk gezegt dat kpn niets KON doen… dus mijn vraag was , bij hoeveel klachten gaat kpn wel aan de gang ? Maar daar wilde ze geen antwoord op geven, en op de vraag wie dan wel wat kon doen ook niet...


@Havast Welkom op het forum. Ik zie dat je vragen al beantwoord zijn door de mede forumgebruikers. Mochten er nog andere vragen zijn dan hoor ik dit graag!

zit alleen geen KPN oplossing bij… waar de vraag ook mee begon ,hoe dan zakelijk internet VAN KPN.

had klacht ingedient bij kpn zelf maar werd mij vriendelijk gezegt dat kpn niets KON doen… dus mijn vraag was , bij hoeveel klachten gaat kpn wel aan de gang ? Maar daar wilde ze geen antwoord op geven, en op de vraag wie dan wel wat kon doen ook niet...

Klagen helpt niks. Je zal zelf initiatief moeten nemen voor b.v. aanleg van een glasvezel. Kost heel veel, maar dan weet je ook gelijk waarom KPNnetwerkNL dat niet doet met vooruitzicht op een zelfde maaninkomstenbedrag als nu. Met niks doen vangen ze dat namelijk ook, afgezien van wat geklaag zoals dat van jouw, maar dat handelt een callcenter wel af.

Maar het is veel sneller is om 4G internet te nemen. Direct bij T-Mobile voor minder geld dan je DSL nu, of bij een reseller voor dubbel maandbedrag en betere condities.


@Havast Het klopt inderdaad dat er helaas geen oplossing vanuit KPN geboden wordt op dit moment. Zoals je zelf gezien hebt en mijn collega’s vast ook uitgelegd hebben is er een maximaal leverbare snelheid op het adres, op dit moment staat er nog geen verbetering of onderhoud gepland. Ook niet voor de nabije toekomst. Ik ben bang dat klachten indienen in dit geval inderdaad geen effect zal hebben. Je zou inderdaad zelf initiatief kunnen nemen voor de aanleg van een glasvezelaansluiting of een keuze kunnen maken voor bijvoorbeeld een 4G aansluiting, eventueel bij een andere provider.